1. Data: 2006-09-03 17:26:52
Temat:praca po geoinformacji /geografii/
Od:"cougnight" <e...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
geoinformacji, ewentualnie geografii? Wszelkie pomysły mile widziane.

Owszem choć wiem gdzie mniej więcej próbować, to jednak za każdym razem gdy
człowiek idzie, i mówi na jakim kierunku studiuje, potencjalni pracodawcy
zawsze się dziwią, i pytają co to takiego ta geoinformacja jest (ogólnie
rzecz biorąc jest to geografia w komputerze czyli np. analizowanie danych
geograficznych, lub w aspekcie geograficznym za pomocą systemów
informatycznych). W pewnym sensie rozumiem ich gdyż wydumana nazwa nie musi
oznaczać wspaniałych umiejętności, w końcu liczy się co dany pracownik
potrafi. No i tu dochodzę do sedna. Wiele takich studentów kończy na
bezmyślnej digitalizacji danych, do której absolutnie nie trzeba wyższego
wykształcenia a inwencja twórcza przy tym jest porównywalna z pracą przy
taśmie produkcyjnej w fabryce. A po co właściwie jest ten post? Tak naprawdę
liczę jedynie na przyjazne porady, pomysły mogące poszerzyć nieco horyzonty
myślowe gdzie jeszcze, i do czego jeszcze zdolny/przydatny może być człowiek
zarówno podczas studiów geografii jak i po nich. (owszem, zawsze można się
zająć kompletnie czym innym, jednakże z jakiegoś tam powodu wybrał co
wybrał, też przyznam rację że studia to tylko papierek bo tak naprawdę liczy
się rozwijanie zainteresowań, które można wykorzystać w ewentualnej pracy,
przecież o ile bardziej jest cenny informatyk co od dziecka bawił się w
programowanie, od tego które jedynie odbębnił podczas nauki)

Z góry dziękuję za życzliwe uwagi :)

2. Data: 2006-09-03 18:10:11
Temat:Re: praca po geoinformacji /geografii/
Od:Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 3 Sep 2006 19:26:52 +0200, "cougnight" <e...@a...com> wklepał(-a):

>Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
>geoinformacji, ewentualnie geografii? Wszelkie pomysły mile widziane.

Wydawnictwa kartograficzne i pokrewne, działy geodezji różnych instytucji
(urzędy, lasy państwowe) lub firm (gazownictwo, wodociągi itp.). Jest w Polsce
kilka firm tworzących komputerowe mapy do nawigacji samochodowej, nazw nie
pamiętam, ale jedna była chyba w Łodzi. O, jedną znalazłem:
http://www.navisystems.pl

BTW, kiepsko jest jeśli nie potrafisz w/w informacji wydedukować samodzielnie.

3. Data: 2006-09-04 09:12:16
Od:"Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rzecz biorąc jest to geografia w komputerze czyli np. analizowanie danych
> geograficznych, lub w aspekcie geograficznym za pomocą systemów

Ja kiedyś pracowałem jako perfuzjonista :). Też się ludzie dziwią gdy to
słyszą....
--
Jackare

4. Data: 2006-09-05 17:16:43
Od:dah <dah_nospam_@wytnij_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

cougnight napisał(a):
> [...]
> ile bardziej jest cenny informatyk co od dziecka bawił się w
> programowanie, od tego które jedynie odbębnił podczas nauki)

zajebisty kierunek imho , ja to widze tu mozliwosci zatrudnienia:

system planowania i projektowania sieci telekomunikacyjnej , planowania
i projektowania sieci

projektowanie sieci energetycznych (lokalizacja trakcji przesyłowych )

projektowanie i wybór tras dla sieci wodociagowych, kanalizacyjnych ,
przesyłowych (gaz, para wodna , ropa )

firmy ktore zajmuja sie tym: http://www.biomasa.org/zrodla/wiatr/
(spójrz tylko jaka dynamika!!!!)

z drugiej strony jesli po skonczeniu kierunku nie wiesz co mozna robic
.. to troche lipa :D hehe

yo!

5. Data: 2006-09-06 21:06:59
Od:Biod <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 03 Sep 2006 19:26:52 +0200, cougnight <e...@a...com> wrote:

> Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
> geoinformacji, ewentualnie geografii? Wszelkie pomysły mile widziane.

Przepraszam, ale dalej nie czytałem więc może problem geoinformacji źle
zrozumiałem. Znam ludzi po geodezji (to chyba podobne do geoinformacji),
którzy pracują w projektach GIS. Może tego spróbuj...

6. Data: 2006-09-07 22:00:25
Od:"mw" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cougnight" <e...@a...com> napisał w wiadomości
> Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
> geoinformacji, ewentualnie geografii?
Znajomy pracuje przy robieniu mapek GPS w Polsce i Czechach.
Praca ciekawa, jak jestes podroznikiem, jest tam kartografia. Pensja 3k net
+ premie jakies male.

pzdr,

MW