PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatycy - wiedza ogólna a specjalistyczna

  • 11. Data: 2004-11-16 08:15:27
    Temat: Re: informatycy - wiedza ogólna aspecjalistyczna
    Od: p...@p...onet.pl

    OS'ów,

  • 12. Data: 2004-11-16 09:53:59
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On 16 Nov 2004 09:15:27 +0100
    p...@p...onet.pl wrote:

    > Przepraszam, że się wtoncam. Gdzie widziałeś ten wątek?

    Kolego naucz sie cytowac.. z 30s szukalem gdzie cos napisales/dopisales,
    a i tak nie jestem pewien czy to to.

    --
    pozdr. Slawek
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 13. Data: 2004-11-16 09:56:03
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-16, Sławomir Kawała <s...@a...net> wrote:
    > Kolego naucz sie cytowac.. z 30s szukalem gdzie cos napisales/dopisales,
    > a i tak nie jestem pewien czy to to.
    Well, cisną mi się na klawiaturę dwa alternatywne komentarze:
    - podziwiam
    - masz z tym jakiś problem?

    Może ja jakiś rozbestwiony jestem, ale oczekuję, że jednak ludzie, którzy
    czegoś chcą ode mnie zachowają pewne minimum czytelności...

    Pozdrawiam
    Czesiu

  • 14. Data: 2004-11-16 10:02:30
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    To nie bylo do Ciebie tylko do p...@p...onet.pl

  • 15. Data: 2004-11-16 10:16:07
    Od: "Immona" <n...@z...com.pl>

    Użytkownik "azbest" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    programista
    > robi raz, a ktoś to musi później utrzmywać i aż dziw bierze, że tak mało

    Utrzymywanie to co - skonfigurowanie i jezdzenie do awarii (lub zdalne
    zajmowanie sie nimi), dodawanie kont? Nie jest tego tyle, zeby efektywnie
    wypelnic etat. W wiekszosci znanych mi firm jest outsourcing (i np.
    dwuosobowa firma adminow opiekuje sie kilkunastoma firmami i maja mnostwo
    wolnego czasu) albo ktos, kto sie na tym zna za podwyzke ma to dolozone do
    swoich obowiazkow. Zakres zdolnosci i umiejetnosci potrzebny do tego nie
    jest bynajmniej tak zaawansowany - kiedys byly to umiejetnosci rzadkie, dzis
    coraz wiecej ludzi wychowuje sie od dziecka z komputerem, nasiaka wiedza i
    potrafi sobie poradzic z prostymi zadaniami administracyjnymi, kiedy trzeba.
    Jesli jestes dobry i masz zaawansowana wiedze, sprobuj w bankach
    prowadzacych bankowosc elektroniczna, w energetyce itp. - w duzych firmach,
    dla ktorych sprawne dzialanie zlozonego i wymagajacego bezpieczenstwa
    systemu jest kluczowe dla dzialalnosci. Tam sie zatrudnia adminow na etat i
    dobrze sie im placi. We Wroclawiu chyba Lucas jakis czas temu takich szukal,
    wiec ogloszenia sa. W malych i srednich firmach nie dzialajacych w branzach
    zwiazanych z IT kroluje pan Henio lub outsourcing. Firmy swiadczace
    outsourcing adminowy to w 90% kumple, ktorzy studiowali na tej samej uczelni
    i ktorzy w razie potrzeby zatrudnienia zatrudnia kolejnego kolege z roku,
    wiec sie nie oglaszaja.
    Albo wyspecjalizuj sie we wdrazaniu systemow, ktore sa darmowe, ale maja
    komercyjne zastosowania i wymagaja pracochlonnego dostosowywania, np.systemy
    do e-learningu. Jest popyt na to i chyba sie rozwija.

    I.

  • 16. Data: 2004-11-16 10:23:03
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-16, Sławomir Kawała <s...@a...net> wrote:
    > To nie bylo do Ciebie tylko do p...@p...onet.pl
    Wiem. To moje to był tylko taki luźny komentarz do tego, że Ci się chciało
    wczytywać.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Ciągnie się jak backup nad ranem
    /z pamiętnika administratora/

  • 17. Data: 2004-11-16 10:23:18
    Temat: Re: informatycy - wiedza ogólna a
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    In article <s...@b...hell.pl> "Artur R. Czechowski"
    <a...@h...pl> writes:
    >From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    >Subject: Re: informatycy - wiedza =?iso-8859-2?Q?og=F3lna?= a
    >Date: Mon, 15 Nov 2004 22:19:53 +0000 (UTC)

    >Co znaczy "trzymać w kupie"? :) Admin? No, powiedzmy, dział IT. W dużej
    >firmie masz tam admina od takiego czy innego używanego os-a, admina od Oracla,
    >admina od lokalnej aplikacji ERP, admina od Internetu... Do tego dodaj
    >jeszcze człowieka, który zajmuje się pecetologią stosowaną. No, i już mamy
    >na dzień dobry 5 osób. Z jednej strony niektóre funkcje mogą być wykonywane

    Duzo znasz takich firm? Ze zorganizowanym dzialem IT? Pracowalem dla jednej
    takiej duzej firmy i musze stwierdzic, ze bylo odwrotnie, jeden czlowiek do
    roboty do wszystkiego prawie bez w sparcia ...

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    mailto:s...@s...chmielarz.name

  • 18. Data: 2004-11-16 10:29:10
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-11-16, Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL> wrote:
    > Duzo znasz takich firm? Ze zorganizowanym dzialem IT?
    Przynajmniej kilka by się znalazło. Żeby daleko nie szukac. Niewielki
    urząd skarbowy w podwarszawskiej miejscowości - 3 osoby + zewnętrzna firma
    serwisująca pecety. Banki. Duże korporacje. Może to Cię zdziwi, ale niektóre
    instytucje naukowe.

    > Pracowalem dla jednej takiej duzej firmy i musze stwierdzic, ze bylo
    > odwrotnie, jeden czlowiek do roboty do wszystkiego prawie bez w sparcia
    Jak dużej? Ilu pracowników? Ilu używających komputera do pracy?

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Nie chwal systemu przed pierwszym padem
    /z pamiętnika administratora/

  • 19. Data: 2004-11-16 10:34:08
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On Tue, 16 Nov 2004 10:23:03 +0000 (UTC)
    "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> wrote:

    > Wiem. To moje to był tylko taki luźny komentarz do tego, że Ci się
    > chciało wczytywać.

    Ano wczytuje sie bo czasem ludzie cos wartosciowego napisza... :)

  • 20. Data: 2004-11-16 10:42:18
    Od: s...@u...com.PL (Stanislaw Chmielarz)

    <a...@h...pl> writes:
    >From: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>
    >Subject: Re: informatycy - wiedza =?iso-8859-2?Q?og=F3lna?= a
    >Date: Tue, 16 Nov 2004 10:29:10 +0000 (UTC)

    >Jak dużej? Ilu pracowników? Ilu używających komputera do pracy?

    Okolo 400 jednostek w Polsce. Ja obslugiwalem 3 ( w porywach 4) okolo 120
    userow, 6 serwerow produkcyjnych i 2 pomocnicze.