PracaGrupypl.praca.dyskusje › awansowac czy zatrudnic nowa osobe

  • 1. Data: 2005-10-01 06:05:58
    Temat: awansowac czy zatrudnic nowa osobe
    Od: a...@o...pl

    Witam

    W pewnej firmie okolo 100 osobowej, jest sobie dzial 4 osobowy. Kierownik tego
    zespolu odchodzi z firmy.
    I teraz czy lepiej na jego miejsce zatrudnic nowa osobe, czy awansowac jedna z
    pozostalych, ktora ma najwieksze doswiadczenie i pracuje juz w firmie 5 lat.
    Nie ma niestety duzego doswiadczenia w kierowaniu kilkuosobowym zespolem.
    Jakie argumenty sa za a jakie przeciw?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-10-01 08:38:40
    Temat: Re: awansowac czy zatrudnic nowa osobe
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > Nie ma niestety duzego doswiadczenia w kierowaniu kilkuosobowym zespolem.
    > Jakie argumenty sa za a jakie przeciw?

    plusy awansu:
    awansowany czlowiek bedzie (przynajmniej jakis czas zmotywowany itd), zna
    firme, wie jak dziala i posiada ogolna orientacje
    Minusy:
    Niekoniecznie musi posiadac predyspozycje kierownicze, w kryzysowych
    sytuacjach nad interesem firmy moga przewazyc uklady kolezenskie w
    postepowaniu z podleglymi ludzmi , niekoniecznie posiada odpowiedni
    autorytet

    Plusy zatrudnienia nowego:
    jest "spoza ukladu" wiec prawdopodobnie bedzie lojlny wobec firmy a nie
    wobec kolegow, spojrzenie z zewnatrz moze otowrzyc nowe perspektywy
    minusy
    potrzebny czas na wdozenie sie, "bunt" wsrod praconikow ktorzy mieli
    nadzieje na awans

    Co ja bym zrobil
    Cos w rodzaju malego konkursu. jezeli to nie klopot to oglosic rekrutacje
    na zewnatrz i konkurs wewnatrz. Niech ludzi ktorzy sie zglosza zarowno z
    zewnatzr i wewnatz przedstawia swoje koncepcje kierownia dzialem,
    predyspozycje ktore uwazaja ze maja do pelnienia tej funkcji itd. Konieczne
    jest do tego w miare szczegolowe i realne opisanie zadan dzialu, jego roli,
    budzetu biezacego i planowanego, roli dzialu w dalszym rozwoju firmy.
    Konkurs moze byc dwuetapowy : 1- zgloszenia pisemne i wybor np 4
    najciekawszych ofert, 2- rozmowa z kandydatami lub konfrontacja kandydatow
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2005-10-01 15:48:38
    Od: "TaDeK" <T...@o...pl>

    Jackare wrote:
    > plusy awansu:
    > zna firme, wie jak dziala i posiada ogolna orientacje

    hmm - ja bym to zapisal po stronie wad

  • 4. Data: 2005-10-03 07:47:59
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lat.
    > Nie ma niestety duzego doswiadczenia w kierowaniu kilkuosobowym zespolem.

    To zależy od tego, jaka jest Twoja firma i jaki to człowiek. Nie ma
    jednoznacznie określonych plusów i minusów.

    Jeśli zarządzacie jakoś kompetencjami, planujecie ścieżki rozwoju
    pracowników etc. to lepiej awansować (ale wtedy pewnie nie byłoby tego
    pytania na grupie).

    Minus tego jest taki, że, jak pisał Jackare, awansowany pracownik często
    jest b. lojalny względem zespołu niż dowództwa. Uważam jednak, że jest to
    objaw nie braku lojalności (lub błędnie ulokowanej lojalności) względem
    szefostwa, tylko polityki szefostwa względem pracowników.W końcu awansowany
    pracownik doskonale zna problemy swojego zespołu, potrafi się z nimi
    utożsamić itd.

    Co to jest za człowiek? W jakim dziale pracuje i w czym się sprawdza? Są
    firmy, które np. z mistrzów produkcji starają się zrobić kierowników ale im
    to kompletnie nie wychodzi.

    pozdr.
    m.