PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca po geoinformacji /geografii/

  • 1. Data: 2006-09-03 17:26:52
    Temat: praca po geoinformacji /geografii/
    Od: "cougnight" <e...@a...com>

    Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
    geoinformacji, ewentualnie geografii? Wszelkie pomysły mile widziane.

    Owszem choć wiem gdzie mniej więcej próbować, to jednak za każdym razem gdy
    człowiek idzie, i mówi na jakim kierunku studiuje, potencjalni pracodawcy
    zawsze się dziwią, i pytają co to takiego ta geoinformacja jest (ogólnie
    rzecz biorąc jest to geografia w komputerze czyli np. analizowanie danych
    geograficznych, lub w aspekcie geograficznym za pomocą systemów
    informatycznych). W pewnym sensie rozumiem ich gdyż wydumana nazwa nie musi
    oznaczać wspaniałych umiejętności, w końcu liczy się co dany pracownik
    potrafi. No i tu dochodzę do sedna. Wiele takich studentów kończy na
    bezmyślnej digitalizacji danych, do której absolutnie nie trzeba wyższego
    wykształcenia a inwencja twórcza przy tym jest porównywalna z pracą przy
    taśmie produkcyjnej w fabryce. A po co właściwie jest ten post? Tak naprawdę
    liczę jedynie na przyjazne porady, pomysły mogące poszerzyć nieco horyzonty
    myślowe gdzie jeszcze, i do czego jeszcze zdolny/przydatny może być człowiek
    zarówno podczas studiów geografii jak i po nich. (owszem, zawsze można się
    zająć kompletnie czym innym, jednakże z jakiegoś tam powodu wybrał co
    wybrał, też przyznam rację że studia to tylko papierek bo tak naprawdę liczy
    się rozwijanie zainteresowań, które można wykorzystać w ewentualnej pracy,
    przecież o ile bardziej jest cenny informatyk co od dziecka bawił się w
    programowanie, od tego które jedynie odbębnił podczas nauki)

    Z góry dziękuję za życzliwe uwagi :)

  • 2. Data: 2006-09-03 18:10:11
    Temat: Re: praca po geoinformacji /geografii/
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Sep 2006 19:26:52 +0200, "cougnight" <e...@a...com> wklepał(-a):

    >Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
    >geoinformacji, ewentualnie geografii? Wszelkie pomysły mile widziane.

    Wydawnictwa kartograficzne i pokrewne, działy geodezji różnych instytucji
    (urzędy, lasy państwowe) lub firm (gazownictwo, wodociągi itp.). Jest w Polsce
    kilka firm tworzących komputerowe mapy do nawigacji samochodowej, nazw nie
    pamiętam, ale jedna była chyba w Łodzi. O, jedną znalazłem:
    http://www.navisystems.pl

    BTW, kiepsko jest jeśli nie potrafisz w/w informacji wydedukować samodzielnie.

  • 3. Data: 2006-09-04 09:12:16
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > rzecz biorąc jest to geografia w komputerze czyli np. analizowanie danych
    > geograficznych, lub w aspekcie geograficznym za pomocą systemów

    Ja kiedyś pracowałem jako perfuzjonista :). Też się ludzie dziwią gdy to
    słyszą....
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2006-09-05 17:16:43
    Od: dah <dah_nospam_@wytnij_o2.pl>

    cougnight napisał(a):
> [...]
    > ile bardziej jest cenny informatyk co od dziecka bawił się w
    > programowanie, od tego które jedynie odbębnił podczas nauki)

    zajebisty kierunek imho , ja to widze tu mozliwosci zatrudnienia:

    system planowania i projektowania sieci telekomunikacyjnej , planowania
    i projektowania sieci

    projektowanie sieci energetycznych (lokalizacja trakcji przesyłowych )

    projektowanie i wybór tras dla sieci wodociagowych, kanalizacyjnych ,
    przesyłowych (gaz, para wodna , ropa )

    firmy ktore zajmuja sie tym: http://www.biomasa.org/zrodla/wiatr/
    (spójrz tylko jaka dynamika!!!!)

    z drugiej strony jesli po skonczeniu kierunku nie wiesz co mozna robic
    .. to troche lipa :D hehe

    yo!

  • 5. Data: 2006-09-06 21:06:59
    Od: Biod <c...@o...pl>

    On Sun, 03 Sep 2006 19:26:52 +0200, cougnight <e...@a...com> wrote:

    > Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
    > geoinformacji, ewentualnie geografii? Wszelkie pomysły mile widziane.

    Przepraszam, ale dalej nie czytałem więc może problem geoinformacji źle
    zrozumiałem. Znam ludzi po geodezji (to chyba podobne do geoinformacji),
    którzy pracują w projektach GIS. Może tego spróbuj...

  • 6. Data: 2006-09-07 22:00:25
    Od: "mw" <m...@o...pl>

    Użytkownik "cougnight" <e...@a...com> napisał w wiadomości
    > Gdzie byście szukali, i jakie macie ewentualne pomysły na pracę po
    > geoinformacji, ewentualnie geografii?
    Znajomy pracuje przy robieniu mapek GPS w Polsce i Czechach.
    Praca ciekawa, jak jestes podroznikiem, jest tam kartografia. Pensja 3k net
    + premie jakies male.

    pzdr,

    MW