PracaGrupypl.praca.dyskusje › brutto a netto

  • 21. Data: 2011-12-15 13:45:11
    Temat: Re: brutto a netto
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-15 14:39, z pisze:

    > Proszę sobie porównać jak się ma wielkość dopłaty do ha do kosztów
    > produkcji i dochodu na tym ha.

    A co ma piernik do wiatraka?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 22. Data: 2011-12-15 13:45:12
    Od: z <z...@g...pl>

    Nixe pisze:
    > Rolnik to jakiś wyjątkowy rodzaj działalności?

    Patrz dyrektywy unijne o wyrównywaniu szans. Jak się z nimi nie zgadzasz
    to głosuj stosownie ze swoimi przekonaniami i nie wybieraj już więcej
    bandy czworga ;-)

  • 23. Data: 2011-12-15 13:50:26
    Od: z <z...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A co ma piernik do wiatraka?

    Chodzi o wielkość tych pieniędzy. Jedna kwota jest dla Ciebie ogromna
    (dopłaty raz na rok) a druga maleńka (ale co miesiąc) dla mnie odwrotnie :-)

  • 24. Data: 2011-12-15 13:58:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-15 14:50, z pisze:

    > Chodzi o wielkość tych pieniędzy. Jedna kwota jest dla Ciebie ogromna
    > (dopłaty raz na rok) a druga maleńka (ale co miesiąc) dla mnie odwrotnie
    > :-)

    Na razie nigdzie nie pisałem w tym wątku o dopłatach do ha.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2011-12-15 14:59:05
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Patrz dyrektywy unijne o wyrównywaniu szans.

    Ja się pytam Ciebie, bo to Ty postulujesz o wybiórczość w traktowaniu
    różnych podmiotów gospodarczych.

    N.

  • 26. Data: 2011-12-15 15:54:31
    Od: <news>

    Użytkownik "Jackare" napisał:

    > koszt jaki ponosi pracodawca za pracownika to pi razy drzwi
    > 189% kwoty netto jaką otrzymuje pracownik na rękę (bez
    > uwzględniania jakichś ekstra potrąceń i zmiany progów
    > podatkowych)

    widzę że wszędzie siejesz jakąś chorą propagandę!!!
    jedyne koszta jakei pracodawca ponosi to płaca brutto za wykonaną pracę, w
    dodatko może ją sobie wrzucić w koszta, czyli odliczyć od podatku,
    to z pensji pracownika pobietane są podatki, a więc to pracodnik ponosi
    koszta w wysokości około 50% swojego wynagrodzenia, w dodatku nie ma
    możliwości ich odliczenia sobie, ani nie ma możliwosci odliczenia sobie
    jakich kolwiek własnych kosztów takich jak mieszkanie, jedzenie, ubranie
    itd, a więc wszelkie koszta podatkowe pobierane są wyłącznie z kieszeni
    pracownika!!!

  • 27. Data: 2011-12-15 15:56:32
    Od: ktos <k...@n...pl>

    W dniu 2011-12-15 16:54, news pisze:

    > widzę że wszędzie siejesz jakąś chorą propagandę!!!
    > jedyne koszta jakei pracodawca ponosi to płaca brutto za wykonaną pracę,
    Można wiedzieć ile masz lat?
    Jeśli sam nie pracowałeś nigdy na etacie to zapytaj może rodziców, sąsiadów.
    Jeśli Tusk mówi o podniesieniu składki rentowej płaconej przez
    pracodawców to jaki kraj ma na myśli?

    > w dodatko może ją sobie wrzucić w koszta, czyli odliczyć od podatku,
    Wrzucenie w koszty to obniżenie podstawy opodatkowania a nie odliczenie
    od podatku.

  • 28. Data: 2011-12-15 20:13:01
    Od: z <z...@g...pl>

    Nixe pisze:

    > Ja się pytam Ciebie, bo to Ty postulujesz o wybiórczość w traktowaniu
    > różnych podmiotów gospodarczych.

    Ja nie postuluję tylko staram się przystosować do otaczającego mnie
    świata. W wyborach głosuję za prawdziwą wolnością a "lizusów słupkowych
    " będę rozliczał i wytykał ich głupoty gdzie się tylko da. Wnerwia mnie
    uprawianie tematów zastępczych typu wielkie dotacje do Krusu kiedy
    takich bagienek jak krus jest pewnie kilkanaście a wielkich BAGNISK typu
    ZUS się nie dostrzega.
    Prowadzenie gospodarstwa powinno być jak najbardziej zrównane z biznesem
    (kropka w kropkę, 1:1 bez żadnej ściemy) ale w UE mamy ustrój
    socjalistyczny i na razie trzeba grać zgodnie z jego regułami. Mam
    nadzieję że moje dzieci już nie będą tak bezczelnie okradane.

  • 29. Data: 2011-12-16 21:12:12
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Dec 2011 16:54:31 +0100, news napisał(a):

    > widzę że wszędzie siejesz jakąś chorą propagandę!!!
    > jedyne koszta jakei pracodawca ponosi to płaca brutto za wykonaną pracę,

    Które brutto?

    > w dodatko może ją sobie wrzucić w koszta, czyli odliczyć od podatku,

    A to ciekawe...

    > to z pensji pracownika pobietane są podatki, a więc to pracodnik ponosi
    > koszta w wysokości około 50% swojego wynagrodzenia, w dodatku nie ma
    > możliwości ich odliczenia sobie,

    Widziałeś kiedyś formularz PIT?

    > ani nie ma możliwosci odliczenia sobie
    > jakich kolwiek własnych kosztów takich jak mieszkanie, jedzenie, ubranie

    A to pracodawca ma, pomijając obiady z kontrahentami?

    > itd, a więc wszelkie koszta podatkowe pobierane są wyłącznie z kieszeni
    > pracownika!!!

    Taaa.

    --
    Borys Pogoreło