PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezpłatny urlop, a inna praca

  • 1. Data: 2005-03-24 21:03:14
    Temat: bezpłatny urlop, a inna praca
    Od: "PAWEŁ" <z...@N...gazeta.pl>

    Witam
    chciałym się dowiedzieć jak to jest z urlopem bezpłatnym. Obecnie mam
    kilkuletni staż w firmie X, ale może będę miał możliwość "zmiany" pracy.
    Problem polega na tym, że jest to praca na zastępstwo - na rok czasu.
    Charakter tej pracy odpowiada moim zainteresowaniom i była by to dla mnie
    dobra okazja na zdobycie dodatkowego doświadczenia, tylko chciałbym się
    zabezpieczyć za ten rok czasu - żeby nie zostać na lodzie, BEZ PRACY! I po
    roku ewentualnie wrócić do obecnej firmy.

    I teraz moje pytanie - jak to zrobić żeby było dobrze. Wg regulaminu pracy
    pracownik na wniosek, może wziąść bezpłatny urlop. I teraz, czy mógłbym wziąść
    taki urlop nie informując obecnego pracodawcy że będę pracował w innej firmie?
    Czy muszę to jakoś specjalnie umotywować?

    Bo jest też drugi punkt w regulaminie, który mówi że pracownik może wziąść
    urlop celem pracy na rzecz drugiego pracodawcy - tyle że tu obaj pracodawcy
    muszą dojść do porozumienia!!! A co jak nie dojdą? Idę do drugiej firmy i
    czekam co będzie za rok...

    No i jaki charakter powinna mieć ta druga umowa? O pracę, na zlecenie? Chodzi
    mi tu o ubezpieczenie i inne składki - kto by płacił?

    I jeszcze jak by wyglądała sytuacja gdyby pracodawcy doszli do porozumienia,
    to wtedy jest ten roczny okres po którym powinienem wrócić, ale gdybym miał
    możliwość zostać w tej drugiej firmie, to jakie konsekwencje mi grożą z
    obecnej firmy? Czy wtedy muszę bezwzględnie wrócić? Czy można złożyć
    wypowiedzenie na normalnych warunkach?

    Pozdrawiam Pawel