PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista na pół etatu?

  • 1. Data: 2009-03-08 11:21:59
    Temat: Programista na pół etatu?
    Od: Tomek <b...@f...pl>

    Kryzys idzie i korporacja w której pracuję jako embedded software developer
    ledwo dycha. Byc moze w ciągu 3 miesięcy zdechnie ;) Tak więc chyba czas na
    ewakuację.

    Jednoczesnie mam pomysl na produkt (i w perspektywie rozpoczęcie DG jak
    wypali). Problem: czas na opracowanie tego produktu. Klepanie wieczorami po
    8h pracy jest mało skuteczne (sprawdzałem...).

    Czy da się znalesc pracę na pół, 3/4 etatu w moim zawodzie? Przeglądam
    ogłoszenia i nic :/ Jeszcze dla administratorów sieci by się coś znalazło
    (po co siedziec przy serwerze 8h dziennie). Ale dla programisty?
    Może jakieś inne rozwiązanie? Całkowite rezygnowanie z pracy to duże
    ryzyko.

    pozdr
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-08 12:16:07
    Temat: Re: Programista na pół etatu?
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@f...pl>

> [...]
    > wypali). Problem: czas na opracowanie tego produktu. Klepanie wieczorami po
    > 8h pracy jest mało skuteczne (sprawdzałem...).

    Trzeba mieć kontakty. Gdybyśmy np rozmawiali bardziej prywatnie to może bym się
    przyłączył w innej działce.

    > Czy da się znalesc pracę na pół, 3/4 etatu w moim zawodzie? Przeglądam
    > ogłoszenia i nic :/ Jeszcze dla administratorów sieci by się coś znalazło
    > (po co siedziec przy serwerze 8h dziennie). Ale dla programisty?

    Dla programisty jest jeszcze lepiej, nie musisz pilnować programu, bo dopiero go
    piszesz

  • 3. Data: 2009-03-08 13:13:56
    Od: "Jurek M" <m...@1...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Czy da się znalesc pracę na pół, 3/4 etatu w moim zawodzie? Przeglądam
    > ogłoszenia i nic :/ Jeszcze dla administratorów sieci by się coś znalazło
    > (po co siedziec przy serwerze 8h dziennie). Ale dla programisty?

    Myślę, że niegłupim rozwiązaniem byłoby zatrudnić się właśnie na stanowisku
    administratora, albo w innym, mniej absorbującym zawodzie (np. ciecia ;).
    Siedzisz sobie przy serwerze i klepiesz przy okazji kod na swoim laptopku. ;)

    Bo praca czy to na pół etatu, czy nawet 3/4 jako programista, to fikcja.
    Pracodawca (zleceniodawca) ustala termin i tego należy się trzymać. W praktyce
    oznacza to pracę o różnych godzinach, niezależnie od dnia tygodnia, piątek
    świątek...czasami po 3, innym razem po 16 godz.

    > Może jakieś inne rozwiązanie? Całkowite rezygnowanie z pracy to duże
    > ryzyko.

    Rozsądnym rozwiązaniem byłoby zbadanie rynku i poszukanie sponsora-zleceniodawcy
    dla swojego projektu przed założeniem DG i ew. rezygnacją z pracy.
    W końcu produkt Twoj ktoś ma kupować, inaczej klepanie sobie a muzom nie miałoby
    sensu (jeśli nie hobby).

    Jurek M.

  • 4. Data: 2009-03-09 16:42:49
    Od: Tomek <b...@f...pl>

    > Myślę, że niegłupim rozwiązaniem byłoby zatrudnić się właśnie na stanowisku
    > administratora, albo w innym, mniej absorbującym zawodzie (np. ciecia ;).

    Właśnie to rozważam, jakąś pracę "mało absorbującą" ;)

    > Rozsądnym rozwiązaniem byłoby zbadanie rynku i poszukanie sponsora-zleceniodawcy
    > dla swojego projektu przed założeniem DG i ew. rezygnacją z pracy.

    To trudne. Pomysł nie jest jakiś tam niewiarygodnie innowacyjny, żebym bał
    się go ujawnic, ale szukanie sponsora to dla mnie czarna magia.

    pozdr

  • 5. Data: 2009-03-09 16:49:25
    Od: Tomek <b...@f...pl>

    > Trzeba mieć kontakty.

    Jakbym miał, to bym nie pytał. Osobie "z ulicy" trudno zaufac. Pracując na
    etacie kontaktów się nie wyrabia (szczególnie w korporacji, gdzie jestem
    oddzielony od klientów i dostawców a dookoła mnie tacy sami etatowcy).

    Ale to już rozmowa na grupę pl.biznes albo
    pl.edukacja.czemunapolibudzie.nieucza.prowadzeniabiz
    nesu ;)

    pozdr
    TOmek

  • 6. Data: 2009-03-10 02:04:11
    Od: sz <s...@b...no>

    > Czy da się znalesc pracę na pół, 3/4 etatu w moim zawodzie?

    jezeli firmie w ktorej teraz pracujesz na tobie zalezy to moze beda
    woleli cie na 1/2 etatu niz zebys odszedl zupelnie? mozesz spytac...
    chociaz nie wiem czy to dziala rowniez w czasie kryzysu :D

    a inwestora nietrudno znalezc, nawet czasami oni ciebie znajduja o ile
    dasz im szanse. google: venture capital