PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas wypłacenia ekwiwalentu za urlop

  • 1. Data: 2005-08-02 15:26:04
    Temat: czas wypłacenia ekwiwalentu za urlop
    Od: "iza " <f...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Moja umowa obowiązywała do końca czerwca. Zdecydowałam się nie podpisywać
    kolejnej. Kiedy pracodawca powinien wypłacić mi ekwiwalent za niewykorzystany
    urlop? Wiem, że powinien to zrobić razem z wynagrodzeniem. Pod koniec
    obowiązywania umowy byłam chora, wtedy dostałam pensję za czerwiec, ale bez
    ekwiwalentu (szef nie wiedział jeszcze o mojej decyzji). Czy pieniądze
    powinnam dostać w terminie kolejnych wypłat w byłym zakładzie pracy? Czy jest
    jakiś określony czas na uregulowanie tego świadczenia? A jeśli pracodawca nie
    płaci? Jak skłonić go, by jednak to zrobił?

  • 2. Data: 2005-08-02 16:49:45
    Temat: Re: czas wypłacenia ekwiwalentu za urlop
    Od: Jacek Grotnik <j...@u...wp.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005 15:26:04 +0000 (UTC), "iza "
    <f...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    >jakiś określony czas na uregulowanie tego świadczenia? A jeśli pracodawca nie
    >płaci? Jak skłonić go, by jednak to zrobił?

    Wypłata ekwiwalentu powinna się odbyc najpózniej wraz z wynagrodzeniem
    wyplacanym innym pracowników w tym zakladzie pracy - czyli zapewnie w
    lipcu.
    Na dochodzenie ekwiwalentu za urlop jest czas 3 lat od daty kiedy
    powstalo zobowiazanie do jego wyplaty - niestety byc moze dochodzenie
    swojego bedzie musiala sie oprzec o sad pracy...