PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca i badania wstepne

  • 1. Data: 2005-12-29 14:29:15
    Temat: Praca i badania wstepne
    Od: "marek" <2...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie otoż firma do której się przyjmuje da mi skierowanie na badania
    wstępne i teraz mam pytanie czy musze iść zgodnie z ich zaświadczeniem do
    danego zakładu medycyny - tego co mam na zaświadczeniu czy mogę iść prywatnie
    na swoj koszt do lekarza ktory ma uprawnienia do wystawiania takich zaświadczeń ?

    Powód ? Jezeli mam z tydzień chodzić na rózne badania, czekac i miec to za
    darmo to wole zapłacić i załatwić w jeden dzień ;-)

    Tylko czy jest takie zaświadczenie możliwe do zaakceptowania przez firme - czy
    nie ograniczają tego jakieś przepisy "zewnętrzne" na ktore firma nie ma wpływu ?

  • 2. Data: 2005-12-29 15:27:38
    Temat: Re: Praca i badania wstepne
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp0rrq$ejo$1@inews.gazeta.pl marek
    <2...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zaświadczeniu czy mogę iść prywatnie na swoj koszt do lekarza ktory ma
    > uprawnienia do wystawiania takich zaświadczeń ?
    Możesz iść do dowolnej poradni medycyny pracy. Poniesione koszty
    przeprowadzonych badań pracodawca powinien Ci zwrócić. Tak było w moim
    przypadku, ale od tego minęło już trochę czasu. Myślę, że najlepiej zapytać
    samego pracodawcy i w razie czego poprosić o podanie umocowania prawnego.

    Jotte

  • 3. Data: 2005-12-29 18:42:27
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    marek wrote:

> [...]
    > danego zakładu medycyny - tego co mam na zaświadczeniu czy mogę iść
    > prywatnie na swoj koszt do lekarza ktory ma uprawnienia do wystawiania

    możesz iść do dowolnego. jak masz na skierowaniu wskazanie, to pewnie
    pracodawca ma podpisana umowę własnie z tym zozem (lub zakładem medycyny
    pracy). tylko ze jak jest taka umowa, to pracodawca nie zwróci ci kosztów
    tych badań robionych gdzie indziej. sam sobie przekalkuluj co ci się
    bardziej opłaca

    > Tylko czy jest takie zaświadczenie możliwe do zaakceptowania przez firme -
    > czy nie ograniczają tego jakieś przepisy "zewnętrzne" na ktore firma nie
    > ma wpływu ?
    przyjąć przyjmie. co najwyżej nie zwróci kasy

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 4. Data: 2005-12-29 19:41:08
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "marek" <2...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prywatnie
    > na swoj koszt do lekarza ktory ma uprawnienia do wystawiania takich

    Tylko dlaczego na dzien dobry chcesz generowac zamieszanie wokol swojej
    osoby?

    > Powód ? Jezeli mam z tydzień chodzić na rózne badania, czekac i miec to za
    > darmo to wole zapłacić i załatwić w jeden dzień ;-)

    A przekonanie, ze w przychodni z ktora twoj pracodawca ma umowe, bedzie to
    trwalo miesiac jest wrodzone czy nabyte?

> [...]
    czy
    > nie ograniczają tego jakieś przepisy "zewnętrzne" na ktore firma nie ma

    Przepisy nie ograniczaja. Ale wykonanie takiego numeru utrudni zycie osobom,
    od ktorych zalezy Twoja zawodowa kariera.

    sz.

  • 5. Data: 2005-12-29 19:57:48
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dp1dv4$2lt$1@213.17.239.226 szomiz
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> pisze:

    > Tylko dlaczego na dzien dobry chcesz generowac zamieszanie wokol swojej
    > osoby?
    To nie zamieszanie. To skorzystanie z niezbywalnego prawa do wyboru lekarza.
    Moja dziewczyna wykonując podobne badania natrafiła na nieuprzejmą panią
    doktor. Złożyła na nią skargę i od tej pory wykonuje je w wybranej przez
    siebie poradni medycyny pracy mimo, że pracodawca ma umowę z inną.

    > Przepisy nie ograniczaja. Ale wykonanie takiego numeru utrudni zycie
    > osobom, od ktorych zalezy Twoja zawodowa kariera.
    To fakt. Przecież nie można ani na włos narażać się swoim właścicielom.

    Jotte