PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv i list motywacyjny a e-mail

  • 31. Data: 2002-09-25 10:42:56
    Temat: Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > magisterskie, znam bardzo dobrze angielski, srednio niemiecki, drugi rok
    > ucze sie wloskiego, oprocz tego kurs ksiegowosci komputerowej, bardzo
    dobra
    > znajomosc obslugi komputera. Pracowalam jako referent
    > administracyjno-biurowy, sprzedawca, hostessa, konsultanka firmy
    > kosmetycznej. Fakt, informatykiem nie jestem, ale obecnie szukam pracy i z
    > tego wynika, ze mnie nie chca nawet na tak "glupie" stanowisko pracy jakim
    > jest sekretarka.
    >
    > Jacek, zacytowalam akurat Twoj post, ale nie bierz mojej uwagi do siebie.
    Ja
    > sie tylko zastanawiam, dlaczego pracodawcy maja takie wymagania, a pozniej
    > okazuje sie, ze prace dostaje osoba, ktora mysli, ze *.pdf to wirus...
    >
    > Pozdrawiam
    > Ola

    Z sekretarkami/ laskami z HRow z ktorymi mialem stycznosc w firmach w
    ktorych pracowalem to prawie wszystkie bylo spoko, ale nie byly biegle w
    kompie. Po prostu znaly sie na Wordzie, Outlooku, Excellu i tyle. Wiec jak
    kiedys jedna dziewuszka z HRu wykasowla sobie niechcacy ikonke z Outlookiem
    z pulpitu Windowsa to nie odbierala maili przez 2 miesiace.... Poza tym
    panie w tymze HRu nie otwieraly maili z pdf'ami ale za to wszystkie
    otworzyly maile z virusem "I LOVE YOU".

    Dlaczego nie chca Cie nawet na sekreterke? Nie mam kompletnie pojecia... Po
    prostu mamy chora sytuacje w Polsce i rozne firmy maja rozne mniej lub
    bardziej po.....ebane wymagania. Gdzies ponizej jest post Mr. Adama P, w
    ktorym pisze ze jakbys wyslala mu cv mailem w postaci Worda to on by to
    natychiast skasowal i nie zrobilabys u niego kariery.... Niestety takich
    jelopow sa w tym kraju setki, a ich buractwo wyszlo na wierzch w zwiazku z
    kiepska sytuacja na rynku pracy.

    Moja znajoma sprzedala mi tekst ktory uslyszala w swoim dziale
    personalnym "Damy ogloszenie, ze szukamy kogos z 3 jezykami, bo jak damy z 2
    to bedziemy miec 500 zgloszen, a jak damy z 3 - bedzie ich tylko 50 i bedzie
    latwierj i szybciej wybrac".

    No i co ja mam ci powiedziec wiecej....??? Z drugiej strony - istnieje cala
    rzesza jelopow, ktorzy choc niekompetentni - trzymaja sie stanowisk, albo
    spokojnie przechodza z jednej firmy do drugiej bo "maja doswiadczenie"....

    pzdr i zycze powodzenia

    jacek

  • 32. Data: 2002-09-25 10:48:22
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Ola Mycha" <m...@n...spam> wrote in message

> [...]
    skonczone
    > studia licencjackie administracyjne, wlasnie zaczynam uzupelniajace

    mea culpa... wiesz co, tu się troszkę mi wstyd zrobiło za takie
    uogólnieniami, ale chodzi mi genetelnie o to że dana osoba pracująca na
    stanowisku sekretarki/asystenki czy hrowca nie musi umieć instalować sobie
    innego oprogramowania, znać różnych formatów plików, czy innych tego typu
    żeczy, poza tym często jest jej nie wolno samamu sobie instalować innego
    programowania. ma ona się znać na tym na czym ma się znać. konsekwencją tego
    jest to, że wysyłając pismo w niezrozumiałym dla jej systemu formacie taki
    delikwent naraża się na problemy i robi to przez własną głupotę

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 33. Data: 2002-09-25 11:02:45
    Temat: Re: bzdury!
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "jerzu" w news:v4r2puo3ni4prbnv0tvi3dj3hsavbd3jkn@4ax.com napisał(a):

    > No pewnie - standardem jest *.pdf. ROTFL.

    Ze mnie w sumie d*** nie informatyk wiec moge sie mylic, ale wydaje mi
    sie, ze najlepszy jest .rtf

    txt - skromne mozliwosci formatowania
    pdf - moga byc klopoty z otwarciem
    doc - obsluga makr, a wiec i o jakiegos wirusa tego typu latwo

    rtf - spore mozliwosci sformatowania tekstu, latwosc otwarcia oraz
    bezpieczenstwo.

    pozdrawiam
    Greg

  • 34. Data: 2002-09-25 11:07:57
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Ola Mycha" w news:ams2tl$i1q$1@news.tpi.pl napisał(a):

    > Skoro wszyscy twierdzicie, ze sekretarki to takie tepe glowy,
    > to w takim razie skad sie biora wymagania pracodawcow
    > zwiazane z tym stanowiskiem pracy?

    Lepiej zalozyc, ze trafi sie na sekretarke "tepa glowe" niz na taka, ktora
    zna sie na swojej robocie. Jesli trafi sie na bystra to dla niej bez
    roznicy jaki format. Jesli trafi sie na "tepa" wtedy lepiej wyslac cos
    takiego co zwiekszy szanse nawet w takim przypadku :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 35. Data: 2002-09-25 11:14:32
    Od: "krzysiek.m" <k...@g...pl>

    Wszyscy piszą - doc, rtf, pdf. A może by tak po prostu HTML ??? Chyba każdy
    go odczyta......

    pozdr
    Krzysiek

  • 36. Data: 2002-09-25 12:05:52
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    w...@w...pl (maciek) wrote in <amrkk1$o8f$1@news.tpi.pl>:

    >CV w formacie worda swiadczy o nie znajomosci podstawowych regul przesylania
    >dokumentow w pajeczynie.
    >dla powaznych firm jest to znak ze klienta nalezy potraktowac jak sobie
    >zasluzyl.

    Takich idiotyzmow jeszcze chyba nie czytalem !

    W.

  • 37. Data: 2002-09-25 13:01:18
    Od: Andrzej Dalasinski <y...@w...p.lodz.pl>

    Kaizen wrote:
    > Serio? Który Office pod linuxa nie czyta doca?
    sprobuj antiwordem albo openofficem potraktowac bardziej zaawansowanego
    doc'a, powodzenia

    pzdr
    yanek

  • 38. Data: 2002-09-26 16:27:10
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Slavo <slavo-s(nospam)@gmx.net> wrote:

    > nie sądze

    Nie dziwie sie.

    > nie tylko w Polsce, pracuje już 7 lat w korporacjach międzynarodowych i mam
    > kontakt także z wieloma innymi firmami, poza tym słałem swoje cv do wielu
    > firm i agencji w USA i Niemczech, i zgadnij jaki to był format?

    A ktora wersja Worda? Bo widziesz, wyslanie .doc moze dac ladna kaszke
    na ekranie.

    --
    ___________ (R)

  • 39. Data: 2002-09-26 16:30:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Jacek <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jelopow sa w tym kraju setki, a ich buractwo wyszlo na wierzch w zwiazku z

    Czujesz sie lepiej, kiedy komus nawrzucasz? To mozna leczyc...

> [...]
    > spokojnie przechodza z jednej firmy do drugiej bo "maja doswiadczenie"....

    A jeszcze wieksza banda jelopow mysli, ze jak ma kilka papierkow, to od
    razu sie im drzwi otworza. Na drzwaich niestety, wisi zazwyczaj napis 'a
    co umiesz ZROBIC?', ktory ich eliminuje skutecznie.

    --

  • 40. Data: 2002-09-26 16:33:19
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> wrote:

    > Takich idiotyzmow jeszcze chyba nie czytalem !

    Kilku, ktorzy do mojej firmy aplikowali tez tak mysleli.

    --