PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzien wolny w pracy

  • 1. Data: 2003-12-03 15:26:06
    Temat: dzien wolny w pracy
    Od: "KaRoL" <k...@N...iza.one.pl>

    Mam pytanie pracuje w firmie od 4 miesiecy do 31 pazdziernika przez 3
    miesiace na 1/4 etatu jako okres probny a teraz od 1 listopada pracuje na
    1/2 etatu.Obydwie umowy sa to umowy o prace.
    Podobno jest opcja ze pracownikowi przysluguja 2 dni kiedy moze nie przyjsc
    do pracy.Informuje pracodawce ze nie przychodze i tyle/ Chcialem sie
    dowiedziec czy mam racje i czy mi po 4 miesiacach pracy takie cos
    przysluguje i czy pracodawca moze mi odmowic ?
    Prosil bym o jakies informacje na ten temat moze ktos moze mi podac
    dokladniej gdie w kodeksie pracy moge to znalezc ?

    * Karol * Linux Registred User : 333935 *
    k...@N...iza.one.pl * EKG : 217796 *

  • 2. Data: 2003-12-03 18:03:25
    Temat: Re: dzien wolny w pracy
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

> [...]
    > Prosil bym o jakies informacje na ten temat moze ktos moze mi podac
    > dokladniej gdie w kodeksie pracy moge to znalezc ?

    Niestety Kodeks Pracy nie przewiduje takiej opcji.
    Jezeli pracownik nabyl juz prawo do urlopu wypoczynkowego - moze skorzystac
    z 4 dni tzw. urlop na zadanie.
    Sa jeszcze urlopy okolicznosciowe, ale to w konkretnych przypadkach(slub
    pracownika, dziecka, narodziny dziecka, smierc matki,ojca itd)
    pozdr.
    Monika

  • 3. Data: 2003-12-03 20:04:28
    Od: "KaRoL" <k...@N...iza.one.pl>

    Użytkownik "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Sa jeszcze urlopy okolicznosciowe, ale to w konkretnych przypadkach(slub
    > pracownika, dziecka, narodziny dziecka, smierc matki,ojca itd)

    aha niedobrze...a jakich konsekwencji moge sie spodziewac po opuszczeniu
    dnia pracy ? wogole to jestem na wypowiedzeniu...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-12-03 23:29:44
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    > aha niedobrze...a jakich konsekwencji moge sie spodziewac po opuszczeniu
    > dnia pracy ? wogole to jestem na wypowiedzeniu...

    Nie stawienie sie do pracy - czyli NN nieobecnosc nieusprawiedliwiona -
    ciezkie naruszenie podstawowych obowiazkow pracownika!Art. 52 Kodeksu
    pracy - rozwiazanie umowy z winy pracownika.

    Istnieje mozliwosc skorzystania z dni na poszukiwanie pracy w okresie
    wypowiedzenia ale tylko w przypadku jeżeli umowe o prace wypowiedzial
    pracodawca.
    - 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 m-ca.
    - 3 " - " trzymiesiecznego wyp.
    PS.
    Moze zwolnienie lekarskie?
    pozdr.
    Monika

  • 5. Data: 2003-12-04 08:24:03
    Od: "KaRoL" <k...@N...iza.one.pl>

> [...]
    > pracodawca.
    > - 2 dni robocze - w okresie wypowiedzenia nie przekraczającego 1 m-ca.

    wypowiedzienie na podstawie porozumienia stron...pracowac mam do
    poniedzialku...a zwolnienia lekarskiego nie mam skad zalatwic... :/

  • 6. Data: 2003-12-04 10:56:21
    Od: "monia" <ainom@buziaczek_nospam.pl>

    > wypowiedzienie na podstawie porozumienia stron...pracowac mam do
    > poniedzialku...a zwolnienia lekarskiego nie mam skad zalatwic... :/
    > --
    > Pozdrawiam

    Porozumienie stron to nie jest wypowiedzenie.
    pozdr.
    Monika