PracaGrupypl.praca.dyskusje › co robić-renta czy zasiłek przedemerytalny?

  • 1. Data: 2006-09-03 20:51:17
    Temat: co robić-renta czy zasiłek przedemerytalny?
    Od: "Karka" <k...@i...pl>

    Witam,
    proszę o pomoc co zrobić w następującej sytuacji?

    Moja mama starała się o rentę po półrocznej chorobie (na kręgosłup), lecz
    ZUS przyznał zasiłek rehabilitacyjny na pół roku, ponieważ nie było
    wykorzystane pełne leczenie. Okres ten dobiegał końca, więc złożyła wniosek
    o przedłużenie rehabilitacji.
    W międzyczasie dostała wypowiedzenie z pracy - likwidacja zakładu.
    Czy w związku z tym jest szansa na dalszą rehabilitację?
    Co dalej zrobić, gdyż rehabilitacja ma na celu przywrócenie stanu zdrowia do
    powrotu do pracy, a stanowiska pracy już nie ma... więc czy starać się
    ponownie o rentę, czy lepiej o zasiłek przedemerytalny?
    Czy likwidacja zakładu pracy kwalifikuje do uzyskania zasiłku
    przedemerytalnego?
    Mama ma 54 lata, w tym przepracowane 28 czy 30 lat (nie jestem pewna).
    Niestety szanse na podjęcie nowej pracy w tym wieku są znikome.

    Proszę o podpowiedź, czy łatwiej będzie uzyskać świadczenie przedemerytalne
    czy rentę?
    Może ktoś był w podobnej sytuacji...

    Będę wdzięczna za wszelkie porady.

    Pozdrawiam,