PracaGrupypl.praca.dyskusje › kilometrowka

  • 1. Data: 2003-12-03 12:41:39
    Temat: kilometrowka
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    O co z nia chodzi? Czy to pieniazki nie opodatkowane? Wiem, ze niektorzy ja
    maja nieposiadajac samochodu.

  • 2. Data: 2003-12-03 14:47:23
    Temat: Re: kilometrowka
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > O co z nia chodzi? Czy to pieniazki nie opodatkowane? Wiem, ze niektorzy
    ja
    > maja nieposiadajac samochodu.

    Ale co tak dokładnie masz na myśli? Może chodzi Ci o ryczałt samochodowy,
    jaki niektórzy pracodawcy przyznają pracownikom? Do pewnej wysokości
    faktycznie są to pieniążki nieopodatkowane. Zależy od ludności miasta, bo od
    niej zależy ilość kilometrów przyznanych w ryczałcie :) Ale samochód to
    raczej mieć trzeba, albo inaczej: trzeba być chociażby współwłaścicielem
    jakiegoś autka. Podpisuje się z pracodawcą umowę i powinno się do niej
    dołączyć ksero dowodu rejestrującego.
    pzdr
    Kasia
    PS: a może Ci chodzi o kilometrówkę przy własnej działalności gospodarczej?

  • 3. Data: 2003-12-04 13:53:31
    Od: "MCTo2" <m...@o...pl>

    Czy to jest już paranoja??? Potencjalnemu pracodawcy dawać jeszcze ksero
    dowodu rejestracyjnego???
    Co go to obchodzi, czym jeżdżę.
    Marek
    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:bqktf1$ob3$1@druid.ceti.pl...

  • 4. Data: 2003-12-04 14:03:19
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "MCTo2" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to jest już paranoja??? Potencjalnemu pracodawcy dawać jeszcze ksero
    > dowodu rejestracyjnego???
    > Co go to obchodzi, czym jeżdżę.

    1. Nie "potencjalnemu" pracodawcy, tylko obecnemu pracodawcy, z którym taką
    umowę podpisujesz.
    2. Myślę, że chodzi tu o potwierdzenie, że faktycznie masz samochód, którym
    jeździsz w sprawach służbowych po mieście. Chyba (ale nie jestem pewna)
    jeżeli nie masz własnego auta, może też być ksero dowodu rejestracyjnego
    samochodu kogoś z rodziny, kto Ci ten pojazd użycza. W dowodzie
    rejestracyjnym jest również określona pojemność silnika, od której zależy
    wysokość stawki, która z kolei mnożona jest przez ilość kilometrów. W
    przypadku kontroli wszystkie papiery są na miejscu.
    3. Odpowiadaj pod postem, bo wtedy jest łatwiej odpowiadać Tobie.

    Pozdrawiam
    Kasia