PracaGrupypl.praca.dyskusje › przedstawiciel handlowy

  • 1. Data: 2005-08-02 12:57:00
    Temat: przedstawiciel handlowy
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Witam,
    W GW jest mnóstwo firm poszukujących przedstawicieli handlowych. Możecie
    mi przybliżyć zakres obowiązków takiego pracownika? Domyślam się, że w
    wielu przypadkach to po prostu ładniejsze określenie akwizytora, ale czy
    zawsze?

    pozd,
    jimmij
    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 2. Data: 2005-08-02 13:08:23
    Temat: Re: przedstawiciel handlowy
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    jimmij napisał(a):
> [...]
    > mi przybliżyć zakres obowiązków takiego pracownika? Domyślam się, że w
    > wielu przypadkach to po prostu ładniejsze określenie akwizytora, ale czy
    Pewnie zawsze bedzie jakis wyjatek;)
    Kuzyn byl PH w branzy "narzedziowej" (wurth, forsch - nie wiem jak sie
    pisze;) ). Mial przydzielony rejon, jezdzil, szukal klientow, wozil
    probki towarow, zbieral zamowienia itp.
    Kolega jest PH dla klientow biznesowych w branzy "komorkowej" - podobnie.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-08-02 13:09:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jimmij napisał(a):

> [...]
    > mi przybliżyć zakres obowiązków takiego pracownika? Domyślam się, że w
    > wielu przypadkach to po prostu ładniejsze określenie akwizytora, ale czy

    To zależy od firmy. Tak nazwane stanowisko może oznaczać wszystko.
    Generalnie chodzi o kogoś, kto na drodze bezpośredniego kontaktu
    z klientem zajmuje się sprawami handlowymi. Przedstawiciele handlowi
    nie lubią określenia akwizytor - dlatego, że akwizytor kojarzy się raczej
    z natrętnym gburem usiłującym sprzedać coś a nie z profesjonalistą od
    handlu.

    j.

  • 4. Data: 2005-08-02 13:15:17
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "jimmij" <j...@j...jj> napisał w wiadomości
    Domyślam się, że w
    > wielu przypadkach to po prostu ładniejsze określenie akwizytora, ale czy
    > zawsze?
    a co to znaczy akwizytor?

  • 5. Data: 2005-08-02 13:20:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    [...]

    > a co to znaczy akwizytor?

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=788
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=786

    j.

  • 6. Data: 2005-08-02 13:32:47
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=788
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=786

    Brawo!

    Maniera udzielania odpowiedzi w formie linków albo porad typu "spadaj
    guglać" zaczyna przybierać formę paranoi.

    Oto, co przeczytałem w pierwszym linku:
    akwizytor m IV, DB. -a, Ms. ~orze; lm M. ~orzy, DB. -ów
    <pracownik przedsiębiorstwa zajmujący się akwizycją; agent>
    Akwizytor firmy.
    Zatrudnić akwizytorów.

    Bingo, czyż można dostać więcej informacji?

    Moje pytanie "a co to znaczy akwizytor?" ponawiam zatem, dodając opis,
    prosząc jimmij'a o to, by wyraził swoje zdanie, co rozumie pod tym pojęciem.

  • 7. Data: 2005-08-02 13:43:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    [...]

    > Maniera udzielania odpowiedzi w formie linków albo porad typu "spadaj
    > guglać" zaczyna przybierać formę paranoi.

    Nie rozumiem powyższego. Jeżeli coś w mojej odpowiedzi jest dla Ciebie
    nie jasne - chętnie wyjaśnię, napisz tylko w czym jest problem?

    j.

  • 8. Data: 2005-08-02 13:50:27
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> writes:

    > Moje pytanie "a co to znaczy akwizytor?" ponawiam zatem, dodając opis,
    > prosząc jimmij'a o to, by wyraził swoje zdanie, co rozumie pod tym pojęciem.

    No więc w moim rozumieniu:
    Koleś który wciska (sprzedaje) nam jakiś towar chodząc w zależności od
    tego co sprzedaje "od domu do domu", "od firmy do firmy" lub też łapie
    się potencjalnych klientów "na ulicy".
    Jaskrawe (moim zdaniem) przykłady:
    1. Garnki ZEPTERA/odkurzacze RAINBOW/ściereczki - sprzedaż w domu
    2. Różnego typu karki/pocztówki/perfumy - sprzedaż na ulicy
    3. Tańsze połączenia telefoniczne/"fachowe książki" - sprzedaż w firmach

    Co istotne akwizytorów raczej się do siebie nie zaprasza, żeby
    przedstawili swój towar - dany delikwent sam się narzuca.

    jimmij
    --
    I come from the Land Of Imagination

  • 9. Data: 2005-08-02 14:01:20
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

> [...]
    >
    > Nie rozumiem powyższego. Jeżeli coś w mojej odpowiedzi jest dla Ciebie
    > nie jasne - chętnie wyjaśnię, napisz tylko w czym jest problem?

    Niejasne były definicje, do których podałeś linki. "Akwizytor", "ph" albo
    "rep" to coś więcej niż definicje. To słowa coraz częściej nasycone
    pejoratywnym brzmieniem. W pytaniu jimmij'a o różnice pomiędzy pracą
    akwitytora a ph było to widać: "to po prostu ładniejsze określenie
    akwizytora". Chłopak ma rozterkę, więc bądźmy empatyczni i nie odwołujmy się
    do suchych definicji. Zwłaszcza jeśli niewiele one mogą odpowiedzieć na jego
    pytanie.

    Problemu oczywiście żadnego nie ma. Fuknąłem sobie.

    pozdrawiam
    m.

  • 10. Data: 2005-08-02 14:09:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

    [...]

    > Chłopak ma rozterkę, więc bądźmy empatyczni i nie odwołujmy się
    > do suchych definicji. Zwłaszcza jeśli niewiele one mogą odpowiedzieć na jego
    > pytanie.

    Jeżeli o mnie chodzi to On po prostu nie rozumie na czym polega praca określana
    jako handlowiec. Podałem link do PWN bo najwyraźniej źle zrozumiałem Twoje
    pytanie.

    j.