PracaGrupypl.praca.dyskusje › "dziwna" struktura wynagrodzenia

  • 1. Data: 2004-05-27 10:08:59
    Temat: "dziwna" struktura wynagrodzenia
    Od: "JimmyK" <j...@m...pl>

    Czy moze ktos z grupowiczow orientuje sie co moze zyskiwac firma bardzo
    zanizajac wynagrodzenie podstawowe, a placac reszte wynagrodzenia w postaci
    premii?
    Dokladnie wyglada to tak: na umowie b. niska stawka, natomiast 3/4 calosci
    pensji "na reke" jest placona w postaci stalej premii (o ktorej nie ma slowa
    na umowie). Acha; i od calosci jest odprowadzany ZUS itp.
    Moze ktos mi rozjasni??, czy poza mozliwoscia "wypiecia" sie firmy na
    pracownika i nieplacenia mu wogole premii, tylko groszy z umowy, firma
    zyskuje jeszcze cos??

    Z gory dziekuje za odpowiedz!

  • 2. Data: 2004-05-27 10:15:06
    Temat: Re: "dziwna" struktura wynagrodzenia
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    dostajesz wymówienie. firma przez okres wymówienia płaci ci podstawową
    stawkę.

  • 3. Data: 2004-05-27 11:19:22
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

    > Moze ktos mi rozjasni??, czy poza mozliwoscia "wypiecia" sie firmy na
    > pracownika i nieplacenia mu wogole premii, tylko groszy z umowy, firma
    > zyskuje jeszcze cos??

    Jest to zabezpieczenie przed nieuczciwym pracownikiem, ktory obrazony na
    pracodawce moze np kombinowac ze zwolnieniami lekarskimi przez 2 miesiace -
    wtedy musi sobie zdawac sprawe, ze dostanie tylko część wynagrodzenia.
    Istnieja duze powazne firmy, ktore tak robia

    Wojtek

  • 4. Data: 2004-05-27 11:23:00
    Od: "TomS" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fotech" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wtedy musi sobie zdawac sprawe, ze dostanie tylko część wynagrodzenia.
    > Istnieja duze powazne firmy, ktore tak robia

    nie wiem czy to poważne firmy...
    TomS

  • 5. Data: 2004-05-27 11:55:51
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

    Użytkownik "TomS" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ..[ciach]..

    > nie wiem czy to poważne firmy...
    > TomS

    Dokładnie. Poważna firma płaci normalną pensję, a premię wg własnego
    uznania. Śmiesznie wygląda na kontrakcie kierowniczym minimalna płaca +
    premia uznaniowa.

  • 6. Data: 2004-05-27 12:00:28
    Od: "Magda" <m...@i...pl>

> [...]
    miesiace -
    > wtedy musi sobie zdawac sprawe, ze dostanie tylko część wynagrodzenia.

    Jest też druga strona medalu. Obrażony na pracownika pracodawca może
    "obciąć" w ten sposób płacę wg własnego "widzimisię". Jak dla mnie jest to
    nierówny układ, który daje duże pole manewru pracodacy.

    Pozdrawiam,

    Magda

  • 7. Data: 2004-05-27 12:27:13
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Magda <m...@i...pl> wrote:
    Jak dla mnie
    > jest to nierówny układ, który daje duże pole manewru pracodacy.

    Nikt Cie nie zmusza, zeby podpisuywac taki uklad. Mozesz negocjowac inny.

    http://www.PRnews.pl

  • 8. Data: 2004-05-27 12:51:15
    Od: "Artur Geneli" <g...@g...pl>

    Użytkownik "JimmyK" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Moze ktos mi rozjasni??, czy poza mozliwoscia "wypiecia" sie firmy na
    > pracownika i nieplacenia mu wogole premii, tylko groszy z umowy, firma

    ++++++++++
    1.)Proponował bym ci sprawdzić w ZUS czy odprowadzają składki z całości ,czy
    tylko z podstawy pensji.Jeżeli tylko podstawa to marna twoja przyszła
    emerytura ! A wiem iż jest to teraz nagminnie wykorzystywane przez
    pracodawców.
    2.)Pracodawca nie musi wypłacać ci premii, gdyż nie ma tego w umowie, czyli
    może cię wydymać,podajc różne powody np. nieodpowiedni kolor skarpet.
    Pozdrowienia dla grupy.
    Artur

  • 9. Data: 2004-05-28 09:13:08
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    JimmyK napisał(a):

    > Moze ktos mi rozjasni??, czy poza mozliwoscia "wypiecia" sie firmy na
    > pracownika i nieplacenia mu wogole premii, tylko groszy z umowy, firma
    > zyskuje jeszcze cos??
    latwiejsze operowanie wysokoscia wynagrodzenia
    jak jest zle z winy pracownika to mozna mu wyplacic tylko podstawe bez
    zbednej papierkologii i wyszukiwania paragrafow w kodeksie pracy
    jak jest dobrze to placic to co bylo umowione
    jak b. dobrze to wiecej niz bylo umowione

    p.s. jak tak mialem przez 2 lata, podstawa zapisana w umowie o prace
    + obietnica stalej premii w wysokosci 1/3
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 10. Data: 2004-05-28 10:16:05
    Od: Robert <rathi_NO_@_SPAM_wp.pl>

    RobertS wrote:

> [...]
    >
    > p.s. jak tak mialem przez 2 lata, podstawa zapisana w umowie o prace
    > + obietnica stalej premii w wysokosci 1/3

    Ja tak mialem przez 4 lata.
    Podstawa + 100% premii.
    W firmie maja tak wszyscy.
    I przez (jakies) 10 lat istnienia firmy obciecia premii mozna policzyc
    na palcach jednej reki.
    --
    Robert