PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy na budowie: od 7.00 do 18.00

  • 11. Data: 2008-03-21 17:43:18
    Temat: Re: czas pracy na budowie: od 7.00 do 18.00
    Od: "k" <k...@p...onet.pl>

    podana informacja jest tez przedstawiana jako ogloszenie wiszace na plotach
    na budowach pewnej firmy a z rozmow z pracownikami wynika, iz nikt nie wiedzi
    potrzeby placic nadgodzin a najwyzej mozna sie zwolnic. Na pocieszenie po 11
    godzinach pracy z jedna przerwa 10-10.30 podaja iz pracownikom przysluguje
    posilek regeneracyjny i ze mozna go zjesc tez w pracy od 18.00 by potem miec
    sily wrocic do hotelu gdzie sa przez firme zakwaterowani badz isc do domu
    jesli w tej malej miejscowosci sa miejscowymi pracownikami.

    Taki styl? i jak dochodzic wynagrodzenia np za nadgodziny?

  • 12. Data: 2008-03-21 17:44:40
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    the_foe pisze:

    > bez obrazy, ale nie lubie takiego podejscia. Przypomina mi to sytuacje,
    > kiedy upmniwszy wlasciciela zeby trzymal psa na swojej posesji to ten mi
    > odpowiada ze nie musze tedy chodzic.

    Chyba jednak się mylisz. To jest tak jak byś chodził po czyjejś posesji
    i chciał żeby se właściciel psa uwiązał. To jest jego firma i jak nie
    chcesz tam pracować to nie pracuj i już.

  • 13. Data: 2008-03-21 17:58:52
    Od: Józek <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba jednak się mylisz. To jest tak jak byś chodził po czyjejś posesji
    > i chciał żeby se właściciel psa uwiązał. To jest jego firma i jak nie
    > chcesz tam pracować to nie pracuj i już.

    Czytaj ze zrozumieniem!
    Tam pisze aby właściciel trzymał psa na "swojej posesji".
    Skoro wiec właściciel firmy uznaje przepisy prawa które go bronią
    to też musi uznać prawo które bronią pracownika ( 40 h na tydzień).

    Józek

  • 14. Data: 2008-03-21 18:07:16
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Fri, 21 Mar 2008 18:44:40 +0100, Tomek napisał(a):

    > Chyba jednak się mylisz. To jest tak jak byś chodził po czyjejś posesji
    > i chciał żeby se właściciel psa uwiązał. To jest jego firma i jak nie
    > chcesz tam pracować to nie pracuj i już.

    ale jezeli wchodze na jego zaproszenie to tego psa musi uwiazac. Poza tym
    chodzilo mi o to ze jak ktos lamie prawo nie mozna go usprawiedliwiac tym
    ze poszkodwani wcale nie musza sie na to godzic.

  • 15. Data: 2008-03-21 20:14:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 21 Mar 2008 16:57:36 +0100, k...@p...onet.pl wrote:

    >zasady obowiazuja od 25 marca 2008 a jesli ktos odmowi traci prace...
    >co mozna zrobic na ta represje.

    Jak to co? Iść do komkurencyjnej firmy.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 16. Data: 2008-03-22 13:14:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "the_foe" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

    > nie wiem, czy sie cos nie zmienilo, ale dotychczas bylo tak ze pracownik w
    > obowiazku mial przychodzic tylko na 48 h na tydzien (oczywiscie 8 h bylo
    > placone jako nadgodziny).

    Ba, nadgodziny w ilosci wiekszej niz 8 na tydzien sa karane przez PIP
    (karany jest oczywiscie pracodawca).

  • 17. Data: 2008-03-23 10:20:45
    Od: Olek <...@...pl>

    the_foe pisze:

    > ale jezeli wchodze na jego zaproszenie to tego psa musi uwiazac.
    Tak, dlaczego? Tu raczej pasuje sytuacja gdy jesteś u kogoś w na posesji
    i właściciel oznajmia, ze za chwile (25 marca 2008) na posesji pojawi
    sie jego pies. W tym momencie możemy porostu odmówić gościny.
    Albo wezwać związki zawodowa by zabiły psa :)

  • 18. Data: 2008-03-23 11:06:28
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Olek" <...@...pl> wrote in message news:fs5at5$dbp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > jego pies. W tym momencie możemy porostu odmówić gościny.
    > Albo wezwać związki zawodowa by zabiły psa :)

    I mozemy zlozyc skarge do Urzedu Miasta aby odebraly wlascicielowi posesji
    adres, wraz ze wszystkimi niedogodnosciami jakie sie z tym wiaza. Wtedy
    bedzie dobre przedstawienie sytuacji z w/w pracodawca.
    Fakt, ze prawo sobie, a zycie sobie i najlepszym sposobem na takich jest po
    prostu zapewnienie mu brak pracownikow dopoki dopoty nie zaoferuje
    normalnych (a dokladniej konkurencyjnych) warunkow pracy.

    pozdr

  • 19. Data: 2008-03-23 14:07:42
    Od: "kolor" <k...@c...or>

    > czy prawo zezwala narzucic taki czas pracy bez nadgodzin
    > 0d 7.00 do 18.00
    > przerwa od 10..00 do 10.30
    > i zakaz jakiejkolwiek przerwy az do 18.00

    Po 10:30 to nawet do wc nie można iść, ani napić się wody? o podrapaniu
    się po jajkach czy wypaleniu szluga nie wspominając?