PracaGrupypl.praca.dyskusje › co oznacza taki zapis w umowie ...

  • 21. Data: 2007-02-17 02:22:07
    Temat: Re: co oznacza taki zapis w umowie ...
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Nixe wrote:

    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:er44c9$aia$1@inews.gazeta.pl>

    > Tak czy owak uważam, że założenie jest bez sensu.
    > Zakłada się bowiem korzyść wynikającą z długiego okresu wypowiedzenia, a
    > istnieje multum sytuacji, gdy nijak to żadnej korzyści dla pracownika
    > nie stanowi, a wręcz przeciwnie (choćby przykład autora wątku, któremu
    > miesięczny okres wypowiedzenia zupełnie nie jest na rękę).
    > Po co więc tworzyć założenia, które w zamyśle mają pomóc pracownikowi,
    > ale równie dobrze mogą mu zaszkodzić, a wszystko zależy od konkretnego
> [...]

    Caly system prawa pracy jest nastawiony na ochrone slabego pracownika -
    czyli takiego, ktoremu ciezko bedzie znalezc inna prace, ktory jak ma
    prace, to jest szczesliwy i chce ja utrzymac i ktory nie ma sam z siebie
    mocnej pozycji przetargowej. KP opiera sie na zalozeniu, ze stosunek
    pracodawcy i pracownika jest mocno asymetryczny i na potrzeby takiej
    sytuacji zostal napisany. I tyle, zastrzezenia zglaszaj do jego tworcow,
    nie do mnie :)

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 22. Data: 2007-02-17 11:43:19
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:er5osj$cha$1@inews.gazeta.pl>
    Immona <c...@n...gmailu> pisze:

    > I tyle, zastrzezenia zglaszaj do jego tworcow, nie do mnie :)

    OK :)

    --
    Nixe