PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kodeks pracy okresla ile minut powinna trwac przerwa?

  • 1. Data: 2005-10-13 14:50:24
    Temat: czy kodeks pracy okresla ile minut powinna trwac przerwa?
    Od: Pawel K <p...@i...pl>

    witam

    w pracy mam taka sytuacje ze na drugiej zmianie do tej pory byly dwie
    przerwy, jedna 20minutowa i jedna 10minutowa, ale wiekszoscia glosow
    (ludzi palacych) zostalo ustalone ze przerwe 20minutowa rozbito na dwie
    przerwy 10minutowe. mnie taka sytuacja sie nie podoba gdyz wolalem jak
    przerwa miala 20 minut bo wtedy moglem sobie spokojnie wszamac
    sniadanie. w zwiazku z tym mam pytanie. czy minimalna dlugosc przerwy
    okresla w jakis sposob kodeks pracy albo inne przepisy.
    dzieki z gory za pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-13 17:08:59
    Od: Roman <R...@p...l>

    Z tego co wiem to regulaminowa przerwa na tzw sniadanie trwa 15 minut i to finito. U
    mnie w zakladzie sa dwie 10 ninutowe jako dodatkowe dane od pracodawcy i 15 minutowa
    kodeksowa.
    ---
    Wiadomosc wyslana za pomoca serwisu WapNEWS / 213.158.194.211 porsche04.eranet.pl
    *** Dwukierunkowe NEWSy na WAP http://wapnews.fast-mobile.com/ ***
    *** Grupy dyskusyjne na telefon http://wapnews.fast-mobile.com/ ***

  • 3. Data: 2005-10-13 18:17:49
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Uzytkownik "Pawel K" napisal w wiadomosci

    > wiekszoscia glosow (ludzi palacych) zostalo ustalone ze przerwe
    > 20minutowa rozbito na dwie przerwy 10minutowe.

    I znowu terroryzowanie ludzi przez palaczy!
    Jak palacz bedzie wychodzil co godzine na papieroska, to mu sie
    nalezy, no bo przeciez _musi_zapalic_! Ale jak jestes niepalacym,
    to spróbuj sobie zrobic w tym samym czasie przerwe - wyjdzie, ze
    sie obijasz!

    --
    Koziorozec

  • 4. Data: 2005-10-13 18:28:39
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

> [...]
    > nalezy, no bo przeciez _musi_zapalic_! Ale jak jestes niepalacym,
    > to spróbuj sobie zrobic w tym samym czasie przerwe - wyjdzie, ze

    To zacznij palić i nie marudź ;)

    Kira

  • 5. Data: 2005-10-13 18:48:57
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Kira" napisał w wiadomości

    > To zacznij palić i nie marudź ;)

    Po co?
    Wystarczy niepalący szef i sprawa z palaczami załatwiona! ;>>

    --
    Koziorozec

  • 6. Data: 2005-10-13 20:48:17
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Koziorozec wrote:

    > Po co?
    > Wystarczy niepalący szef i sprawa z palaczami załatwiona! ;>>

    No to też nie marudź :)))

    Kira

  • 7. Data: 2005-10-14 06:02:34
    Od: Pawel K <p...@i...pl>

    Użytkownik Roman napisał:

    > Z tego co wiem to regulaminowa przerwa na tzw sniadanie trwa 15 minut i to finito.
    U mnie w zakladzie sa dwie 10 ninutowe jako dodatkowe dane od pracodawcy i 15
    minutowa kodeksowa.

    no wlasnie mi chodzi o ta jedna podstawowa. kiedys na zajeciach gosc nam
    mowil ze na 8h pracy nalezy sie 20minut przerwy ale nei wspominal czy w
    calosci czy np 2x10 minut, a mi wlasnie o to chodzi i szukam jakiegos
    przepisu ktory to reguluje zeby pokazac i udowodnic przelozonym :)

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-10-14 08:44:30
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Pawel K napisał(a):

> [...]
    > calosci czy np 2x10 minut, a mi wlasnie o to chodzi i szukam jakiegos
    > przepisu ktory to reguluje zeby pokazac i udowodnic przelozonym :)

    Zastanawiające jest jak długo można dyskutować o rzeczy oczywistej.
    Zadałeś sobie chociaż trud zerknięcia do KP?

    Przerwa wliczana do czasu pracy - minimum 15 minut - art. 134kp.

    Przerwa niewliczana do czasu pracy - nieobowiązkowa - maksymalnie 1
    godzina - art. 141kp.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2005-10-14 12:30:13
    Od: Pawel K <p...@i...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zastanawiające jest jak długo można dyskutować o rzeczy oczywistej.
    > Zadałeś sobie chociaż trud zerknięcia do KP?

    tak. zawsze szukam zanim o cos pytam, ale w tym przypadku musialem zle
    szukac :)

    > Przerwa wliczana do czasu pracy - minimum 15 minut - art. 134kp.

    dzieki. skoro nic nie pisze na temat rozdzielania jednej przerwy na
    wiecej to opisana przeze mnie sytuacja jest niezgodna z prawem

    dzieki za pomoc

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-10-14 21:07:28
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    > No to też nie marudź :)))

    Marudzić zaczęli palacze - bo nie mogli sobie wypalić dodatkowego
    papieroska!

    Do Kiry-palaczki-obrońcy uciśnionych palaczy:
    czy wiesz, że:
    1) Twoja ślina smakuje popiołem;
    2) Twój pot... - zapach spalonych papierochów;
    3) pozostałe 'wydzieliny' - wszystko wydziela ten...
    3) Twoja cera - za kilka lat będzie żółta;
    4) paluszki pożółkłe od papierochów;
    5) ten niesmak w ustach nad ranem...
    6) najwięcej raka jest wśród palaczy...

    Ha! Tylko mi nie pisz, że g*o mnie to obchodzi - bo faktycznie
    g*o mnie obchodzi, a i tak wszędzie będę gonić palaczy
    i zatruwać im życie! ;>

    --
    Koziorozec