PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pracodawcy sprawdzaja cv ...

  • 1. Data: 2002-06-17 14:01:44
    Temat: czy pracodawcy sprawdzaja cv ...
    Od: M...@g...com (Mariusz SKIBA)

    Witam,

    Czy pracodawcy sprawdzaja dane zawarte w CV (wyksztalcenie, doswiadczenie
    etc..)?
    Czy tez wierza na slowo starajacemu sie o prace?
    Jak wyglada praktyka?

    Z moich doswiadczen wynika, ze nikt niczego nie sprawdza.
    Jakie macie doswiadczenia?

    Mariusz

  • 2. Data: 2002-06-17 14:23:28
    Temat: Re: czy pracodawcy sprawdzaja cv ...
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    "Mariusz SKIBA" <M...@g...com> wrote in message
    ope.gemplus.com...
> [...]
    > Czy tez wierza na slowo starajacemu sie o prace?
    > Jak wyglada praktyka?
    >
    > Z moich doswiadczen wynika, ze nikt niczego nie sprawdza.

    W obecnej firmie kadry chcialy papiery, szkola, swiadectwa pracy itp, czesc
    dostarczylem razem z zaswiadczeniem lekarskim, reszte mialem doniesc
    pozniej, ale jakos sie rozmylo, teraz z kobita jestem na ty i nie zawraca mi
    glowy takimi bzdurami, ale zanim mnie przyjeto i pierwsze dni po, cisnienie
    jakies tam bylo. W poprzednich to nie pamietam, zeby ktos cos tam cierpial,
    ale to zalezy na kogo trafisz i co tam kadry maja do powiedzenia.

  • 3. Data: 2002-06-17 15:12:52
    Od: "Enif" <e...@g...pl>

    Użytkownik "clockworkoi" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    cierpial,
    > ale to zalezy na kogo trafisz i co tam kadry maja do powiedzenia.

    jak juz masz umowe, to wtedy musisz
    wszystkie papiery przedstawic w kadrach

    Enif

  • 4. Data: 2002-06-17 15:33:34
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy tez wierza na slowo starajacemu sie o prace?
    > Jak wyglada praktyka?
    >
    > Z moich doswiadczen wynika, ze nikt niczego nie sprawdza.

    Moze sie zdarzyc, zwłaszcza w małych firmach, że zaproszą na spotkanie z
    kwitami - świadectwa pracy, kopia dyplomu, kilka razy mi sie to zdarzyło.
    Nigdy w wielkich zachodnich firmach.
    Ale jak juz sie przyjmiesz, to kadry na pewna beda chcialy

    Wojtek

  • 5. Data: 2002-06-17 19:30:03
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Mariusz SKIBA" <M...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy tez wierza na slowo starajacemu sie o prace?
    > Jak wyglada praktyka?
    >
    > Z moich doswiadczen wynika, ze nikt niczego nie sprawdza.

    z doświadczenia:

    sprawdzają , pytają poprzedniego pracodawcę, weryfikują portfolio itd...

    sam sprawdzałem i sprawdzam takich delikwentów....

    Dlaczego? ano dlatego ze ludzie różne niestworzone rzeczy piszą w cv i
    dodają do portfolio nie swoje prace....

    Szczytem wszystkiego był gościu który składając papiery do optimus pascal
    [kiedyś właściciel onet.pl] twierdził ze brał udział w projektowaniu głównej
    strony onetu.... nie zdając sobie sprawy ze składa papiery właśnie tam... ;)

  • 6. Data: 2002-06-18 07:50:24
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy tez wierza na slowo starajacemu sie o prace?
    > Jak wyglada praktyka?
    >
    > Z moich doswiadczen wynika, ze nikt niczego nie sprawdza.

    Poniekąd moje doświadczenia sprowadzają się do tego co napisałeś - "nikt
    tego nie sprawdza".
    Jak pracowałem w dużej polskiej spółce, to świadectwo maturalne chcieli ode
    mnie wyciągnąć, jak
    już zakończyłem tam pracę i odebrałem świadectwo pracy ;)
    nie mówiąc już o badaniach lekarskich itd.
    Ale jak teraz pracuje w małej firmie to komplet dokumentów sam
    przedstawiłem.
    Zresztą to zależy jaka to praca itd. mój szef zna mnie od 8 lat więc nie
    musiał nic weryfikować ;)
    on mnie przecież szkolił :)))

    Pozdrawiam Artist

  • 7. Data: 2002-06-18 07:55:16
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Piotr Żebrowski napisał:
    (...)
> [...]
    >
    > sam sprawdzałem i sprawdzam takich delikwentów....
    >
    > Dlaczego? ano dlatego ze ludzie różne niestworzone rzeczy piszą w cv i

    Mnie nigdy nie pytano ani o dyplom, ani o cokolwiek (pracodawcy polscy i
    niemieccy). W dużych frimach obowiązuje formalizm, który jest oczywisty
    - trudno, żeby wszystko wisiało w powietrzu. Oszustwa potencjalnych
    pracowników są w dużej mierze odpowiedzią na oczekiwania rekruterów -
    dla częci z nich ważniejsza jest tabelka z postawionymi ptaszkami, a nie
    rzeczywiste umiejętności i zdolność szybkiego uczenia się.

    Dogbert