PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nieznane slowa

  • 1. Data: 2003-01-29 01:24:29
    Temat: Nieznane slowa
    Od: "Julius" <j...@s...pl>

    Serwus

    W czasie przegladania ofert pracy w gazecie natknalem sie na kilka okreslen,
    ktorych znaczenia chcialbym sie dowiedziec. Znaczenie niektorych jest dla
    mnie intuicyjnie zrozumiale, ale bardzo prosze znawcow tej dziedziny o
    komentarze.
    Oto terminy:
    Outsourcing
    Outplacement
    Executive Resourcing
    Executive Search
    Payroll
    Leasing pracowniczy
    Czasownicy
    Portfolio
    FMCG
    HR

    Pozdrowienia
    Julius

  • 2. Data: 2003-01-29 02:17:33
    Temat: Re: Nieznane slowa
    Od: Mackosa <mackosa@_USUN_TO_wp.pl>

    Julius wrote:

> [...]
    > ktorych znaczenia chcialbym sie dowiedziec. Znaczenie niektorych jest dla
    > mnie intuicyjnie zrozumiale, ale bardzo prosze znawcow tej dziedziny o

    [ciach]

    Trzeba wykorzystywac dobrze narzedzia jakie daje nam Internet :)

    http://hrk.pl/kk/hr.php

    Pozdrofka,
    Mackosa

  • 3. Data: 2003-01-29 16:50:29
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Julius" <j...@s...pl> wrote in

    /ciach..../

    > Outsourcing

    1. Zatrudnienie pracownikow (np. czasowych) przez firme zewnetrzna, np. agencje
    posrednictwa pracy. Dla wielu pracodawcow to bardzo wygodna forma.
    2. Zlecenie produkcji firmie zewnetrznej.

    > Outplacement

    "Ludzki" sposob na redukcje zatrudnienia. Program prowadzony przez wynajeta firme
    doradztwa pers. majacy na celu ulatwienie zwalnianym pracownikom przebranzowienia /
    skutecznego poszukiwania nowego zajecia; wsparcie psychologow itd.

    > Executive Resourcing

    Nigdy sie nad tym nie zastanawialem :-)

    > Executive Search

    Head-hunting, specjalistyczna rekrutacja - poszukiwane osob na wysokie stanowiska
    kierownicze.

    > Payroll

    Place. Dzial plac, system plac. "Robic payroll" znaczy przygotowywac wynagrodzenia -
    od
    sporzadzenia i zatwierdzenia listy do wyslania przelewow na rachunki. Firmy majace w
    swojej ofercie "payroll" oferuja outsourcing tej uslugi (przygotowuja listy plac i
    przelewy
    dla firm, ktore je wynajely).

    > Leasing pracowniczy

    Nie znam dokl. definicji, ale z prawdziwym leasingiem to ma raczej malo wspolnego.
    Intuicyjnie - wynajem pracownikow.

    > Czasownicy

    Wyjatkowo idiotyczne okreslenie - pracownicy czasowi. Zazwyczaj zatrudniani przez
    agencje pracy czasowej, robia rozne prace w innych firmach (niekoniecznie dorazne).

    > Portfolio

    "Demo" Twoich umiejetnosci, np. portfolio grafika bedzie ksiazeczka z reprodukcjami
    jego
    prac, a modela - wybor najlepszych zdjec. Slowo ma troche szersze znaczenie, ale do
    tego sie sprowadza.

    > FMCG

    Fast Moving Consumer Goods - szybkozbywalne dobra konsumenckie. Firmy FMCG to
    firmy produkcyjne, np. Unilever - a ich produkty - srodki czystosci, zarcie.

    > HR

    Human Resources - Zasoby Ludzkie, standardowa "nowoczesna" nazwa dzialu
    personalnego lub tez okreslenie jednego z poziomow dzialania agencji pracy -
    rekrutacji i
    szkolen w odroznieniu od rekrutacji "czasownikow".

    Pozdrawiam,
    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 4. Data: 2003-01-30 07:55:03
    Od: "Julius" <j...@s...pl>

    Wielkie dzieki
    Julius