PracaGrupypl.praca.dyskusjefull-time freelancer a ZUS/US › full-time freelancer a ZUS/US
  • Data: 2006-07-15 16:16:36
    Temat: full-time freelancer a ZUS/US
    Od: "radical" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Pracuje jako programista "full-time freelancer" dla Irlandzkiej firmy
    bez siedziby w Polsce
    (mieszkam w PL).
    Nie mam podpisanej zadnej umowy. Firma wynajela mieszkanie, do
    którego codziennie przychodze i pracuje na ich sprzecie.
    Poinformowali mnie oficjalnie, ze z powodu takiej wspólpracy nie
    placa zadnych podatków w Irlandii.
    Na wlasna reke podpisalem umowe z NFZ o dobrowolnym
    ubezpieczeniu, które place co miesiac.

    Mam nastepujace pytania o moje obowiazki w stosunku do US i ZUS:

    1. Czy powinienem placic podatek dla US raz w roku, czy moze co
    miesiac? (Co miesiac przed otrzymaniem pieniedzy na konto wysylam
    im mailem "invoice", cos w stylu faktury)).

    2. Czy oprócz dobrowolnego ubezpieczenia zdrowotnego, powinienem
    placic pozostale skladki do ZUS(emerytalna itp)?

    Z góry dziekuje za odpowiedz.

    Serdecznie pozdrawiam.