PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: Ekwiwalent za urlop, gdy praca na czesc etatu.

  • 1. Data: 2005-08-02 14:17:38
    Temat: Re: Ekwiwalent za urlop, gdy praca na czesc etatu.
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Uzytkownik "Jacek Grotnik" <j...@u...wp.pl> napisal w wiadomosci
    news:eupue1ltbd84v87c4goo15ktao2sgb38pu@4ax.com...
    > Witam,
    >
    > W jakiej wysokosci wyplacany powinien byc ekwiwalent za urlop komus,
    > kto pracuje na czesc etatu (w umowie o prace ma napisane, ze pracuje
    > codziennie od poniedzialku do piatku w godz. 8.00 - 10.00).
    >
    > Zalozmy miesiecznie pracuje jakies 48 godz. W danej chwili ma tez 48
    > godz. niewykorzystanego urlopu.
    >
    > Powinien dostac ekwiwalent zblizony do miesiecznego wynagrodzenia, (...)

    Tak.

    --
    "Zaluj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 2. Data: 2005-08-02 14:43:40
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 2 Aug 2005 16:17:38 +0200, na pl.praca.dyskusje,pl.soc.prawo, flower
    napisał(a):

    > Tak.

    Moim zdaniem nie, przecież nawet nie wiemy kiedy się zwolnił, ani jaki mu
    przysługuje wymiar urlopu!
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2005-08-02 15:19:24
    Od: Jacek Grotnik <j...@u...wp.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005 16:43:40 +0200, MEva <x...@x...pl> wrote:

    >Moim zdaniem nie, przecież nawet nie wiemy kiedy się zwolnił, ani jaki mu
    >przysługuje wymiar urlopu!

    Po zakonczeniu umowy o prace pozostalo 48 godz. niewykorzystanego
    urlopu. Staz pracy pozwalal na wykorzystanie urlopu w najwyzszym
    wymiarze.

    Istota problemu jest sposob wyliczenia ekwiwalentu przypadku pracy na
    czesc etatu.

    --
    jacek grotnik

  • 4. Data: 2005-08-02 16:06:43
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jacek Grotnik
    <j...@u...wp.pl> wystukał[a]:
    > Istota problemu jest sposob wyliczenia ekwiwalentu przypadku pracy na
    > czesc etatu.

    Ostatnio to przerabiałam więc podpowiem ;)

    (średnia z trzech miesięcy)/(współczynnik ekwiwalentu*wymiar etatu)=
    ekw. za urlop na jeden (8h) dzien

    To co ci wyszło dzielisz przez 8 godzin i mnożysz przez 48 (czyli tyle
    ile godzin zostało).

    Np.
    średnia z trzech miesięcy = 500 zł
    wsp. ekw. w 2005 roku =21
    1/2 etatu
    500/(21*1/2)= 600 /10,5=47,62 zł
    47,62 zł/8h = 5,95 zł za 1 godzinę urlopu
    5,95*48 godzin = 285,60 zł -> tyle wyszedł ekwiwalent za 48 h urlopu.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-08-02 16:42:31
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 02 Aug 2005 17:19:24 +0200, na pl.praca.dyskusje, Jacek Grotnik
    napisał(a):

    > Po zakonczeniu umowy o prace pozostalo 48 godz. niewykorzystanego
    > urlopu.
    I to właśnie jest nie możliwe
    26 dni na rok na cały etat daje 6,5 dnia na 1/4 etatu co do końca lipca
    daje 4 dni, czyli maksymalnie należy ci się 31godz.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2005-08-02 16:43:25
    Od: Jacek Grotnik <j...@u...wp.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005 18:06:43 +0200, "Nikiel ;-\)"
    <n...@p...fm> wrote:

> [...]
    >47,62 zł/8h = 5,95 zł za 1 godzinę urlopu
    >5,95*48 godzin = 285,60 zł -> tyle wyszedł ekwiwalent za 48 h urlopu.

    Z jakich przepisów wynika, że dzielisz współczynnik 21 przez część
    etatu na jaki jestes zatrudniona? Bo mi powiedzieli, że współczynnka
    nie pomniejsza się proporcjonalnie do wymiaru etatu i wyliczyli przy
    1/4 etatu tak:

    500/21= 23,81zł
    23,81zł/8h=2,97zł za jedną godz urlopu
    2,97zł * 48 godzin=142,56

    Uważam to za skandal!!

    Zgadzam się z tym co piszesz powyżej bo i mnie tak wychodzi na zdrowy
    rozum - niestety na koncie mam co innego ... :-((

  • 7. Data: 2005-08-02 16:46:28
    Od: Jacek Grotnik <j...@u...wp.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005 18:42:31 +0200, MEva <x...@x...pl> wrote:

    >I to właśnie jest nie możliwe
    >26 dni na rok na cały etat daje 6,5 dnia na 1/4 etatu co do końca lipca
    >daje 4 dni, czyli maksymalnie należy ci się 31godz.

    Podane godziny to jeszcze zaległy urlop za 2004r. - 20 godzin i 28
    godzin za 2005r. -
    Lecz istota rzeczy nie jest ustalenie wymoiaru urlopu (bo ten już
    został wyliczony własciwie przez pracodawcę ) tylko sposób wyliczania
    ekwiwalentu przy zatrudnieniu na 1/4 etatu.

  • 8. Data: 2005-08-02 19:25:39
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]

    > etatu na jaki jestes zatrudniona? Bo mi powiedzieli, że współczynnka
    > nie pomniejsza się proporcjonalnie do wymiaru etatu i wyliczyli przy

    http://www.gazetapodatkowa.pl/urlopy/?id=4085&i=1

    <cytat>
    W sprawie obliczania ekwiwalentu za urlop pracowników niepełnoetatowych
    Departament Prawa Pracy Ministerstwa Gospodarki i Pracy zajął w maju
    2004 r. następujące stanowisko (sygn. PP III/79-338/JR/04):

    "(...) Przy obliczaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy
    pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy można by
    przyjąć założenie, iż przeciętna liczba dni roboczych w miesiącu, czyli
    wartość współczynnika, powinna być ustalana proporcjonalnie do wymiaru
    czasu pracy określonego w umowie o pracę. (...)"

    W ocenie ministerstwa taka metoda obliczania ekwiwalentu pieniężnego za
    niewy- korzystany urlop wypoczynkowy gwarantuje pracownikowi
    zatrudnionemu w niepełnym wymiarze czasu pracy wypłacenie należności w
    wysokości wynagrodzenia jakie by otrzymał, gdyby nadal wykonywał pracę i
    wykorzystał urlop w naturze, i abstrahuje od konkretnego rozkładu czasu
    pracy takiego pracownika.

    W świetle powyższego stanowiska ministerstwa, dla pracownika
    zatrudnionego na 1/2 etatu można by określić, że współczynnik w 2004 r.
    wynosił 10,59 (21,17 x 1/2 etatu).

    <koniec cytatu>

    Jeszcze jedno. Wspomniał ktoś, że to też urlop za poprzedni rok 2004.

    Wtedy liczbę godzin trzeba rozdzielić na te dwa lata: 2004 i 2005 i do
    godzin z roku 2004 zastosować wspólczynnik z roku 2004 (czyli 21,17*1/4)
    a do godzin z roku 2005 z tego roku (czyli 21*1/4). Podstawa jest taka
    sama dla tych dwóch lat (czyli przeciętna z ostatnich 3 miesięcy).

  • 9. Data: 2005-08-02 22:14:37
    Od: Jacek Grotnik <j...@u...wp.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005 21:25:39 +0200, "Nikiel ;-\)"
    <n...@p...fm> wrote:

    >Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Jacek Grotnik
    ><j...@u...wp.pl> wystukał[a]:

    >http://www.gazetapodatkowa.pl/urlopy/?id=4085&i=1

    Bardzo dziękuję za udzieloną informację - była mi niezmiernie
    prtzydatna. Mam nadzieje, że wobec niejasnych przepisow prawa
    powolanie sie na pismo Ministersrwa Gospodarki przyniesie skutek.
    Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam