PracaGrupypl.praca.dyskusje › badanie psychologiczne - jak wyglada ?

  • 1. Data: 2002-12-12 10:59:56
    Temat: badanie psychologiczne - jak wyglada ?
    Od: "pj" <j...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze,

    Chcialem zapytac jak wyglada badanie psychologiczne przed przyjeciem do
    pracy ?
    Jakich pytan mozna sie spodziewac ? Chodzi o kierowce wozka akumulatorowego
    w wielkiej renomowanej firmie produkcyjnej - czy ktos byl na takim badaniu ?
    Jesli ktos byl na jakimkolwiek badaniu psychologicznym dotyczacym pracy -
    prosze o opinie.

    z góry dziękuję
    pj

    PS. Czego moge sie spodziewac u lekarza med. pracy ?

  • 2. Data: 2002-12-12 11:29:41
    Temat: Re: badanie psychologiczne - jak wyglada ?
    Od: jd <j...@U...o2.pl>

    pj wrote:

> [...]
    > Jesli ktos byl na jakimkolwiek badaniu psychologicznym dotyczacym pracy -

    Ja bylem (ubiegalem sie o prace w niemieckiej firmie informatycznej majacej
    oddzial w Polsce). Przebieg: test (pytania z zakresu informatyki oraz ogolne,
    nastawione na wylapanie niekonsekwencji kandydata) + pozniejsza rozmowa.

    Chociaz nazywalo sie to testem psychologicznym, odnioslem raczej wrazenie, ze to
    pierwszy etap rozmowy kwalifikacyjnej przeprowadzanej przez psychologa (nieco
    orientujacego sie w informatyce). Nie odnioslem wrazenia, ze stara sie on
    zastosowac jakies bardziej wyrafinowane "gierki". Oceniam to bardzo sympatycznie
    (moze dlatego, ze dostalem potem telefon od szefa z propozycja pracy).

    Ale to bylo w roku 2000...

    > PS. Czego moge sie spodziewac u lekarza med. pracy ?

    Badanie krwi i moczu. Potem badanie ogolne (cisnienie, tetno, osluchanie,
    wywiad) + ewentualnie specjalista (bardziej dokladne badania np. okulistyczne,
    laryngologiczne w zaleznosci od zawodu/pracy).

    jd

  • 3. Data: 2002-12-12 13:07:07
    Od: "idaho" <i...@o...pl>

> [...]
    ?
    > Jesli ktos byl na jakimkolwiek badaniu psychologicznym dotyczacym pracy -

    jak chodzi o badanie kierowcy wozka akumulatorowego - to mozesz sie
    spodziewac badan: refleksu, koncentracji, podzielnosci uwagi, szybkosci
    podejmowania decyzji (zwiazane z refleksem) itp. - raczej - ale to raczej -
    nie powinni cie zawalic badaniami testowymi (kwestionariusze) - tylko raczej
    tzw. badania na przyzadach.

    pozdr

    idaho