PracaGrupypl.praca.dyskusje › co robić to takich studiach????

  • 1. Data: 2003-11-18 15:58:51
    Temat: co robić to takich studiach????
    Od: "Monika Cholewa" <l...@p...onet.pl>

    Ostatnio wszystkie uczelnie zajęły się "produkowaniem" absolwentów. Jest nas
    cała masa.
    Rynek pracy jest taki jaki jest. Prawdą jest to ze absolwentom trudno się na
    nim odnaleźć.

    Ja spończyłam Akademię Ekonomiczną, Wydział Towaroznawstwa, specjalność
    handlowo-celną
    i szczerze powiedziawszy nie wiem do jakiego zawodu te studia mnie
    przygowowały.

    Zakres studiów obejmował wiele przedmiotów (towaroznawstwo żywności i
    przemysłowe, inżynierię procesów przemysłowych, mikrobiologię, chemię,
    fizykę, analizę sensoryczną, rachunkowość, zarządzanie personelem,
    filozofię, mikro i makroekonomię, finanse, ubezpieczenia gospodarcze,
    labelling towarów, technikę i organizację handlu zagranicznego, prawo celne,
    gospodarcze, zarządzanie jakościa, przechowalnictwo i transport towarów,
    analiza rynku....)

    Mając tą całą wiedze plus uprawnienia agenta celnego i kilka miesięcy
    "doświadczenia zawodowego", ja absolwent, wkraczający na rynek pracy
    doprawdy nie wiem na jakie stanowisko mogę aplikować. Do których stanowisk
    teoretycznie lepiej albo gorzej pasuje zakres mojej wiedzy.

    Myślę ze takie trudności ma wielu absolwentów, szczególnie tych, którzy nie
    są beszczelnie pewni siebie.

    Większość się kieruje marzeniami o pracy w danym dziale lub danej branży,
    ale chyba pracowawcy mają jakieś preferencje dotyczące kierunku studiów?
    Dużo się też mówi, że mało kto pracuje w zawodzie wyuczonym, w takim razie
    jak Ci ludzie dostają tą PIERWSZĄ pracę... ja powoli tracę nadzieję, bo jak
    długo można robić bezpłatne praktyki na których człowiek zajmuje się zwykle
    uzupełnianiem bazy danych - wiec co to za doswiadczenie zawodowe!!!

    Pzdr
    monika

    P.S. sorki za te wypocinki ale strasznego doła zaczynam łapać przez tą całą
    sytuację mojego życia... czytaj bycie absolwentem!!!
    POZDRAWIAM WSZYSTKICH ABSOLWENTÓW

  • 2. Data: 2003-11-18 22:14:35
    Temat: Re: co robić to takich studiach????
    Od: "Wacław" <...@...com>

    Takie czasy. Od nadmiaru kandydatów pracodawcom już odbija. Chcieliby
    absolwenta, który skończył kilka fakultetów na renomowanych uczelniach,
    znającego 5 języków obcych, 5 lat doświadczenia itd. Ta chora sytuacja to
    pochodna kulejącej gospodarki i wyżu demograficznego. Jeszcze 10 lat temu
    pracodawcy bili się o każdego absolwenta, który tylko znał angielski. Ludzie
    nie mieli doświadczenia i jakoś żaden pracodawca nie narzekał.
    Jakaś rada? Zdobywać doświadczenie, uczyć się jezyków, kończyć kursy w
    nadziei na to że dopisze szczęście i znajdzie się pracę. Najgorsze to
    siedzieć i narzekać.

    Pozdro

  • 3. Data: 2003-11-20 08:11:17
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Monika Cholewa" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > handlowo-celną
    > i szczerze powiedziawszy nie wiem do jakiego zawodu te studia mnie

    przede wszystkim pozdrawiam gorąco - mam dużo znajomych którzy kończyli ten
    kierunek - może przypadkiem na AE w Krakowie??

> [...]
    > doprawdy nie wiem na jakie stanowisko mogę aplikować. Do których stanowisk
    > teoretycznie lepiej albo gorzej pasuje zakres mojej wiedzy.

    No więc tak: dużo osób po tym kierunku jest bezrobotnym, niektórzy pracują
    po prostu wykonując różne prace biurowe - ksiegowość, sprzedaż.
    Jedna koleżanka dostała się do agencji celnej - zdając wcześniej egzamin na
    agenta, ale sama mówi, że w tym momencie jest to bez przyszłości - ze
    względu na wejście do UE - a firma w której ona pracuje przestawia się na
    logistykę.

> [...]
    całą
    > sytuację mojego życia... czytaj bycie absolwentem!!!

    mam nadzieje, że wkrótce Tobie jak innym się w końcu uda!!

    pozdr
    Krzysiek