PracaGrupypl.praca.dyskusje › Krótkie 2 pytania.

  • 1. Data: 2003-12-18 08:10:46
    Temat: Krótkie 2 pytania.
    Od: "erqwer" <a...@e...tk>

    Witam wszystkich.

    1. Czy po likwidacji DG dostane zasilek dla bezrobotnych ?
    2. Co sie dzieje z funduszem socjalnym po zamknięciu firmy ?

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-12-18 08:32:41
    Temat: Re: Krótkie 2 pytania.
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "erqwer" <a...@e...tk> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich.
    >
    > 1. Czy po likwidacji DG dostane zasilek dla bezrobotnych ?

    Jeżeli podlegałeś ubezpieczeniu społecznemu i podstawę wymiaru składki
    wynosiła kwota co najmniej najniższego wynagrodzenia to tak.
    Oczywiście, jeśli podlegałeś temu ubezpieczeniu przez co najmniej 365 dni w
    ciągu ostatnich 18 miesięcy (albo krócej + np. praca na etat).

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2003-12-18 09:28:30
    Od: "erqwer" <a...@e...tk>

> [...]
    > Oczywiście, jeśli podlegałeś temu ubezpieczeniu przez co najmniej 365 dni
    > ciągu ostatnich 18 miesięcy (albo krócej + np. praca na etat).

    czyli:
    pracowalem 15 lat na pelny etat -zus byl odprowadzany- 31.12.04 likwidacja
    zakladu pracy
    od 3 lad DG - zus tylko zdrowotne,

    I tak sie zastanawiam czy nie pociagnac DG dalej,- wtedy pelny zus- ale jak
    nie wypali i po 2 m-cach bede zamykal DG to czy zasilek mi sie nalezy?
    czy zamknac DG przed likwidacja zakladu /pelny etet/

    A moze zatrudnic sie gdzies na 1/4 etatu za 400 zl ???

    Poradzcie prosze bo zostalo malo czasu.
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-12-18 09:35:44
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

> [...]
    jak
    > nie wypali i po 2 m-cach bede zamykal DG to czy zasilek mi sie nalezy?

    Tak, będzie się należał, bo w ciągu ostatnich 18 miesięcy podlegałeś
    ubezpieczeniu przez okres co najmnije 365 dni - pracowałeś na pełny etat.
    Masz czas do końca czerwca (lepiej nie odkładać na ostatni dzień, bo 2004 to
    rok przestępny i... różnie może być z interpretacją przepisów), żeby
    zarejestrować się i dostać zasiłek. Ale....

    Prawdopodobnie 1 kwietnia wejdzie w życie nowelizacja ustawy - w niektórych
    przypadkach nowa ustawa będzie mniej, a nawet dużo mniej korzystna dla
    zasiłko- i świadczeniobiorców.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 5. Data: 2003-12-18 09:58:19
    Od: "erqwer" <a...@e...tk>

> [...]
    niektórych
    > przypadkach nowa ustawa będzie mniej, a nawet dużo mniej korzystna dla

    Wielkie dzieki za info.
    pozdrawiam