PracaGrupypl.praca.dyskusjeile kosztuje pracodawce? › Re: ile kosztuje pracodawce?
    From: flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile kosztuje pracodawce?
    Date: Thu, 30 Jan 2003 11:36:30 +0100

    Bogdan K wrote:

    > Jakie podrozalo - to nie jest DG, ale pracownik. Jemu sie te 0.25
    > odlicza od wynagrodzenia, wiec koszt jest ten sam, tylko on mniej zarabia.
    >
    > zmieniło sie kilka rzeczy: wypadkowe -wzrost
    > zdrowotne - wzrost
    > kwota wolna od podatku - wzrost

    Ja sie nie czepiam wypadkowego, bo tego nie wymieniles. Natomiast kwota
    wolna od podatku i zdrowotne w przypadku pracodawcy zatrudniajacego
    pracownika nie ma wplywu na wzrost kosztow osobowych - obie pozycje sa w
    pelni "finansowane" z wynagrodzenia, chyba ze pracodawca jest taki mily
    i chce refinansowac pracownikowi zmniejszenie jego dochodu netto (nie
    mylic z brutto).
    A jak juz bawimy sie w wymienianie pozycji okreslonych w pieniadzu, to
    dodam socjal (w niektorych przypadkach), liczony bodajrze w przeliczeniu
    na jednego statystycznego zatrudnionego.
    Flyer