PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na 1/2 etatu a dodatki

  • 1. Data: 2006-09-24 10:07:07
    Temat: praca na 1/2 etatu a dodatki
    Od: "Agata Mryczko" <p...@w...pl>

    witajcie:)

    moze nie tyle dodatki, źle się wyraziłam, ale takie rzeczy jak
    praca w soboty i niedziele, czy praca w godzinach nocnych. CZY przy
    polowie etatu istnieje coś takiego jak wyzsza stawka w takich
    porach/dniach? czy to ze sie pracuje przez agencje pracy tymczasowej,
    na umowe o prace tymczasową to można o tym zapomniec gdyz stawka jest
    zawsze taka sama?
    bo np. taki szczegol jak zwrot kosztow za okulary (za szkla raczej
    )przy pracy przy komputerze powyzej 4h to przy umowie na pol etatu nie
    obowiazuje)

    pozdrawiam serdecznie
    Agata"agatonek"Mryczko

  • 2. Data: 2006-09-24 13:56:25
    Temat: Re: praca na 1/2 etatu a dodatki
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl>

    Użytkownik "Agata Mryczko" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >witajcie:)

    > CZY przy
    > polowie etatu istnieje coś takiego jak wyzsza stawka w takich
    > porach/dniach?
    a niby czym miało by się to różnić dla wymiary czasu pracy?
    obojetnie, czy pracujesz na 2/1 etatu, czy 1/10, KP reguluje jasno i
    wyraźnie kiedy stawki maja byc podwyzszone

    > czy to ze sie pracuje przez agencje pracy tymczasowej,
    > na umowe o prace tymczasową to można o tym zapomniec gdyz stawka jest
    > zawsze taka sama?

    przy kazdej umowie o pracę masz podawaną wysokość zarobków (godzinowo,
    dziennie, miesięcznie itp, w zalezności od charakteru pracy). Często
    pracodawcy jednak "zapominają" o regulacjach KP i w zwiazku z tym liczą po
    jednej stawce, bez rozróznienia na porę dnia czy dzień tygodnia. Najczesciej
    własnie przy umowach typu "tymczasowego" (agencyjnych, niepełnego etatu,
    próbnych itp) lub umów wynikajacych z KC typu zlecenia czy inne dzieła.

    > bo np. taki szczegol jak zwrot kosztow za okulary (za szkla raczej) przy
    > pracy
    > przy komputerze powyzej 4h to przy umowie na pol etatu nie obowiazuje)
    a to niby z jakiego powodu? czy jest jakis przepis to regulujący? IMHO
    jezeli ktos pracuje przy komputerze (wg. terminologii BHP przy monitorze
    ekranowym) to powinien miec dostosowane warunki pracy do indywidualnych
    potrzeb, jak np. wieksy ekran jezeli osoba jest słabo widząca, okulary
    jezeli ma kłopoty ze wzrokiem itd.
    Nie znam przepisów, które by miały regulować że pracownik pracujący na
    50/100 nie ma przywilejów BHP-owskich, a pracownik zatrudniony na 51/100
    etatu już tak.
    Jakby nie patrzeć, pachnie dyskryminacją. Baaardzo duzą dyskryminacją.

    Tak, wiem, moje widzenie świata pracy jest lekko "zwichrowane", bo od kilku
    miesięcy pracuje poza Polską, gdie pewne rzeczy sa po prostu normalne. To
    znaczy o swoje tu też trzeba walczyc, ale podając konkretne przepisy (a tak
    jest np. w twoim przypadku, ze masz raczej mocne argumenty za swoją racją),
    to nikt nie bedzie ryzykował z góry przegranego roztrzygnięcia w sądzie, w
    końcu gra nie warta swieczki.
    A w Polsce, jakby nie patrzeć, tworzy się róznego rodzaju hybrydy (typu
    umowa agencyjna będaca mostem pomiędzy umowami cywilno-prawnymi a umowami o
    pracę) pozostawiając duzą dowolność interpretacji przepisów.

    I wracając do adremu, proponuje dokładnie zaponac się z przepisami BHP
    regulującymi przywileje oraz dokładnie przestudiować KP pod kątem nadgodzin
    i zwrotu kosztów, np. okularów. Mając tę wiedzę nie da sie wejść na głowę i
    dać się zbyć "bo tak ma być i już".

    --
    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*