PracaGrupypl.praca.dyskusje › donosy o prace na czarno

  • 11. Data: 2006-04-10 12:30:24
    Temat: Re: donosy o prace na czarno
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Sun, 9 Apr 2006 17:42:46 +0200, użyszkodnik "Przemek"
    <b...@n...pl> napisał:

    > Bo pracodawcy zatrudniajacy na czarno jest to nieuczciwa konkurencja w
    > stosunku do
    > tych pracodawcow ktorzy przestrzegaja prawa ?

    a są jeszcze tacy co przestrzegają prawo ???

    >Imo niema obowiazku bycia
    > pracodawca
    > jesli komus nie odpowiadaja polskie przepisy moze otworzyc firme w kraju
    > ktorego prawo
    > bardziej nam odpowiada .

    nie dość że coraz więcej pracowników opuszcza kraj w poszukiwaniu
    pracy to jeszcze Ty byś powyganiał pracodawców

    kogo byś zostawił ???
    emerytów, rencistów i służby mundurowe ???

  • 12. Data: 2006-04-10 12:38:33
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 10 Apr 2006 11:31:17 +0200, użyszkodnik "GM"
    <g...@w...nospam.pl> napisał:

    > Zalezy co uwazasz jako "pensja" ale zgadzam sie z powyzszym.
    > A stwierdzenie "tak żeby nie opłacało się kombinować" jest nie wlasciwe bo
    > naczelnym zadaniem kazdego biznesu jest maksymalizacja zyskow. A wiec zawsze
    > bedzie sie kombinowalo.

    podam w takim razie przykład, paliwo, materiał niezbędny do
    prowadzenia niemal każdego biznesu, sprzedawany na stacjach
    benzynowych po cenie sporo wyższej jak rynkowa, bo w skład jego ceny
    wchodzą różnego rodzaju podatki.

    pojawiają się jakieś nieoficjalne stacje tankowania gazu
    przeznaczonego do ogrzewania, jeżdżenie na oleju opałowym, krótko
    mówiąc absurd goni absurd spowodowany absurdem pierwotnym w postaci
    sztucznego zawyżania ceny paliwa.
    Podejrzewam że jakby się zapytać dowolnego z tych kombinujących czy
    nie chciałby poprostu podjechac na stacje benzynową i zatankowac
    paliwo gdyby było po normalnej cenie, to odpowiedziałby twierdząco, a
    tak to zamiast zająć się core biznesem zajmuje się rozwiązywaniem
    problemów jakie ktoś inny, notabene utrzymywany z jego pieniedzy -
    urzędnik państwowy wymyślił

  • 13. Data: 2006-04-10 14:14:39
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak to zamiast zająć się core biznesem zajmuje się rozwiązywaniem
    > problemów jakie ktoś inny, notabene utrzymywany z jego pieniedzy -

    No coz, ja np. nie kwestjonuje idiotyzmow biurokratycznych naszego kraju
    oraz absurdalnie wysokich podatkow ale prawo to prawo. I teraz na podstawie
    tego co napisales - powinnismy karac tego co sprzedaje czy tego co kupuje ??
    A moze ten co kupuje niech ma prawo donosu bezkarnego na sprzedawce ??
    Jezeli ktos prowadzi biznes i tankuje paliwo nielegalnie to zwyklym jest
    zlodziejem.
    Paliwo na czarno, pracownicy na czarno - ceny są nizsze od uczciwej
    konkurencji. Uczciwa firma plajtuje bo jest za droga - ludzie traca prace,
    swiadczenia, a podatki przestaja wplywac do kasy. I co, tez pojda pracowac
    na czarno, albo ukradna chleb ze sklepu i wytlumaczą sie ze Panstwo jest
    chore.
    Panstwo jest takie na jakie sobie zasluzylismy, to "Ty" zadecydowales kim
    bedzie ten urzednik, ktory wymysla chore pomysly. Biednie czy bogato - wazne
    ze po katolicku ;)

    Tak na marginesie jak juz o polityce i społeczeństwie- trzeba bylo zrobic na
    poczatku podsumowanie i jasno raz na zawsze ustalic - lamiesz prawo - jestes
    ukarany i byz moze zylibysmy w innym kraju. Ale kto to mial ustalic ?? UB ?
    WSW ?? a moze TKM ??

    Np. gdyby inspektorat drog zamykal wszystkie nie nadajace sie drogi do
    uzycia (zalozmy 70% w Polsce) to juz dawno mielibysmy dobre drogi a ludzie
    prace przy budowie ich. Gdyby kazdy kto nie odsniezy dachu dostawal mandat -
    nie bylo by katowickiej tragedi. Gdyby kazdy kto pracuje na czarno....i tak
    dalej.

    Pozdro
    GM

  • 14. Data: 2006-04-10 16:15:51
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 10 Apr 2006 16:14:39 +0200, użyszkodnik "GM"
    <g...@w...nospam.pl> napisał:

    > No coz, ja np. nie kwestjonuje idiotyzmow biurokratycznych naszego kraju
    > oraz absurdalnie wysokich podatkow ale prawo to prawo.

    i dlatego raz na 10 miesięcy za granice do legalnej pracy wyjeżdża
    miasto wielkości Torunia.

    >I teraz na podstawie
    > tego co napisales - powinnismy karac tego co sprzedaje czy tego co kupuje ??
    > A moze ten co kupuje niech ma prawo donosu bezkarnego na sprzedawce ??

    ukarać, rozliczyć, zamknąć do więzień tych co jeszcze w tym kraju coś
    robią, a rząd się sam wyżywi

    w omawianym przypadku trzeba zlikwidować źródło absurdów w postaci
    chorych opłat w cenie paliwa a wtedy nie będzie potrzebne ani
    oznaczanie oleju opałowego - w ogóle nie bedzie potrzeby rozróżniania
    oleju opałowego od napędowego co jest czystym absurdem i niczemu
    produktywnemu nie służy. nikt nie będzie ryzykował życia budując
    nielegalną stacje tankowania gazu, - w ogóle odpuści sobie
    przerabienie samochodu na gaz tylko będzie kupował normalne paliwo w
    normalnej stacji benzynowej

> [...]
    > konkurencji. Uczciwa firma plajtuje bo jest za droga - ludzie traca prace,
    > swiadczenia, a podatki przestaja wplywac do kasy.

    uczciwe firmy to były firmy państwowe i one popadały na morde jakiś
    czas temu

  • 15. Data: 2006-04-10 19:49:22
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

> [...]

    > nielegalną stacje tankowania gazu, - w ogóle odpuści sobie
    > przerabienie samochodu na gaz tylko będzie kupował normalne paliwo w

    Moze cie to zdziwi ale w starokapitalistycznej UK tez tak jest -
    istnieje dotowane przez panstwo paliwo rolnicze na ktorym nie
    wolno poruszac sie po drogach publicznych
    (sa bardzo wysokie kary ) .Moj brat jezdzi na takim paliwie w
    Polsce - systemy oznaczania na szczescie nie sa w UE zunifikowane
    wiec niema ryzyka wpadki jak przy jezdzie na opale :)

    pzdr

  • 16. Data: 2006-04-11 05:04:01
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 10 Apr 2006 21:49:22 +0200, użyszkodnik "Przemek"
    <b...@n...pl> napisał:

    > Moze cie to zdziwi ale w starokapitalistycznej UK tez tak jest -
    > istnieje dotowane przez panstwo paliwo rolnicze na ktorym nie
    > wolno poruszac sie po drogach publicznych

    to ze jakieś przypadki socjalizmu są w UK nie znaczy że jest to dobre

  • 17. Data: 2006-04-11 06:56:58
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

> [...]
    > nielegalną stacje tankowania gazu, - w ogóle odpuści sobie
    > przerabienie samochodu na gaz tylko będzie kupował normalne paliwo w

    No ale to o czym mowisz z gory jest niemozliwe. Ułuda. Ja tez bym wolal zeby
    Panstwo utrzymywalo sie tylko i wylacznie z VAT i akcyzy z używek (nawet
    wlaczajac w to "miekkie").
    Ja mowie o tym co jest i co uwazam ze mozna z tym zrobic.
    Tak jak proponujesz jest chyba w USA - dowolnosc ubezpieczen, tanie paliwo,
    niskie podatki. Jak chcesz cos lepiej to sobie odluz kase i plac (studia,
    sluzba zdrowia itp.). No ale dodaj do tego sytuacje gopolityczna i wyobraz
    sobie ze PL ma tanie paliwo i niskie ceny i podatki. Nasza kochana UE
    dowalila by nam takie blikady celne i wykluczyla bo to sprzeczne by bylo z
    ich doktryna wyciagania ze spoleczenstwa (bogatego) polowy ich zarobków.
    Zagrezeniem by byly u nas towary, mozliwosci przeniesienia inwstycji itp.

    > uczciwe firmy to były firmy państwowe i one popadały na morde jakiś
    > czas temu

    Niezgadzam sie. Jest cala masa firm uczciwych oraz ludzi uczciwych. Dlatego
    szara strefa to nie 100%.

    Pozdro

  • 18. Data: 2006-04-13 07:34:40
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 11 Apr 2006 08:56:58 +0200, użyszkodnik "GM"
    <g...@w...nospam.pl> napisał:

    > No ale to o czym mowisz z gory jest niemozliwe. Ułuda. Ja tez bym wolal zeby
    > Panstwo utrzymywalo sie tylko i wylacznie z VAT i akcyzy z używek (nawet
    > wlaczajac w to "miekkie").

    woooow, a jak wzrosłyby dochody z turystyki !!!

> [...]
    > Zagrezeniem by byly u nas towary, mozliwosci przeniesienia inwstycji itp.

    chyba raczej do Polski a nie z Polski, inwestują raczej prywatne firmy
    a dla nich niskie podatki to argument żeby się przenieść a nie wynieść

    Bogactw naturalnych państwo polskie nie ma, po 1989 roku był majątek
    po byłych firmach państwowych - sprzedali, teraz pozostał potencjał
    ludzki - ucieka za granice

    ciekawe co pozostanie za pare lat ???

    > Niezgadzam sie. Jest cala masa firm uczciwych oraz ludzi uczciwych. Dlatego
    > szara strefa to nie 100%.

    uczciwych owszem, ale wobec współpracowników ale nie urzędasów

  • 19. Data: 2006-04-13 11:29:40
    Od: "GM" <g...@w...nospam.pl>

    > woooow, a jak wzrosłyby dochody z turystyki !!!

    :D no i oplacalo by sie ludziom wiecej placic zeby wiecej VAT placili :))

    > chyba raczej do Polski a nie z Polski, inwestują raczej prywatne firmy
    > a dla nich niskie podatki to argument żeby się przenieść a nie wynieść

    Racja o to mi chodzilo. Do Polski.
    Kurcze jak patrze na swoje wypociny to hmmm sorry za literowki.

    > Bogactw naturalnych państwo polskie nie ma, po 1989 roku był majątek
    > po byłych firmach państwowych - sprzedali, teraz pozostał potencjał
    > ludzki - ucieka za granice
    >
    > ciekawe co pozostanie za pare lat ???

    My ? :) Jak umrze globalna polityka to moze zacznie sie prawdziwa praca dla
    dobra ludzkosci, czyli naszego. W kazdym razie mamy sie lepiej nic Etiopia
    czy Bangladesz. Fajnie pomagać Etiopii gdzie ludzie gloduja, ale niech
    Etiopia cos wyprodukuje (ponic na rolnictwie mogli by zarabiac) i sprobuje
    sprzedac w UE czy US :) 100 % bariery celne zabezpieczajace rodzimy rynek
    rolniczy. No ale kto zaglosuje z kolei na politykow ktorzy tego lokalnego
    rynku nie beda bronic ?? Dobra do juz dygresjami strzelam.

    > uczciwych owszem, ale wobec współpracowników ale nie urzędasów

    Nadal sie nie zgadzam. Co innego kombinowanie na lukach prawnych tak jak
    delegacje, samochody z "kratka" i inne podobne do ktorych urzedasy nie moga
    sie przyczepic z racji ze nie ma jasnego prawa.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-04-13 14:58:54
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Thu, 13 Apr 2006 13:29:40 +0200, użyszkodnik "GM"
    <g...@w...nospam.pl> napisał:

    > My ? :)

    Wy ???

    ja własnie przymierzam się do pracy za granica, preferowane zajęcie
    które wykorzystuje fakt że jestem kawalerem i nie musze poświęcać
    codziennie czasu dla rodziny

> [...]
    > czy Bangladesz. Fajnie pomagać Etiopii gdzie ludzie gloduja, ale niech
    > Etiopia cos wyprodukuje (ponic na rolnictwie mogli by zarabiac) i sprobuje

    zaraz zarazm coś mi się nie klei, w rolnictwie mogą byc dobrzy a
    głodują

    coś mi jedno do drugiego nie pasuje :(

    > Nadal sie nie zgadzam. Co innego kombinowanie na lukach prawnych tak jak
    > delegacje, samochody z "kratka" i inne podobne do ktorych urzedasy nie moga
    > sie przyczepic z racji ze nie ma jasnego prawa.

    kratki, zatrudnianie częściowo na etat a częściowo na fakture dla
    firmy znajomego znajomego, na umowe o dzieło, lub poprostu do ręki,
    wspomniane przeze mnie jeżdżenie na gazie czy na oleju opałowym i tak
    dalej i tak dalej