PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile kosztuje pracodawce?

  • 1. Data: 2003-01-29 12:15:20
    Temat: ile kosztuje pracodawce?
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    Witam

    czy ktos wie jak policzyc ile koszyuje pracowce moja pensja jesli zarabiam
    1000 zl brutto?

    musze wiedziec ile kosztowalem w lipcu 2002 r. czy teraz cos sie zmienilo?

    Chris

  • 2. Data: 2003-01-29 20:36:12
    Temat: Re: ile kosztuje pracodawce?
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

    > czy ktos wie jak policzyc ile koszyuje pracowce moja pensja jesli zarabiam
    > 1000 zl brutto?
    >
    > musze wiedziec ile kosztowalem w lipcu 2002 r. czy teraz cos sie zmienilo?

    w 2002 przy brutto na liście płac 1000 dla ciebie na rękę ok 720 zł a koszt
    twojego pracodawcy ok 1205 zł
    w 2003 podrożało o wzrost składki z 7,75 % na 8,0%

    Pozdrawiam
    BogdanK

  • 3. Data: 2003-01-29 21:41:14
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Bogdan K wrote:

    > w 2002 przy brutto na liście płac 1000 dla ciebie na rękę ok 720 zł a koszt
    > twojego pracodawcy ok 1205 zł
    > w 2003 podrożało o wzrost składki z 7,75 % na 8,0%

    Jakie podrozalo - to nie jest DG, ale pracownik. Jemu sie te 0.25
    odlicza od wynagrodzenia, wiec koszt jest ten sam, tylko on mniej zarabia.

    Flyer

  • 4. Data: 2003-01-29 23:40:26
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

> [...]

    Jakie podrozalo - to nie jest DG, ale pracownik. Jemu sie te 0.25
    odlicza od wynagrodzenia, wiec koszt jest ten sam, tylko on mniej zarabia.

    w 2002 było koszt pracodawcy 1204,1
    do wypłaty 719,8
    w 2003 dokładnie to jest tak: koszt pracodawcy 1207,9
    do wypłaty 719,57

    zmieniło sie kilka rzeczy: wypadkowe -wzrost
    zdrowotne - wzrost
    kwota wolna od podatku - wzrost

    BogdanK

  • 5. Data: 2003-01-30 04:08:46
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

> [...]
    > w 2003 dokładnie to jest tak: koszt pracodawcy 1207,9
    > do wypłaty 719,57

    > zmieniło sie kilka rzeczy: wypadkowe -wzrost

    ale zdrowotne placi w calosci pracownik.
    kwota wolna (duza, mala, czy jej brak) nie obciaza pracodawcy.

    a jeszcze wzroslo (i to interesuje pracodawce) skladka na FGŚP
    - z 0,08% na 0,15% :-))))

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2003-01-30 10:36:30
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Bogdan K wrote:

> [...]
    > odlicza od wynagrodzenia, wiec koszt jest ten sam, tylko on mniej zarabia.
    >
    > zmieniło sie kilka rzeczy: wypadkowe -wzrost

    Ja sie nie czepiam wypadkowego, bo tego nie wymieniles. Natomiast kwota
    wolna od podatku i zdrowotne w przypadku pracodawcy zatrudniajacego
    pracownika nie ma wplywu na wzrost kosztow osobowych - obie pozycje sa w
    pelni "finansowane" z wynagrodzenia, chyba ze pracodawca jest taki mily
    i chce refinansowac pracownikowi zmniejszenie jego dochodu netto (nie
    mylic z brutto).
    A jak juz bawimy sie w wymienianie pozycji okreslonych w pieniadzu, to
    dodam socjal (w niektorych przypadkach), liczony bodajrze w przeliczeniu
    na jednego statystycznego zatrudnionego.
    Flyer

  • 7. Data: 2003-01-31 21:22:15
    Od: "domańczak" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > czy ktos wie jak policzyc ile koszyuje pracowce moja pensja jesli zarabiam
    > 1000 zl brutto?

    Polecam Kalkulator płac. Jest on w Onecie - Pieniądze - Kalkulator płac.
    Wszystko pięknie wylicza.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 8. Data: 2003-02-01 14:23:52