PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracowac w Fortis Bank

  • 1. Data: 2003-12-18 08:43:12
    Temat: czy warto pracowac w Fortis Bank
    Od: "piotr" <p...@w...pl>

    Czy warto podjac prace na stanowisku specjalisty ds. zabezpieczen sieciowych
    w Fortis Bank w Krakowie?

    dziekuje

  • 2. Data: 2003-12-18 08:54:04
    Temat: Re: czy warto pracowac w Fortis Bank
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    piotr <p...@w...pl> wrote:
    > Czy warto podjac prace na stanowisku specjalisty ds. zabezpieczen
    > sieciowych w Fortis Bank w Krakowie?

    Co to znaczy czy warto?
    Jesli chodzi o sama firme - to bank niszowy dla klientow wymagajacych
    (wiekszosc to VIPy ;) lub calkiem sporo firmy). Czyli pracodawca niszowy.
    Otwartym pozostaje pytanie czy w przyszlym roku, moze w 2005 bank nie wycofa
    sie z Polski, a co za tym idzie nie sprzeda go wiekszemu rywalowi.

  • 3. Data: 2003-12-18 09:11:18
    Od: "piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    wycofa
    > sie z Polski, a co za tym idzie nie sprzeda go wiekszemu rywalowi.

    Czy warto: z punku widzenie informatyka, specjalisty od zabezpieczen
    oczywiscie,

    Nie okreslilbym go niszowym, ale nie skierowanym do plebsu, tylko to
    znacznie werzszego grona

  • 4. Data: 2003-12-18 09:17:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    piotr <p...@w...pl> wrote:
    > Czy warto: z punku widzenie informatyka, specjalisty od zabezpieczen
    > oczywiscie,

    Ja tam dalej nie rozumiem :) Pracodawca jest bardzo ok, jesli do tego dobrze
    placi - to co to za pytanie? ;)

    > Nie okreslilbym go niszowym, ale nie skierowanym do plebsu, tylko to
    > znacznie werzszego grona

    Czyli bank niszowy ;) Ja pozostane przy swoim zdaniu.
    Ty zobacz ile bank ma klientow a jakie wyniki. Jesli wszysyc Polacy tyle
    zarabiaja, to chcialbym byc w tej "masie" ;)

  • 5. Data: 2003-12-18 09:55:15
    Od: "terrorysta" <t...@p...onet.pl>

    > Czyli bank niszowy ;) Ja pozostane przy swoim zdaniu.
    > Ty zobacz ile bank ma klientow a jakie wyniki. Jesli wszysyc Polacy
    tyle
    > zarabiaja, to chcialbym byc w tej "masie" ;)
    Fortis Bank, dawniej Banque Generale, jest najwiekszym bankiem w
    Belgii...
    W Polsce jego oferta skierowana jest do klientow instytucjonalnych
    przede wszystkim, ale nazywanie go bankiem niszowym to
    nieporozumienie. O ile wiem pojecie "niszowy" nie odnosi sie do
    bankow..
    t.

  • 6. Data: 2003-12-18 10:31:46
    Od: "piotr" <p...@w...pl>

    > Czyli bank niszowy ;) Ja pozostane przy swoim zdaniu.
    > Ty zobacz ile bank ma klientow a jakie wyniki. Jesli wszysyc Polacy tyle
    > zarabiaja, to chcialbym byc w tej "masie" ;)

    wlasnie nie jest to bank niszowy, bo to jest bank z innej kategori i nie ma
    wiecej takich bankow w PL, niszowym by byl jesli by swiadsczyl uslu jak np.
    PKO SA a mial o wiele mniej klientow niz PKO SA wtdy bys mogl powiedzic ze
    jest to bank niszowy w porownaniu z PKO SA

  • 7. Data: 2003-12-18 11:29:16
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    piotr <p...@w...pl> wrote:
> [...]
    > uslu jak np. PKO SA a mial o wiele mniej klientow niz PKO SA wtdy bys
    > mogl powiedzic ze jest to bank niszowy w porownaniu z PKO SA

    1) Sa banki Pekao SA oraz PKO BP SA
    2) To _jest_ bank niszowy.

    Nisza rynkowa, segment rynku lub jego wydzielona część, w której niewielka
    grupa nabywców, posiadając konkretne potrzeby, gotowa jest zapłacić wyższą
    cenę za dane dobro lub usługę.
    Przedsiębiorstwo działające w niszy rynkowej musi być mocno wyspecjalizowane
    w produkcji danego dobra czy usługi, aby odnieść sukces. Ze względu na małą
    ilość nabywców nisza rynkowa obsługiwana jest najwyżej przez kilku
    producentów.
    http://wiem.onet.pl/wiem/00f02c.html

    Zeby nie bylo.

    Wlasnie z tego powodu, ze prowadzona dzialalnosc Fortis Banku w Polsce jest
    zbyt mala, bank ten najprawdopodobniej wyjdzie z naszego kraju sprzedajac
    polski oddzial jakiemus innemu bankowi.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 8. Data: 2003-12-18 11:35:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    terrorysta <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Fortis Bank, dawniej Banque Generale, jest najwiekszym bankiem w
    > Belgii...

    No i? Mowimy o Polsce.
    Takich najwiekszych bankow na swoich rynkach mamy wiecej - ot chociazby SG,
    BNP-Paribank, DB PBC, Raiffeisen.

> [...]
    > przede wszystkim, ale nazywanie go bankiem niszowym to
    > nieporozumienie. O ile wiem pojecie "niszowy" nie odnosi sie do

    1) Dlaczego sie nie odnosci? Takie samo marketingowe pojecia dla bankow jak
    dla innych uslug
    2) W Polsce oferta nie jest skierowana tylko do klientow instytucjonalnych.
    Takze dla ludzi z grubszym portfelem. Chociaz sie do nich nie zaliczam - mam
    tez tam konto osobiste (e-Pakiet).

    Wybacz - ale bank realizuje strategie specjalisty rynkowego i obsluguje
    rynki niszowe. Czy to ze wzgledu terrytorialnych, czy dochodowych czy w
    koncu potrzeb danych klientow.

  • 9. Data: 2003-12-18 11:35:37
    Od: "piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    jest
    > zbyt mala, bank ten najprawdopodobniej wyjdzie z naszego kraju sprzedajac

    to strasznie kiepsko w Polsce

  • 10. Data: 2003-12-18 11:37:41
    Od: "piotr" <p...@w...pl>

    > 1) Sa banki Pekao SA oraz PKO BP SA
    > 2) To _jest_ bank niszowy.

    ja mysle ze nie jest niszowy, bo mi niszowy kojarzy sie z czyms z dolnej
    polki, a niestety ten bank nie jest z tej kategori banow z dolnej polki