PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe ponad miesiąc - kto je wypłaci? Pracodawca czy ZUS › Re: chorobowe ponad miesiąc - kto je wypłaci? Pracodawca czy ZUS
  • Data: 2007-01-11 20:30:05
    Temat: Re: chorobowe ponad miesiąc - kto je wypłaci? Pracodawca czy ZUS
    Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:eo6622$mig$1@news.onet.pl>
    max.w <m...@a...pl> pisze:

    > Witam. Mam pytanie chyba nietypowe na tą grupę.
    > Otórz interesuje mnie, czy chorując ponad 33dni
    > chorobowe pracownik dostaje od pracodawcy,czy wypłaci je ZUS.
    > Nie idzie o to z czyjej kieszeni ono wyjdzie ale kto fizycznie je
    > wypłaci. Ponoć ma to związek z ilością zatrudnionych pracowników.

    Do 20 zatrudnionych osób kasę dostaje się bezpośrednio z ZUS.
    Powyżej tej liczby kasę wypłaca pracodawca, a ZUS mu ją zwraca (nie wiem
    dokładnie na jakiej zasadzie, czy przelew na konto, czy potrącenie z
    miesięcznych składek czy jeszcze coś innego).

    > Tzn. czy po chorobowe pracownik będzie musiał jechać do firmy
    > (gdy przelewu na konto firma nie robi) czy będzie musiał
    > iść do ZUSu?

    Nie musi chodzić do ZUS'u.
    Wystarczy, że poda konto i dostanie przelew.
    Albo listonosz mu przyniesie do domu.

    --
    Nixe