PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas rozwiazania umowy

  • 1. Data: 2002-06-27 09:55:58
    Temat: czas rozwiazania umowy
    Od: "Babcik" <b...@...pl>

    Witam,
    dostaje wypowiedzienie od pracodawcy
    1 miesieczne (choc naleza mi sie 3 miesiace) -
    rozumiem ze tutaj nalezy sprawe oddac do sadu.
    Pracodawca argumentuje 1 miesieczny okres czasem trwania
    umowy (ostatniej) i nie uwazgledani porpzednich
    zawartych na czas okreslony 2 X 1 rok ;)

    Jak wyglada sytuacja z urlopem pod grusza.
    Czy pracodawca ma mi prawo odmowic udzielenia naleznego mi
    urlopu. Czy bede w stanie przed sade udowodnic ze
    odmowa wynikala tylko z tego aby nie wyplacil mi
    wczasow pod grusza.

    Wewnatrz zakladowe przepisy mowia ze dostanie je
    pracownik ktory jednorazowo wezmie 10 dni urlopu.
    Czy jezeli przez ten bledny okres wypowiedzenia
    nie mam tyle urlopu moge rowniez w sadzie walczyc o
    wczasy pod grusza ?

    Likwidacja stanowiska pracy.
    Co mi sie nalezy i jaka wysokosc odprawki przy zatrudnieniu
    wiekszym niz 3 lata

    Pozdrawiam

    BAbcik
    Centrum Telefonii Komorkowej ctk.pl
    http://www.ctk.pl i...@c...pl

  • 2. Data: 2002-06-27 10:24:44
    Temat: Re: czas rozwiazania umowy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Babcik" <b...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pracodawca argumentuje 1 miesieczny okres czasem trwania
    > umowy (ostatniej) i nie uwazgledani porpzednich
    > zawartych na czas okreslony 2 X 1 rok ;)

    Art. 36. Par. 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:
    Czyli jak widać, masz rację, bo nie ważny jest czas obowiązywania
    ostatniej umowy, tylko okres zatrudnienia u danego pracodawcy - wygrywasz
    sprawę w cuglach.

    > Jak wyglada sytuacja z urlopem pod grusza.

    Formalnie nie ma takiego pojęcia. Jeżeli Twoja firma nie ma ZFŚS (firmy
    zatrudniające >20 osób muszą go utworzyć, mniejsze dobrowolnie) to przy min
    14 kolejnych dniach wolnych, gdy pracownik przebywa na urlopie wypoczynkowym
    należy mu wypłacić świadczenie urlopowe (AFAIR ok. 700 PLN).
    Dotyczy to jednak wykorzystania urlopu w naturze i nie należy się, jeśli
    dostaniesz ekwiwalent.

    > Czy pracodawca ma mi prawo odmowic udzielenia naleznego mi
    > urlopu.

    W sumie, to SN orzekł, że w okresie wypowiedzenia pracownik jest
    zestresowany i nie ma mowy o wypoczynku, więc nie można go wysłać na urlop
    wypoczynkowy (ale AFAIR chodziło o sytuację, gdy to pracodawca na siłę
    chciał posłać pracownika na urlop).

    > Likwidacja stanowiska pracy.
    > Co mi sie nalezy i jaka wysokosc odprawki przy zatrudnieniu
    > wiekszym niz 3 lata

    Należy Ci się jeszcze 1 miesięczna "odprawa" (ale zależy od stażu pracy
    ogółem, nie tylko u jednego pracodawcy) - poczytaj Ustawę o szczególnych
    zasadach rozwiązywania umów o pracę...

    Należy Ci się też 3 dni zwolnienia na poszukiwanie pracy (do odebrania tylko
    w naturze - nie przysługuje ekwiwalent)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775