PracaGrupypl.praca.dyskusje › e-booki

  • 11. Data: 2006-09-26 06:17:16
    Temat: Re: e-booki
    Od: "Tomasz Wrzodak" <t...@g...com>

    Tomek P. napisał(a):
    > "Własność intelektualna" jest sztucznym tworem, czymś w rodzaju uzurpacji,
    > która z _własnością_ nie ma nic wspólnego poza oszukańczą nazwą; która nie
    > musi być uznawana (i nie jest); która wreszcie straciła praktyczny sens w
    > dobie digitalizacji wszystkiego oraz internetu.
    >
    > Utwory dowolnego rodzaju mają np. autorów, wykonawców, ale nie mają
    > właścicieli.
    >
    > To, co się daje zdigitalizować, tego się nie da kontrolować, o czym jest
    > uprzejmy poinformować autor niniejszego posta :)
    >
    > --

    Nie zgadzam się z takim podejściem. Nie wiem, czy te ebooki mają
    jakąś wartość, ja osobiście tworzę zupełnie inne rzeczy, ale
    jeśli poświęcam na to dziesiątki, a czasami setki godzin, i robię
    to wykorzystując moją wiedzę i doświadczenie, które kosztowały
    mnie lata nauki i pracy, to mam prawo do dysponowania moim dziełem w
    100% (pomijając kwestie umowne ze zleceniodawcą). I jakiekolwiek
    wykorzystywanie mojej pracy w sposób, który mi nie pasuje, jest nie
    do przyjęcia. To ja decyduję, czy chcę udostępnić moją pracę
    wszystkim wokół, i pozwolić z nią robić, co tylko dusza zapragnie,
    czy wprowadzę jakieś restrykcje, lub opłaty. I zupełnie nieważne
    jest, jakiego rodzaju są to utwory lub dzieła.

    Poza tym troszkę mi to trąca anarchią i mam wrażenie, że autor
    wypowiedzi tak naprawdę niczego nie tworzy, tylko korzysta z pracy
    innych....
    Pozdrawiam
    TW