PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pisać takie rzeczy w CV ?

  • 1. Data: 2005-05-04 00:23:12
    Temat: czy pisać takie rzeczy w CV ?
    Od: "Jakub N." <p...@p...NOSPAM.pl>

    Czy pisać w CV o takich rzeczach w mojej karierze jak:
    1. bardzo aktywny handel w serwisie allegro.pl podad 1000 komentarzy
    2. sprzedaż oferty pewnego biura podróży przez 2 sezony letnie (praca
    zupelnie bez umowy)
    3. telemarketing dla firmy internetowej , okres pracy ok 2 miesiecy

    Co o tym sądzicie ? To były raczej epizody w moim zyciu, poza tym
    ze w czasie studiow nigdzie pracowac nie musialem bo z allegro mialem
    zysk na 1 h o wiele lepszy niz w kazdej innej "studenckiej" pracy.
    A teraz studia skonczone, pracuje za grosze przez work serwice, to i trzeba
    sie
    zabrac za napisanie CV :)
    pozdr
    jakub

  • 2. Data: 2005-05-04 08:56:31
    Temat: Re: czy pisać takie rzeczy w CV ?
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    "Jakub N." <p...@p...NOSPAM.pl> wrote in message
> [...]
    > zysk na 1 h o wiele lepszy niz w kazdej innej "studenckiej" pracy.
    > A teraz studia skonczone, pracuje za grosze przez work serwice, to i

    MSZ powinienes to napisac... o ile nie aplikujesz do Urzedu Skarbowego ;)

    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 3. Data: 2005-05-04 09:45:34
    Od: "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub N." <p...@p...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
    > Czy pisać w CV o takich rzeczach w mojej karierze jak:
    [..]

    Napisz to, co znajduje odzwierciedlenie w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

  • 4. Data: 2005-05-04 10:29:58
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    Jakub:

> [...]
    > ze w czasie studiow nigdzie pracowac nie musialem bo z allegro mialem
    > zysk na 1 h o wiele lepszy niz w kazdej innej "studenckiej" pracy.

    IMHO to zależy, gdzie aplikujesz i co chcesz o sobie powiedzieć
    potencjalnemu pracodawcy. I czym handlowałeś na allegro ;-).

    A info, IMO, ważne - samodzielność, dobra organizacja czasu i pracy,
    pomysłowość, umiejętność samodzielnego radzenia sobie z zadaniami, dobra
    znajomość wewnętrznych procedur poczty polskiej (:-P), łatwość
    nawiązywania kontaktów z klientami.... Tyle, że ja starałabym się unikać
    określenia "praca bez umowy".
    Może to biuro podróży czy firma internetowa wystawią Ci choć referencje
    ze współpracy/praktyk?

    Co do umieszczania takich rzeczy:

    Ja mam właśnie za sobą tworzenie mojego CV w obcym języku. Napisałam je
    _bardzo_ szczegółowo, tworząc coś w rodzaju bazy, z której następnie
    wyciągam kluczowe dane w zależności od miejsca, do którego piszę podanie.

    Jak poguglałam, to sie zorientowałam, że mnóstwo CV w tym języku,
    dostępnych na sieci, ma podział opisu stanowisk pracy wg schematu (*):
    * [praca adekwatna do aplikowanego stanowiska - "doświadczenie zawodowe
    związane z stanowiskiem, na które aplikuję", nie wiem jak to ładnie ująć
    po polsku]
    * doświadczenie zawodowe (czyli wszystkie inne oficjalne miejsca pracy)
    * inne doświadczenia (i tu np. praktyki studenckie, przynależności do
    jakich grup zawodowych, prace wakacyjne, bardzo popularne i dobrze tu
    widziane woluntariaty, etc.) - przy takim podziale wrzuciłam tam
    wszystko ciekawe (udział w praktykach studenckich, market research w
    całej Polsce w wakacje), a nie nadające się za bardzo do umieszczenia
    pod hasłem "doświadczenie zawodowe". Bardziej, "doświadczenie życiowe",
    ale tak nie napiszę przecież.

    (*) Dodatkowo dużo więcej uwagi i miejsca w CV poświęca się na opis
    zainteresowań własnych i sposobów spędzania wolnego czasu. "Si" jest
    uprawiać amatorsko jakiś sport, mieć jedno-dwa czasochłonne hobby,
    dobrze pisać o rodzinie, mieć doświadczenia w pracy "dla idei"
    (woluntariaty). Na początku CV natomiast, zaraz po danych osobowych,
    robi się coś w rodzaju streszczenia, pod nazwą "kluczowe umiejętności i
    cechy", gdzie wymienia się 3-6 pozycji, często z przykładem, dowodzącym
    posiadania danej cechy czy umiejętności. Nie wiem, czy w ostatnich
    latach nie zaczęła się również ta tendencja w Polsce, bo ostatnie
    polskie CV wysyłałam chyba w 2000r.

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Magda

  • 5. Data: 2005-05-04 18:06:10
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Czy pisać w CV o takich rzeczach w mojej karierze jak:
    > 1. bardzo aktywny handel w serwisie allegro.pl podad 1000 komentarzy

    tak (można udowodnić)

    > (praca zupelnie bez umowy)

    nie (nie można udokumentować)

    > 3. telemarketing dla firmy internetowej , okres pracy ok 2 miesiecy

    tak

    I dodać komentarz. A mówić, bo przynajmniej widać, że miewasz ochotę
    do pracy i inicjatywę. Czasami. Ja spytałbym cię na rozmowie
    kwalifikacyjnej, jak poniżej...

    > z allegro mialem zysk na 1 h o wiele lepszy niz w kazdej innej
    > "studenckiej" pracy.
    > A teraz studia skonczone, pracuje za grosze przez work serwice

    Allegro zamknęli?

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej

  • 6. Data: 2005-05-05 07:13:06
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Allegro zamknęli?

    Znajac zycie, to skonczyl sie towar, albo popyt.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]