PracaGrupypl.praca.dyskusjebrak umowy o prace › Re: brak umowy o prace
    From: "pitero" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: brak umowy o prace
    Date: Wed, 24 Sep 2008 21:41:02 +0200
    Sender: p...@c...chello.pl

    > To gdzie problem ? Wystawcie duplikat zagubionej umowy. Przecież była w
    > czasach PRL. Ktoś wątpi , ze była?

    A umowa jest potrzeba do zus, czy samo jej rozwiazanie? Bo umowa o prace
    jest wazna nawet gdyby byla tylko ustna (oczywiscie firma moze za to dostac
    kare, ale nie zmienia to stanu rzeczy, ze ustna jest rowniez zobowiazujaca).
    Jesli zus wymaga tylko samego wypowiedzenia, to ja bym napisal:

    Do firmy xxx

    Z dniem yyy wypowiadam moja biezaca umowe o prace z zachowaniem okresu
    wypowiedzenia okreslonego przepisami prawa pracy, tj. xxx miesiecy.

    Czytelny podpis

    I koniec (albo cos podobnego, zalezy jaka jest forma wypowiedzenia). Do tego
    potwierdzenie, ze wplynelo i na moj gust powinno to wystarczyc, jesli zus
    nie ma jakis przepisow szczegolnych.