PracaGrupypl.praca.dyskusje › co polecacie??

  • 1. Data: 2005-12-29 12:22:50
    Temat: co polecacie??
    Od: "Nemi" <n...@o...pl>

    Witam,
    Moje pytanie moze jest nietypowe ale wynika juz z mojej desperacji.
    Jestem osobą pracująca ale poszukujaca pracy. Mam ukonczone studia wyzsze i
    podyplomowe. Pracowalam jako pracownik działu handlowego i obecnie na
    stanowisku specjalisty d/s logistyki - zakupy.
    Niestety warunki obiecywane w obecnej pracy a rzeczywiste bardzo sie roznia.
    Dlatego postanowilam napisac tutaj - chcialabym skorzystac z Waszego
    doswiadczenia i zapytac czy ktos zna firmy na terenie Tychów, Katowic
    Bielska Białej, które są godne polecenia. Firmy ktorych nie toczy "rak" od
    sordka, firmy dbajace o swoich pracowników i ich rozwoj. Jezeli ktos
    pracowal albo pracuje albo jego znajomy pracowal w takich firmach, prosze o
    podpowiedz a zloze tam swoje cv i moze akurat bedzie zapotrzebowaniei sie
    uda.
    Dziekuje z góry za podpowiedz i pozdrawiam
    Nemi

  • 2. Data: 2005-12-30 09:00:59
    Temat: Re: co polecacie??
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

> [...]
    > Bielska Białej, które są godne polecenia. Firmy ktorych nie toczy "rak" od
    > sordka, firmy dbajace o swoich pracowników i ich rozwoj.(...)

    Powiem szczerze że nie wiem i nie znam. Pracuję (właściwie pracowałem bo
    teraz przez ok 2 tygodnie nie pracuję) na G.Śląsku od ponad 8 lat. Branża
    IT. Mam wielu znajomych również w tej branży pracujących w różnych miastach
    Śląska.
    Z moich doświadczeń i ich relacji wynika że dobre warunki pracy wymarły
    gdzieś na przełomie 1999/2000 r.
    Warunki pracy są praktycznie wszędzie coraz gorsze, nie wspominając o
    psującej rynek chorej konkurencji płacowej wśród starajacych się o pracę.
    Od prawie roku poszukiwań, nie znalazłem na Śląsku firmy która zapewniłaby
    spełnienie moich oczekiwań płacowych, dała jakieś poczucie stabilizacji i
    możliwość planowania czegoś na okres dłuzszy niz 3 miesiące.
    Sytuacja staje się wciąż dziwniejsza: doświadczeni i wartościowi ludzie
    wyjeżdżają za granicę do pracy. Pracodawcy nie robią nic by utrzymać lub
    zachęcić pracowników do pozostania. W miejsce wyjeżdżających przyjmuje się
    nowych i nieopierzonych, często bez żadnych doswiadczeń. "Bo taniej" Czesto
    nie ma im kto przekazać wiedzy czy nawet zwykłej informacji co cholernie
    utrudnia pracę zwłaszcza w przypadku kontynuowania pracy po kimś. Byłem
    świadkiem jak w mojej ostatniej pracy jeden z głównych programistów (systemy
    wbudowane) odszedł w atmosferze konfliktu i wzajemnej obrazy nie
    pozostawiając po sobie nic oprócz tworzonego i rozwijanego od 1,5 roku kodu
    i ktoś to musiał po nim przejąć i kontynuować. Pracodawca nie zrobił nic aby
    tego człowieka zatrzymać lub zachęcić do pozostania. Pracodawca spowodował
    konflikt obrażając się jak odrzucona kochanka i obrzucając składającego
    wypowiedzenie człowieka stekiem wyzwisk i bezpodstawnych zarzutów. Logicznym
    tego nastepstwem było że facet od nastęnego dnia do końca okresu
    wypowiedzenia znalazł się na L4 i tyle go widzieli.
    W pewnym momencie stanąłem przed niechcianym w sumie wyborem Irlandia-
    Polska. Z różnych względów wolałem pozostac w Polsce. Nie znalazłem na
    Śląsku niczego co by mnie satysfakcjonowało. Znalazłem w Krakowie. Robię
    coś czego nigdy nie chciałem robić: podporządkowuje moje życie pracy (zawsze
    byłem zdania że to pracę należy dopasowac do stylu życia i zmieniać ją gdy
    coś temu stylowi/poziomowi zagraża). Okazało się że aby utrzymać styl i
    poziom życia który odpowiada mnie i mojej rodzinie muszę zostawić wszystko:
    znajomych, ulubione miejsca, niedokończone sprawy- praktycznie całe
    dotychczasowe życie i zmienić miasto zamieszkania. Na szczęście to tylko 80
    km, ale dojeżdzać się nie opłaca i jest to zbyt męczące- trzeba się
    przenieść.
    Konkluzje:
    -moje poszukiwania na Śląsku zakończyły się porażką- muszę się przenieść
    - z obserwacji wśród znajomych wynika że jedne z najlepszych (standard
    pracy, warunki, pieniądze) miejsc pracy oferują firmy farmaceutyczne, z tym
    że mówię tu o producentach a nie pośrednikach. Praca przedstwiciela
    medycznego to ciąg szkoleń, imprez i wyjazdów integracyjnych. Nie jest to
    praca na zawsze ale można wiele cennego (znajomości, kontakty i szkolenia)
    materiału zyskać.

    Pozdrawiam sylwestrowo
    --
    Jackare
    Bytom a za chwilę Kraków

  • 3. Data: 2006-01-02 13:35:35
    Od: Olek <o...@...domu>

    Witaj,

    Czesciowo w odpowiedzi na Twoj post, a czesciowo odpowiadajac na post
    Jackare:
    Jesli chodzi o G.Slask i to, co mogloby Cie interesowac - sproboj moze w
    ProLogis Park w Sosnowcu, niedaleko Auchaun. Jest tam kilka(nascie ?)
    firm, ktore moglyby potrzebowac kogos takiego jak Ty. Kiedys mialem tam
    kilku znajomych, ale skonczylo sie z chwila zmiany firmy na inna :(

    Ja rowniez nie moglem znalezc na Slasku niczego, co odpowiadaloby moim
    zainteresowaniom i pozwalalo jakos normalnie zarobic. Dopiero Krakow,
    podobnie jak w przypadku Jackare. Ale nie przenosilem sie - dojezdzalem
    codziennie tam i z powrotem. Wiem jak jest, rzeczywiscie jest to w pewnym
    sensie podporzadkowanie zycia pracy, ale trudno...
    Dopiero niedawno wrocilem na Slask - dostalem propozycje od duzej firmy z
    Katowic i przyjalem ja, bo mi sie mial urodzic drugi syn. Tak wiec po
    pracy za granica, w Krakowie i w Warszawie (tak, tam tez bylem :-) )
    jestem teraz codziennie w domu. Zona sobie chwali a ja... nie za bardzo
    potrafie przyzwyczaic sie do tego. Czasem mam ochote znowu gdzies wyjechac.
    Pozdrawiam. Zycze powodzenia.
    O.