PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy pisac prawde w CV ??

  • 11. Data: 2006-09-12 12:35:36
    Temat: Re: czy pisac prawde w CV ??
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Przecież można zapytać, i o ile w poprzedniej firmie będą skłonni
    > udzielić odpowiedzi, jak pracownik dawał sobie radę z MySQL. Jeśli
    > nie dawał rady, to może zostać to ujawnione.

    Pod warunkiem, że ktoś był to w stanie skontrolować. Czyli również pod
    warunkiem, że pracownik miał zero samodzielności i był pod ciągłym nadzorem.
    A z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że w _żadnej_ z kilkunastu firm
    mnie by na czymś takim nie skontrolowali (inna rzecz, że byłem zawsze
    pracownikiem samodzielnym i z reguły nikt mnie nie uważał za stosowne ściśle
    kontrolować).

  • 12. Data: 2006-09-12 13:50:59
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Ata napisał(a):
    > U nas zupelnie nie jest przyjete, ze
    > kariera zawodowa moze "falowac" - w gore, raz w dol. Ostro sie potem
    > trzeba z czegos takiego tlumaczyc, wiec po co sie nadstawiac?
    Czasami stanowisko dyrektora generalnego w spółce dwuosobowej oznacza
    jednocześnie sprzedawcę, asystenta, zaopatrzeniowca etc. Więc kiedy ktoś
    taki zatrudnia się na stanowisku np. szefa regionu sprzedaży to de facto
    awansuje, choć w nazewnictwie, jego stanowisko jest niższe.

    Albo stanowisko głównego projektanta w firmie produkującej krzesła to
    coś mniej niż stanowisko zastępcy głównego projektanta w firmie
    dokonującej kompleksowego wyposażenia hal sportowych.

    Dziwna ta tendencja u Was w firmie.

    pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 13. Data: 2006-09-12 14:33:19
    Od: Ata <a...@w...pl>

    Irving Washington wrote:
> [...]
    > coś mniej niż stanowisko zastępcy głównego projektanta w firmie
    > dokonującej kompleksowego wyposażenia hal sportowych.

    No wlasnie, to sa te niuanse, z ktorych trzeba sie potem na interview
    tlumaczyc, o ile w ogole do interview dojdzie. Jeden HR-owiec to
    przyjmie, a drugi - nie. Dla nich najlepszymi kryteriami trendu w
    karierze sa naprostsze przejscia: awans z nizszego stanowiska na wyzsze
    w jednej firmie, przejscie z malej firmy to duzej na to samo stanowisko,
    zarzadzenie projektem o duzym budzecie po projekcie o malym budzecie,
    i.t.p. Wszystko ma byc ladne i grzeczne. Jak tylko takie rzeczy sa w CV,
    to nie ma problemu. Gorzej, gdy ktos np. musial sie przez jakis czas
    prostytuowac na stanowisku ponizej swoich kwalifikacji i teraz ma to
    jakos sprzedac w CV. Ja bym taki epizod w karierze pominal, bo latwiej
    wytlumaczyc sie z np. rocznego bezrobocia niz z takiego babola w zyciorysie.

  • 14. Data: 2006-09-12 14:34:33
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Sheer" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    > o ciekawe i konkretne! a czy HR nie mają technologii do
    > sprawdzania/demaskowania tego typu rzeczy?

    Oczywiscie ze maja. Im powazniejszy job tym powazniej sprawdzaja kandydata.
    A po drugie taki proceder mozna wykryc w ciagu 5 minut. Wystarczy zapytac na
    rozmowie o jakies szczegoly np. uzywajac przykladow informatycznych jakiej
    wersji Javy Pan uzywal w poprzedniej firmie itp. Mozna klamac jak z nut, ale
    to widac jesli ktos zastanawia sie dluzej przy rzeczach ktore powinien
    doskonale wiedziec.

  • 15. Data: 2006-09-12 14:53:49
    Od: "Any User" <a...@m...com>

> [...]
    > Mozna klamac jak z nut, ale to widac jesli ktos zastanawia sie dluzej przy
    > rzeczach ktore powinien doskonale wiedziec.

    Ależ ja wyraźnie napisałem, że takie coś można zastosować do
    "przekształcenia" doświadczenia domowego na firmowe. Warunkiem dość
    oczywistym jest więc to, aby to doświadczenie domowe było odpowiednio
    wysokiej jakości. A wówczas tego typu pytania nie są absolutnie żadnych
    zaskoczeniem.

  • 16. Data: 2006-09-13 07:12:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Sheer [Tue, 12 Sep 2006 08:02:10 +0200]:

    > czy naprawdę warto pisać prawdę i tylko całą prawdę w CV?

    Nie pisać prawdy w CV.
    A my nie będziemy mówić prawdy o zarobkach.
    I wyjdzie śmiesznie :)

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 17. Data: 2006-09-13 10:04:28
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Kira napisał(a):

    > Nie pisać prawdy w CV.
    > A my nie będziemy mówić prawdy o zarobkach.

    Nawet jak napiszesz prawde w CV to i tak czesto i gesto klamia o zarobkach.

    > I wyjdzie śmiesznie :)

    Albo i tragicznie ;>

    --
    pzdr
    robbi

  • 18. Data: 2006-09-14 16:25:53
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer>

    Ata napisał(a):
> [...]
    > karierze sa naprostsze przejscia: awans z nizszego stanowiska na wyzsze
    > w jednej firmie, przejscie z malej firmy to duzej na to samo stanowisko,
    Nie uogólniajmy. Są HR-owcy i hajerowcy, którzy na temat HR wiedzą tylko
    tyle, że się go czyta Ejcz-Ar :)

    Jeden odsieje, inny nie odsieje.
    Jak to w życiu :)

    pozdr.
    Maciek

  • 19. Data: 2006-09-14 23:35:52
    Od: sheer <s...@v...pl>

    Kira wrote:
    > Nie pisać prawdy w CV.
    > A my nie będziemy mówić prawdy o zarobkach.

    pieniadze łatwo policzyć a wiedzy człowieka nie da się tak prosto oszacować

    > I wyjdzie śmiesznie :)

    dla ciebie wszystko jest tak proste że sama jesteś śmieszna jak zauważylem
    dotąd obserwując twoje objawienia w sieci...

    --
    sheer

  • 20. Data: 2006-09-15 04:46:06
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: sheer [Fri, 15 Sep 2006 01:35:52 +0200]:

    http://tinyurl.com/3luz7

    Kira