PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie - oszustwo czy głupota i bezmyślność

  • 1. Data: 2003-06-09 10:20:18
    Temat: zwolnienie - oszustwo czy głupota i bezmyślność
    Od: p...@o...pl

    Witam

    Mam ciekawy :-( problem - opisze ku przestrodze i z prosbą o wyjaśnienie kilku
    kwestii. W poprzedniej pracy zgłosiła się do mnie firma (jedna z większych
    instytucji finansowych w Polsce) że szuka pracownika. Po 4 miesiącach rozmów -
    ponieważ warunki były bardzo korzystne zdecydowałem się na zmianę pracy.
    Podpisałem umowę na okres próbny - jak mówili jest to tylko formalnosc, której
    się nie da przeskoczyć. Po dwóch miesiącach stwierdzili - jest ok, nie mamy do
    ciebie zastrzezen merytorycznych - ale zmienia sie polityka firmy i teraz
    zwalniamy a nie przyjmujemy. Sorry Winnetou - możesz szukać nowej pracy!

    Nie sądzę żeby zrobili to złośliwie - raczej z głupoty, bezmyślności i
    nieliczenia się z człowiekiem.

    Do znawców tematu: jak teraz nie dać się wy...... do końca ?
    1). Jak jest z urlopem - czy należy mi się za 3 miesiące pracy jeżeli to był
    okres próbny ?
    2). Czy po upływie umowy po prostu nie przychodzę do pracy - czy muszą mi
    cokolwiek napisać ?
    3). Jakieś inne pomysły/rady ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-06-09 11:16:39
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Do znawców tematu: jak teraz nie dać się wy...... do końca ?

    Znawcą to ja nie jestem, ale:

    > 1). Jak jest z urlopem - czy należy mi się za 3 miesiące pracy jeżeli to
    był
    > okres próbny ?

    Tak. Zakładam, że nie był to pierwszy rok Twojej pracy, bo wtedy jest ciut
    inaczej.

    > 2). Czy po upływie umowy po prostu nie przychodzę do pracy - czy muszą mi
    > cokolwiek napisać ?

    Jedynie świadectwo pracy.

    > 3). Jakieś inne pomysły/rady ?

    Niestety nie mam :(

    Pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-09 11:50:39
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]

    > okres próbny ?
    > 2). Czy po upływie umowy po prostu nie przychodzę do pracy - czy muszą mi

    Witam
    ad 1 - proporcjonalnie do przepracowanego czasu pracy
    ad 2 - jeżeli nie otrzymasz następnej - tak
    ad 3 - możesz zachorować ale to nie fer
    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-06-09 11:52:07
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]

    > okres próbny ?
    > 2). Czy po upływie umowy po prostu nie przychodzę do pracy - czy muszą mi

    Witam
    ad 1 - proporcjonalnie do przepracowanego czasu pracy, jeżeli przepracujesz 3
    miesiące to dostaniesz urlop za trzy miechy