PracaGrupypl.praca.dyskusje › cennik usług internetowyvh

  • 1. Data: 2003-06-09 09:30:16
    Temat: cennik usług internetowyvh
    Od: "MOON - RTC" <i...@w...pl>

    mam pytanko ile kosztuje stworzenie skryptow/stron internetowych, itp...
    jaki jest mniej wiecej przedział cenowy za zdalne tworzenie / prowadzenie
    np. sklepow internetowych
    ile bierze do reki programista i od czego zalezy cene takiej uslugi...
    thx

    RTC

  • 2. Data: 2003-06-09 09:53:26
    Temat: Re: cennik usług internetowyvh
    Od: Toshi <bonza[spam]@wp.pl>

    MOON - RTC wrote:

> [...]
    > prowadzenie np. sklepow internetowych
    > ile bierze do reki programista i od czego zalezy cene takiej
    jest w tym momencie straznie duzo studenckiej haltury i ceny sa
    niskie.
    Cena najczesciej zalezy od firmy ktora placi, oraz od stopnia
    skomplikowania uslugi. jak firma jest duza, to wolasz sobie wiecej
    kasy, jak mala i biedna, to za zrobienie mniej, ale np. podpisujesz
    umowe na administracje :-))
    za strony? przegladnij chociazby newsy. Czasami nawet od
    kilkudziesieciu zlotych.

    --
    Dariusz
    pager 0642299084

  • 3. Data: 2003-06-09 11:25:13
    Od: Maly Trolek <m...@w...pl>

    MOON - RTC wrote:
> [...]
    > np. sklepow internetowych
    > ile bierze do reki programista i od czego zalezy cene takiej uslugi...

    Witam

    Orientacyjnie to zdesperowane studenty ;) robią strony (oczywiście mówie
    tu już o dynamicznych ze skryptami itd.) nawet ponizej 300 zł. Nie każdy
    oczywiście, ale to zaniża stawki na rynku.

    Ogólnie to wygląda tak, że jeśli zaczynasz i chcesz dopiero zapełnić
    sobie portfolio to nieraz i półdarmo się różne rzeczy robi. Z drugiej
    strony, warto się cenić. W firmach chodzą ceny od ok. 5000 zł wzwyż. No
    ale wiadomo, wtedy raczej na przeciętnych klientów nie masz co liczyć :)

    Zależy czy przez 'programista' masz na myśli fakt, że oprócz
    oprogramowania serwisu i ew. html & spółki niczym innym się nie
    zajmujesz. Problem z takim podejściem jest taki, że teraz wszyscy by
    chcieli grafika, programiste i administratora w jednym. A wiadomo, nie
    zawsze można we wszystkich tych dziedzinach być naprawde wybitnym.

    Troche motam, ale dużo zależy od kogo bierzesz zlecenie i trzeba troszke
    wyczucia co do stanu kiesy. Przy sklepie średnio skomplikowanym
    powiedziałabym kwote ok. 1000 zł. Ale to jak już mówiłam dość płynna
    kwestia. Radze pomyśleć bardziej na zasadzie ile ci to zajmie. Ważne
    jest czy zamierzasz się z tego utrzymać czy tylko dorobić na powiedzmy
    przyjemności. Bo w pewnym sensie troche trudno by się było utrzymać
    gdyby za sklep który byś robił dajmy na to miesiąc okazało się, że
    dostajesz 500zł.

    Jeśli chodzi o wycene konkretnego zlecenia, to musiałbyś podać więcej
    szczegółów, wtedy można coś więcej podyskutować.

    pozdrawiam
    Trolek

  • 4. Data: 2003-06-12 12:15:01
    Od: "gala" <g...@d...pl>

    [ciach]
    > Jeśli chodzi o wycene konkretnego zlecenia, to musiałbyś podać więcej
    > szczegółów, wtedy można coś więcej podyskutować.

    a np. cos takiego:
    - projekt graficzny
    - wykonanie strony 4 podstrony
    - 40 zdjec
    - baner reklamowy
    - formularz

  • 5. Data: 2003-06-12 13:15:46
    Od: Maly Trolek <m...@w...pl>

    gala wrote:
    > [ciach]

    > a np. cos takiego:
    > - projekt graficzny
    > - wykonanie strony 4 podstrony
    > - 40 zdjec
    > - baner reklamowy
    > - formularz

    Serwis dynamiczny (php / baza) czy sam html ?

    Tutaj naprawdę trzeba dużo wyczucia, bo już chociażby liczy się to jak
    bardzo czasochłonny był projekt graficzny. Dodatkowym elementem jest
    jego komplikacja pod kątem wiernego przeniesienia na html'a. Nie bez
    znaczenia sa też wymagania co do crossbrowseringu :)

    No ale powiedzmy ze strzelalabym cene w przedziale 400 - 800 (oczywiście
    zakładam, że zdjęcia dostajemy w postaci elektronicznej gotowej do
    'implementacji' :)) dla wersji w samym html'u.

    pozdrawiam
    Trolek