PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › dogadajmy się i rozszeżmy alfabet łaciński
  • Data: 2005-09-15 08:27:35
    Temat: dogadajmy się i rozszeżmy alfabet łaciński
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    (tekst w nowej notacji)

    > ... uwaszam, sze naleszauo by
    > wykreslic z jenzyka polskiego wszelkie litery, kture nie istniejom w
    > alfabecie uacinskim - informatycy mieli by o wiele mniej pracy,
    Jestem całkowicie pszeciw.
    Bo jak wtedy zapiszesz dźwięki ć, ś , ź , ż, ą, ę, ł ?
    Dwuznakami ?
    Tonie jest rozwiązanie bo:
    1.dwuznaki są niejednoznaczne;
    2.zajmują więcej miejsca, więcej papieru, tuszu, czasu
    - bo tszaba wklepać więcej znakuw.

    Ja bym raczej rozszeżyła alfabet łaciński, ale trudna sprawa, bo wymagała by
    dogadania się kilku naroduw, a conajmniej naszego i Włochów (nazwa własna,
    stąd zahowanie starej pisowni).

    Co twojego seplenienia, jak bym była polonistką , to mature bym ci dała,
    ale warunkowo, pod warunkiem odbycia pszynajmniej jednej wizyty u logopedy i
    laryngologa.