PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezpłatny urlop, a inna praca

  • 1. Data: 2005-03-24 21:05:43
    Temat: bezpłatny urlop, a inna praca
    Od: "PAWEŁ" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam
    chciałym się dowiedzieć jak to jest z urlopem bezpłatnym. Obecnie mam
    kilkuletni staż w firmie X, ale może będę miał możliwość "zmiany" pracy.
    Problem polega na tym, że jest to praca na zastępstwo - na rok czasu.
    Charakter tej pracy odpowiada moim zainteresowaniom i była by to dla mnie
    dobra okazja na zdobycie dodatkowego doświadczenia, tylko chciałbym się
    zabezpieczyć za ten rok czasu - żeby nie zostać na lodzie, BEZ PRACY! I po
    roku ewentualnie wrócić do obecnej firmy.

    I teraz moje pytanie - jak to zrobić żeby było dobrze. Wg regulaminu pracy
    pracownik na wniosek, może wziąść bezpłatny urlop. I teraz, czy mógłbym wziąść
    taki urlop nie informując obecnego pracodawcy że będę pracował w innej firmie?
    Czy muszę to jakoś specjalnie umotywować?

    Bo jest też drugi punkt w regulaminie, który mówi że pracownik może wziąść
    urlop celem pracy na rzecz drugiego pracodawcy - tyle że tu obaj pracodawcy
    muszą dojść do porozumienia!!! A co jak nie dojdą? Idę do drugiej firmy i
    czekam co będzie za rok...

    No i jaki charakter powinna mieć ta druga umowa? O pracę, na zlecenie? Chodzi
    mi tu o ubezpieczenie i inne składki - kto by płacił?

    I jeszcze jak by wyglądała sytuacja gdyby pracodawcy doszli do porozumienia,
    to wtedy jest ten roczny okres po którym powinienem wrócić, ale gdybym miał
    możliwość zostać w tej drugiej firmie, to jakie konsekwencje mi grożą z
    obecnej firmy? Czy wtedy muszę bezwzględnie wrócić? Czy można złożyć
    wypowiedzenie na normalnych warunkach?

    Pozdrawiam P.

  • 2. Data: 2005-03-24 21:59:31
    Temat: Re: bezpłatny urlop, a inna praca
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 24 Mar 2005 21:05:43 +0000 (UTC), PAWEŁ
    <z...@N...gazeta.pl> napisał:

    > chciałbym się
    > zabezpieczyć za ten rok czasu - żeby nie zostać na lodzie, BEZ PRACY! I
    > po
    > roku ewentualnie wrócić do obecnej firmy.

    Jestes pewien, ze pracodawca bedzie chetny? Czy jesli wezmiesz taki urlop
    i po roku zameldujesz sie w firmie w ktorej pracodawca stwierdzi, ze
    objawil mu sie zapomniany pracownik, to zeby Cie wtedy zwolnic nie
    musialby dawac normalnego wypowiedzenia z odpowiednim okresem i zapewniac
    ci pracy na ten okres? Kobiety po powrocie z urlopu wychowawczego czesto
    tak maja, ale tu pracodawca jest zobligowany ustawowo do udzielenia.

    Osobiscie watpie, czy pracodawca udzieli takiego dlugiego urlopu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-03-25 07:30:45
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 3/24/2005 10:05 PM, PAWEŁ wrote:

> [...]
    > zabezpieczyć za ten rok czasu - żeby nie zostać na lodzie, BEZ PRACY! I po
    > roku ewentualnie wrócić do obecnej firmy.

    Zapomnij o tym, chyba, że masz doskonałe układy z obecnym pracodawcą i
    jesteś tak cenionym pracownikiem, że zechce on pójść na taki układ w
    nadziei, że wrócisz do niego, jak w nowej pracy Ci się nie uda. Ale w
    takim wypadku równie dobrze możesz się zwolnić, a za rok po prostu
    przyjąć na nowo, bez cyrków z urlopem bezpłatnym. A z tym porozumieniem
    pracodawców to zapomnij, nie o to chodzi w tych przepisach.

    Spójrz na sprawę z punktu widzenia swojego obecnego pracodawcy: on nie
    ma obowiązku udzielić Ci urlopu bezpłatnego. Jest to dla niego spory
    kłopot, będzie musiał szukać kogoś na Twoje miejsce, wyszkolić go, a za
    rok znów zamienić na kogoś, kto wróci sfrustrowany, do firmy w jego
    mniemaniu gorszej.

    Oczywiście, możesz nie informować o dwoich planach, ale na pewno
    pracodawca Cię zapyta o powód, zanim takiego urlopu zechce udzielić. I
    co, odpowiesz że wygrałeś w lotto i jedziesz na rok na Haiti? Bo ja nie
    potrafię wyobrazić sobie innego racjonalnego powodu brania urlopu
    bezpłatnego przez kogoś kto nie ma dóbr rodowych.

    Sorry, nie da się zjeść ciastka i nadal je mieć. Albo ryzykujesz, albo
    siedzisz w obecnej firmie.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "- Proszę pokazać język. Proszę powiedzieć trzydzieści trzy. Oddychać.

  • 4. Data: 2005-03-25 09:42:33
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-03-25, Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig> wrote:
> [...]
    > takim wypadku równie dobrze możesz się zwolnić, a za rok po prostu
    > przyjąć na nowo, bez cyrków z urlopem bezpłatnym.

    Dokładnie. Miałem podobną sytuację - będąc "cenionym pracownikiem"
    (hehe :-D) dostałem urlop bezpłatny na rok, ale po pół roku wspólnie
    z pracodawcą doszliśmy do wniosku, że to zupełnie niepotrzebne
    kombinowanie. Jak ma przyjąć z powrotem, to i tak przyjmie, a jak nie
    - to i urlop nie pomoże.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 5. Data: 2005-03-29 06:57:27
    Od: "kuku" <k...@g...pl>

    Ja jestem na takim rocznym urlopie. Pracodawca udzielil mi go, poniewaz
    bylam dobrym pracownikiem. Ale nie pracuje teraz w innej firmie - zeby to
    robic, musialabym uzyskac zgode mojego pracodawcy, ktory udzielil mi urlopu.
    W takiej sytuacji raczej lepiej - moim zdaniem - sie zwolnic. Jesli obecny
    pracodawca nie znajdzie lepszego pracownika na twoje miejsce, to byc moze i
    tak zatrudni cie spowrotem za rok. Rozstan sie z nim w jak najlepszej
    zgodzie. Jesli Cie nie przyjmie spowrotem, to i tak mysle, ze warto
    sprobowac, po roku pracy w nowym miejscu bedziesz mial nowe doswiadczenia.
    Powodzenia,
    Joan