PracaGrupypl.praca.dyskusje › firmy HR - mamienie znalezieniem pracy ?

  • 1. Data: 2009-03-08 18:28:48
    Temat: firmy HR - mamienie znalezieniem pracy ?
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    Niby jest u nas tzw. "kryzys", ale ja bym to nazwał raczej większymi
    zmianami, po których to nastąpi weryfikacja i samooczyszczenie rynku z
    firm/branż które są tak naprawdę niepotrzebne.
    Przykład - OpenFinance i wszystkie inne centra kredytowe - oni chyba
    szukają frajerów, którzy przyjdą do nich, zapłacą za "poradę" czy cuś.
    Wielkie mi halo, samemu też można tak zrobić. Efekt ? Moim zdaniem upadnie
    ta firma i część takich konsultantów pójdzie i tak na bruk.

    Wracając do meritum, to zastanawiam się jaki jest cel konsultantów HR. Na
    rynku zauważyłem że istnieje jakaś paranoja z zakładaniem serwisów z pracą
    i samych firm pośredniczących, czego efektem jest dublowanie się ofert na
    serwisach.
    Teraz ciekawiej. Jakaś babka z firmy HR zacznającej się dumnie od skrótu
    IT... skrobie mi maila i wysyła oferty pracy. Oferta mi nie pasuje.
    Przysyła mi inną ofertę z innej województwa. Ok, spełniam wymagania aż
    nadto, więc pytam się o wynagrodzenie żeby oszacować czy nie jest to
    przypadkiem 1500 zł, gdzie koszt wynajęcia pokoju oscyluje w granicach
    600-700 zł. Babka mówi, że o tym dowiem się na rozmowie. Fajnie że się
    dowiem, kiedyś zaryzykowałem i pojechałem na kilka rozmów. Na nich nie
    dowiedziałem się nic konkretnie o ofercie, tylko zapytali się mnie ile
    oczekuję, a na drugim spotkaniu już będę rozmawiał z kierownictwem i
    powiedzą mi stawkę. Dupa nie przygoda. Wydane pieniądze na paliwo (razem
    kilkaset km) i zero efektów. Byłem wk...ny i uboższy o parę stówek.

    Więc gdzie tu sens takich konsultantów telefoniczno-mailowych z firm HR ?
    Co mnie zastanawia - dlaczego oni dzwonią do mnie i przesyłają mi oferty,
    skoro mają mnie w komputerze i moje miejsce zamieszkania, a ja sam widzę
    oferty przeglądając ich strony. Dlaczego babki piszą "w razie pytań proszę
    pisać", skoro nie wiedzą często nic o IT, nie rozróżniają stanowisk ze
    słowami SQL/ASP, a GPO/NIS i nie wiedzą nic o wynagrodzeniu ?
    Po ch...ja one zawracają dupę człowiekowi ? Czy te działania nie mają
    przypadkiem na celu "zwrócenia na siebie uwagi", wzrostu popularności nazwy
    firmy, reklamy w TV zachęcać pracodawców do reklamowania się u nich ? A co
    z takiego układu ? Ah, nic dla pracownika, albo tylko iluzja. No może się
    czasem ktoś znajdzie a my zarobimy trzykrotność jego wynagrodzenia...?
    Czy nie uważacie, że takie firmy HR i ci konsultanci wylecą na bruk tak jak
    przypuszczam stanie się ze wspomnianym OpenFinance i tym podobnymi ?

    --
    wsio

  • 2. Data: 2009-03-08 20:53:16
    Temat: Re: firmy HR - mamienie znalezieniem pracy ?
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy nie uważacie, że takie firmy HR i ci konsultanci wylecą na bruk tak jak
    > przypuszczam stanie się ze wspomnianym OpenFinance i tym podobnymi ?

    Nie uważamy.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-03-09 06:35:38
    Od: mariusz <e...@w...pl>

    vissim napisał(a):

    > pojechałem na kilka rozmów. Na nich nie dowiedziałem się nic
    > konkretnie o ofercie, tylko zapytali się mnie ile oczekuję

    Giełda frajerów. W Polsce zarobki to największa tajemnica.

    > Dlaczego babki piszą "w razie pytań proszę
    > pisać", skoro nie wiedzą często nic o IT, nie rozróżniają
    > stanowisk ze słowami SQL/ASP, a GPO/NIS

    Czasami pojawia się ogłoszenie o pracy z błędami w nazwach
    ale aplikując trzeba te błędy "copy and paste" bo nię będziemy maczować
    i nas odrzucą.

    Szumnie nazywają się specjalistami. Specjaliści to są na budowie
    wielkiego zderzacza ;)

    --
    mariusz

  • 4. Data: 2009-03-09 08:54:59
    Od: Tdobe <t...@g...com>

    Co do OpenFinance to nie biorą kasy za spotkanie i doradzenie, i z
    tego co pamiętam również za finalizację ponieważ mają prowizję w banku
    na który klient się zdecyduje, co do reszty to się zgadzam;)