PracaGrupypl.praca.dyskusje › ile kosztuje pacodawcę pracownik??

  • 1. Data: 2003-05-01 16:43:33
    Temat: ile kosztuje pacodawcę pracownik??
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    witam
    zapytanie : ile naprawdę kosztuje pracodawcę pracownik?
    -przypuśćmy że zarabia 2000zł bruto(tyle ma w umowie) to część tej kwoty zo
    ZUSY, składki i inne, i pozostaje kwota netto którą pracownik dostaje do
    kieszeni
    czy oprócz tego są jakieś inne obciążenia dla pracodawcy czy tylko te
    2000zł?
    pozdrawiam
    darek

  • 2. Data: 2003-05-01 17:13:24
    Temat: Re: ile kosztuje pacodawcę pracownik??
    Od: Daniel <d...@k...pl>

    In article <b8rit6$fvd$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, f...@i...pl
    says...
> [...]
    > kieszeni
    > czy oprócz tego są jakieś inne obciążenia dla pracodawcy czy tylko te

    sprawdz sobie na:
    http://podatki.elfin.pl/?id=podatki/kalkulatory//kal
    k_podatkowy.html

    Daniel

  • 3. Data: 2003-05-01 18:12:30
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    > sprawdz sobie na:
    > http://podatki.elfin.pl/?id=podatki/kalkulatory//kal
    k_podatkowy.html
    dzięki za odzew,
    ale nie chodzi mi o wyliczenie ile w mojej pensji jest podatku, zusu ect
    ale czy pracodawca oprócz mojej pensji brutto ma jakieś inne obciążenia z
    tytułu mojego zatrudnienia?
    pozdr
    darek

  • 4. Data: 2003-05-01 18:44:40
    Od: "veni VIDI vici" <s...@o...pl>

> [...]
    > ale czy pracodawca oprócz mojej pensji brutto ma jakieś inne obciążenia z

    Ma. Jest to część ZUSU, która płaci pracodawca.
    http://www.pracuj.pl/doc2.cm?id=3891
    w powyzszym kalkulatorze w ostatniej kolumnie jest koszt pracodawcy.

    PZDr
    Quba
    www.superszkolenia.pl

  • 5. Data: 2003-05-01 18:56:39
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    frutis <f...@i...pl> wrote:
    > witam
    > zapytanie : ile naprawdę kosztuje pracodawcę pracownik?

    http://www.human.art.pl/~romek - na tej stronie jest arkusz Excela
    ktory wszystko liczy (tzn. i to co doklada pracodawca, i to co
    z brutto jest zabierane pracownikowi).

    Arkusz ma forme karty wynagrodzen pracownika.

    pozdrawiam

    romekk

  • 6. Data: 2003-05-01 20:35:15
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z brutto jest zabierane pracownikowi).
    >
    > Arkusz ma forme karty wynagrodzen pracownika.

    A tak na prawdę to są takie koszty jak:
    światło, ogrzewanie, napoje, wyposażenie, narzedzia, czystość, woda,
    kanalizacja, kominiarz (wentylacja), odśnieżanie, materiały biurowe, odzież,
    całe BHP, p.poż., szkolenia zawodowe i wiele innych kosztów.
    Zakładając, że zarabiasz 2000 to pracodawca musi dołożyć jeszcze raz tyle.
    Pięknie to wygląda. Szanujcie pracodawców.
    Pozdrawiam Michał

  • 7. Data: 2003-05-01 22:25:24
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Grupy napisał:

> [...]
    > Zakładając, że zarabiasz 2000 to pracodawca musi dołożyć jeszcze raz tyle.
    > Pięknie to wygląda. Szanujcie pracodawców.

    Jak chcesz oglądać TV, to telepatycznie (bo bilety, benzyna, telefony
    kosztują) wzywasz fakira, fakir daje Ci za friko telewizor i jeszcze
    skubany działa bez podłączenia do prądu. ;)
    A jak kupujesz samochód, to pewnie masz pretensje do sprzedawcy, że
    samochód nie jeździ na wodę? ;)

    Po pierwsze oddzielaj koszty pracy (a nie pracowników) od kosztów
    pracowników.

    Po drugie, określone regulacje np. BHP nie pojawiły się dlatego, że ktoś
    se tak wymyślił, tylko dlatego że pracodawcy nagminnie BHP olewali. I
    trzeba było ich administracyjnie (niestety wszystkich a nie tylko
    olewających) przymusić do pewnego porządku.

    A liberalnie - jeżeli pracodawcy nie opłaca się zatrudnić pracownika a
    tym bardziej wogóle prowadzić działalności, to nikt mu nie każe
    zatrudniać pracowników ani prowadzić działalności. ;)

    Flyer

  • 8. Data: 2003-05-02 01:21:28
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Flyer napisał:

    > A liberalnie - jeżeli pracodawcy nie opłaca się zatrudnić pracownika a
    > tym bardziej wogóle prowadzić działalności, to nikt mu nie każe
    > zatrudniać pracowników ani prowadzić działalności. ;)

    Jeszcze dopiszę.

    Nie wiem czemu pracownicy mają być wdzięczni pracodawcy - na swoje
    zarobki teoretycznie zarabiają własną pracą (inaczej było by to
    działalność dobroczynna z prywatnej kieszeni pracodawcy - nie mylić z
    kieszenią firmy) - jeżeli nie zarabiają, to jest to raczej wina
    pracodawcy niż ich.

    Jeżeli człowiek wypożyczył np. kajak i wykorzystał tylko pierwsze dwie
    godziny i ostatnie dwie godziny (powiedzmy z opłaconych 10 - przez
    resztę pił na jakiejś wysepce), to czy wypożyczający (wypożyczalnia)
    jest winny poniesienia "dodatkowych" kosztów przez owego człowieka
    (zapłacił bowiem za 6 godzin stania kajaka na brzegu)? A może to ów
    człowiek jest sam sobie winien?

    Odnosząc to do sytuacji przedsiębiorcy - pracownik stanowi dla niego
    taki sam środek produkcji jak maszyna za 2 mln $ - i tu i tu zdarzają
    się awarie, przestoje, braki - tyle tylko, że jeżeli przedsiębiorca kupi
    maszynę za 2 mln $ i splajtuje z tego powodu (bo miał za mały rynek,
    przeszacował sprzedaż itd) to mówi się o ryzyku i głupocie. W stosunku
    do pracowników istnieje ten sam mechanizm - pracownik teoretycznie jest
    "sługą" pracodawcy w godzinach pracy, a za bycie "sługą" w dzisiejszych
    czasach już się płaci.

    Oczywiście, zmienność prawa a co za tym idzie zmienność obciążeń
    finansowych trochę pracodawcę rozgrzeszają, ale zupełnie czym innym jest
    zmienność narzucanych regulacji a czym innym nieznajomość zasad ekonomii
    i planowania przez przedsiębiorców.

    Zaś nadmierne narzekanie na pracowników jest podobne do sytuacji, kiedy
    palacz wini swoje płuca, że źle pracują. To przestań palić albo nie
    narzekaj na płuca jak palisz, chciało by się powiedzieć. ;)

    Flyer

  • 9. Data: 2003-05-02 11:48:20
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    frutis <f...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale czy pracodawca oprócz mojej pensji brutto ma jakieś inne obciążenia z

    Koszty pracodawcy związane z płacą to srednio około 23 - 25 % Twojego
    wynagrodzenia w zależności od wysokości płaconego ubezpieczenia wypadkowego,
    oprócz w/w kosztów inne np. ogrzewanie,prąd,woda ( tzw media ), któryś z
    poprzedników wymienił. POzdrawiam.

  • 10. Data: 2003-05-02 13:07:18
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    <ciach>

    > Zaś nadmierne narzekanie na pracowników jest podobne do sytuacji, kiedy
    > palacz wini swoje płuca, że źle pracują. To przestań palić albo nie
    > narzekaj na płuca jak palisz, chciało by się powiedzieć. ;)

    Rzadko sie z toba zgadzam, ale masz racje. Pracownik pracuje tak jak mu sie
    kaze, jak mu sie zorganizuje prace. Sa oczywiscie osobnicy wyjatkowo
    oporni(zadkosc), ale tych mozna poznac juz w pierwszym dniu pracy.
    Ale dalej to wlasnie w powyzszym tekscie jest tez opisane dlaczego jest
    takie bezrobocie :D. Te koszty pracownicze(prad, koszt metra pracy, robota
    papierkowa itp.), powoduja to ze stanowiska tworzone przez rzad(np. w
    urzedach) powoduja spadek liczby stanowisk w sektorze
    produkcyjno/uslugowym(z kads te pieniadze trzeba "przesunac").