PracaGrupypl.praca.dyskusje › co jest ze mną nie tak!? [long]

  • 101. Data: 2003-06-17 14:59:36
    Temat: Re: co jest ze mną nie tak!? [long]
    Od: "Witiia" <K...@o...pl>

    > poczytaj sobie:

    http://www.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe=UT
    F-8&threadm=bbj0s8%243rv

    %241%40news.onet.pl&rnum=22&prev=/groups%3Fq%3Dgroup
    :pl.praca.dyskusje%2Baut

    hor:fx%26start%3D20%26hl%3Dpl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%2
    6oe%3DUTF-8%26selm%3Dbbj
    > 0s8%25243rv%25241%2540news.onet.pl%26rnum%3D22

    i zacznij czytać od początku wskazanego wątku

  • 102. Data: 2003-06-17 15:21:36
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "Witiia" <K...@o...pl> wrote in message

> [...]
    Pytam,
    > poczytaj sobie:

    Odpowiedz, proszę, na moje pytanie. Czy uważasz, że 2000 na rękę dla
    studenta to dużo? Może za dużo? Interesuje mnie to w kontekście oczekiwanych
    przez Ciebie 650 pln.

    Tomek Z.

  • 103. Data: 2003-06-17 15:39:34
    Od: "Witiia" <K...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Odpowiedz, proszę, na moje pytanie. Czy uważasz, że 2000 na rękę dla
    > studenta to dużo? Może za dużo? Interesuje mnie to w kontekście

    uważam, że w obecnej chwili to za dużo. Nie mam jeszcze doświadczenia i w
    sumie mało umiem, więc nie wart jestem 2000zł. Chcę się uczyć. Chciałbym
    zrobić jak najwięcej praktyk, które najczęściej są darmowe. Więc jeśli mam
    okazję się czegoś nauczyć w praktyce, to te 650zł dla mnie jest dużo -
    oczywiście do czasu, aż minie ten okres "nauki" i w pełni będę mógł dać całą
    swoją wiedzę firmie. Wtedy chciałbym byc już lepiej opłacany, oczywiście im
    więcej tym lepiej :)

    --
    // Pozdrawiam lub nie - kto jak woli :)
    // Witiia

  • 104. Data: 2003-06-17 16:23:56
    Temat: Re: co jest ze mn? nie tak!? [long]
    Od: r...@r...pl

    > Aha i moge Ci zagwarantowac, ze firma na tym stracila.

    aha. wiec wiesz kogo zatrudnili i z jakim skutkiem
    oraz co by bylo gduby zatrudnili Twoja kolezanke :-)))

    ROTFL.

    pozdrawiam

    romekk

    --
    020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    ppp/ppp

  • 105. Data: 2003-06-17 16:43:20
    Od: r...@r...pl

    jeszcze jedna odpowiedz na zadane w tytule pytanie, zanim opuszcze ten watek
    definitywnie. Zakladam, ze w tej chwili jestes w amoku, ale z czasem
    przemyslisz to co tu mogles przeczytac.

    Pamietaj, ze najwieksza wartosc dla czlowieka powinny miec opinie negatywne
    - jesli ktos Ci nie kadzi, to nawet jesli wsadza zlosliwie szpile,
    to jednak probuje ja podczepic pod jakas Twoja _realna_ wade.

    ale do rzeczy.

    Poprosiles tu o opinie na temat Tego co napisales.
    Pare osob (w tym ja) uznalo, ze warto Ci pomoc i pokazac Ci jakies _Twoje_,
    nie koniecznie w 100% pewne (nie znamy Cie naprawde), _problemy_.
    A Ty co? Zamiast przyjac do wiadomosci, ze z Twojego opisu costam
    komus wynika i zastnaowic sie (w pokorze i ciszy) nad tym, co tu Ci napisalismy
    zaczynasz klucic sie z kazdym slowem, kazda opinia stwierdzajaca, ze masz
    _jakis_ problem. Jakby posiadanie problemow bylo problemem ;-).
    Nie jest. Kazdy je ma. Niektorym poca sie rece, inni nie umieja patrzec
    w oczy rozmowcy. Jeszcze innym zdaza sie spoznic o CALY DZIEN i odpisac
    komus z tak karygodnym opuznieniem.

    Tak wiec do stwierdzonej dosc szybko przeze mnie wady pt. brak pokory
    po calej tej dyskusji dokadam nieumiejetnosc sluchania i przyjmowania
    do wiadomosci tego, ze inni odbieraja Cie inaczej niz bys chcial, niz
    Ci sie wydaje. To nie jest cos, o czym mozna w ten sposob dyskutowac.
    Klutnia nikogo nie przekonasz. Przemysl to, sproboj zmienic siebie.
    A jesli uwazasz (jak sie wydaje) ze jestes idealny, to nie pytaj o takie
    rzeczy. Albo probujesz przy pomocy innych dojsc do czegos ciekawego na swoj
    temat, albo ,,wiesz lepiej'' i masz w nosie cudze opinie (tylko po co w takim
    wypadku pytac???)

    Tak duzo tu krzyczysz o budowaniu marki. Ty sobie tutaj nie wybudowales
    dobrej marki. Chyba, ze chciales byc uznany za awanturnika, podpierdalacza
    (polece do szefa nagadac na rekrutanta) i malostkowego hmm [brak cenzuralnego
    slowa] (przyczepianie sie do rzeczy, ktore potem sam uznajesz za w sumie malo
    wazne [stroj], ale skoro juz sie czepiam, to jak leci do wszystkiego
    i wszystkich).

    Oczywiscie to co opisales nie bylo szczytem profesjonalizmu w rekrutacji,
    ale Twoj odbior/opis tego mnie nastawil wrogo przede wszystkim do Ciebie,
    a nie do tego (nie idealnego) rekrutanta. Dalsze wyklcanie sie tylko
    mnie utwierdzilo w tym nastawieniu.

    Teraz juz nie wiem, czy jestes trollem, czy (hmm) nie.
    W kazdym razie nie mam juz nic do dodania, wiec ten watek u mnie trafil
    na liste ,,nieciekawych''.

    pozdrawiam

    romekk

  • 106. Data: 2003-06-17 17:20:22
    Od: "Witiia" <K...@o...pl>

    Ok, ostatnie wyjaśnienie.
    Poprosiłem o radę, co robię nie tak. Napisałem to w poście pierwszym. Zgadza
    się. Opisałem moją sytuację i poprosiłem o sugestie. Wszytko OK.
    W drugim poście natomiast dodatkowo przedstawiłem moją ostatnią rozmowę.
    Jedyne co chciałem się dowiedzieć, czy zwrócenie im uwagi na brak
    profesjonalizmu będzie z mojej strony niegrzeczne. Nie chciałem rozwijać
    tego wątku. Chcialem tylko usłyszeć odpowiedzi: "będzie to niegrzeczne" albo
    "wg mnie możesz tak zrobić".
    Także proszę zrozum dlaczego się kłócę. Nie prosiłem o opiniie odnośnie tej
    nieszczęsnej rozmowy. Między czasie wywiązała się dyskusja, która nie miała
    mieć miejsca. Była przeze mnie niezamierzona. Nie na ten temat chciałem
    rozmawiać.
    Proszę byś zauważył, że jeśli ktoś odpowiedział na temat mojego pierwszego
    posta, to właśnie przyjmowałem to do wiadomości i nie broniłem się. Niestety
    takich opinii było niewiele, bo wszyscy skupili się na tym, czy mogłem
    poczuć się "olany" przez rekrutującego czy nie. I tylko na tej podstawie
    wysnuwali wnioski na pierwotnie zadane pytanie. A jeśli ktoś mnie atakuje,
    to normalną rzeczą jest obrona, prawda?

  • 107. Data: 2003-06-17 18:14:58
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    Szanowny Witiia!
    Gdy cie pies sąsiada obszczeka to też będziesz się pytał w necie dlaczego był taki
    nieprofesjonalny?
    Nie szkoda ci czasu na takie rozpamiętywania?
    Nie przeżywaj tak wszystkiego jak mrówka okres.
    Jeżeli uważasz, że jesteś zbyt dobrym człowiekiem, fachowcem to nie zadaj sie z
    ludźmi, którzy cie
    nie szanują.
    Jeżeli uważasz, że nie szanuja cie na rozmowach rekrutacyjnych to po prostu na nie
    nie chodź.
    Praca w jakiejś firmie też jest partnerską współpracą dwóch firm, które się
    porozumiewają, że będą
    sobie świadczyć różne usługi. Jeżeli ci przyszły wspólnik ci nie odpowiada to go olej
    w pięć minut a
    nie schodź z ceny, aby potem skarżyć się jego żonie, że ci lekko rękę uścisnął.

    mer

  • 108. Data: 2003-06-17 19:11:25
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nina M. Miller napisał:

    > wydawalo ci sie. tzn. firma moze sie chciec przypodobac komus, kto w
    > ofertach przebierac moze i jest na tyle cenionym specjalista, ze to
    > praca biega za nim a nie on za praca.
    > i to chyba (sadzac z posta) nie twoj przypadek.

    Ta, ta, ta --> i teraz popatrz sobie na tych biednych ubezpieczeniowców
    i hipermarkety --> jest bezrobocie, ale ich niechęć do podobania się
    ludziom spowodowała, że muszą specjalnie się ogłaszać [może nikt nie
    chce chodzić w pampersach dla dorosłych, choć to już chyba stare dzieje?
    ;)]

    Flyer

  • 109. Data: 2003-06-17 19:12:10
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Tingu napisał:

    > Rozmowa o pieniądzach jest bardzo trudna. Tu trzeba być elastycznym ale nie
    > cwanym. Ha! że niby za najmniejsze wynagrodzenie?!?! to już napewno chcesz
    > się załapać i wyrwać dalej. W firmie masz telefon, internet za free (tzn. za
    > kasę pracodawcy !) a oni nielubią cwaniaków.

    Tak źle nie jest - nie każdy dzwoni do całej rodziny i znajomych z
    pracy, nie każdy siedzi w pracy w necie.

    A OT - z tych kilku moich rozmów o kasie, wynikało że można pogadać i
    nawet są pracodawcy, którzy powiedzą - "no nie - na początek to dam Panu
    trochę więcej niż minimalną" [nie dostałem roboty, bo prawdopodobnie
    było potrzebne prawo jazdy - nie było w wymaganiach w ogłoszeniu]. A
    największy ból w negocjacjach wynikał ze wspomnianego przeze mnie, braku
    zasad długookresowej motywacji finansowej [podobnej zresztą do
    hipermarketowej mizerii - pracując u nich nawet 10 lat masz te samą
    pensję, co przyjęty świeżo gościu].

    Flyer

  • 110. Data: 2003-06-17 19:12:27
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    wm napisał:

    > PS. Kiedyś byłem na rozmowie o pracę w jednym z dużych OFE i rozmawiałem z
    > szefem IT, który był w połatanych spodniach i wytartej kamizelce skórzanej.

    Prawo gospodarza, choć nie należy go nadużywać - inaczej --> szacunek za
    szacunek.

    Flyer