PracaGrupypl.praca.dyskusje › kodeks pracy

  • 1. Data: 2003-04-02 19:44:29
    Temat: kodeks pracy
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam serdecznie!
    Poszukuję adresów stron www, które zawierają dosyć szczegółowy kodeks pracy.
    Dziękuję za pomoc, pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2003-04-02 20:06:14
    Temat: Re: kodeks pracy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 2 Apr 2003 21:44:29 +0200, k...@p...onet.pl
    zakodował:
    >Poszukuję adresów stron www, które zawierają dosyć szczegółowy kodeks pracy.

    Co dla Ciebie oznacza kodeks "dosyć szczegółowy"? ;)
    A znajdziesz (jeżeli w ogóle potrzebujesz pomocy, bo pytania nie
    widzę) w stronie z sygnaturki.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-04-02 20:34:03
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Co dla Ciebie oznacza kodeks "dosyć szczegółowy"? ;)
    > A znajdziesz (jeżeli w ogóle potrzebujesz pomocy, bo pytania nie

    Może rzeczywiście źle się wyraziłam, chodzi o to, że mój mąż jest od dłuższego
    czasu na zwolnieniu lekarskim (powikłania po grypie), nie wiemy jak długo może
    ciągnąć się takie zwolnienie. Lekarz twierdzi, że do trzech miesięcy, ale
    wydaje nam się, że jest to bardzo długo i w tym czasie pracodawca męża może go
    po prostu zwolnić. Chcielibyśmy sprawdzić jak to naprawdę jest.
    Pozdrawiam Kasia

  • 4. Data: 2003-04-02 23:33:41
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    może go
    > po prostu zwolnić. Chcielibyśmy sprawdzić jak to naprawdę jest.

    pracodawca nie moze zwolnic pracownika w czasie trwania usprawiedliwionej
    nieobecnosci w pracy (zwolnienie lekarskie, urlop, inne). inna sprawa ze
    moze po powrocie jesli znajdzie kogos na to stanowisko ale to juz wybor
    pracodawcy i nic nie poradzisz. na pocieszenie dodam ze dla pracodwacy
    czesto sie taki manewr nie oplaca i bardziej kalkuluje sie zatrudnic kogos w
    zastepstwie na czas choroby niz zastapic pracownika innym.

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 5. Data: 2003-04-03 05:22:31
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 3 Apr 2003 01:33:41 +0200, "dromader"
    <d...@p...onet.pl> zakodował:

    >pracodawca nie moze zwolnic pracownika w czasie trwania usprawiedliwionej
    >nieobecnosci w pracy (zwolnienie lekarskie, urlop, inne). inna sprawa ze

    Nie do końca. Pracodawca nie może WYPOWIEDZIEĆ umowy w czasie
    usprawiedliwionej nieobecności - zwolnić bez wypowiedzenia może jak
    najbardziej i przedłużająca się nieobecność może być przyczyną takiego
    zwolnienia.
    Art. 41.Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę w czasie urlopu
    pracownika, a także w czasie innej usprawiedliwionej nieobecno?ci
    pracownika w pracy, jeżeli nie upłyn?ł jeszcze okres uprawniaj?cy do
    rozwi?zania umowy o pracę bez wypowiedzenia.

    Art. 53. § 1. Pracodawca może rozwi?zać umowę o pracę bez
    wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolno?ć pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    a) dłużej niż 3 miesi?ce - gdy pracownik był zatrudniony u danego
    pracodawcy krócej niż 6 miesięcy,
    b) dłużej niż ł?czny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku - gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co
    najmniej 6 miesięcy lub jeżeli niezdolno?ć do pracy została
    spowodowana wypadkiem przy pracy albo chorob? zawodow?,
    2) w razie usprawiedliwionej nieobecno?ci pracownika w pracy z innych
    przyczyn niż wymienione w pkt 1, trwaj?cej dłużej niż 1 miesi?c.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775