PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe ponad miesiąc - kto je wypłaci? Pracodawca czy ZUS › chorobowe ponad miesiąc - kto je wypłaci? Pracodawca czy ZUS
    From: "max.w" <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: chorobowe ponad miesiąc - kto je wypłaci? Pracodawca czy ZUS
    Date: Thu, 11 Jan 2007 21:17:51 +0100

    Witam. Mam pytanie chyba nietypowe na tą grupę.
    Otórz interesuje mnie, czy chorując ponad 33dni
    chorobowe pracownik dostaje od pracodawcy,czy wypłaci je ZUS.
    Nie idzie o to z czyjej kieszeni ono wyjdzie ale kto fizycznie je wypłaci.

    Ponoć ma to związek z ilością zatrudnionych pracowników.
    Tzn. czy po chorobowe pracownik będzie musiał jechać do firmy
    (gdy przelewu na konto firma nie robi) czy będzie musiał
    iść do ZUSu?

    Wiadomo że takie długie chorobowe pokrywa ZUS, ale pytanie czy ZUS daje
    kasę pracodawcy a on ją przekazuje choremu pracownikowi, czy ZUS
    bezpośrednio daje chorobowe pracownikowi.

    max.w