PracaGrupypl.praca.dyskusje › art.52 i swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2005-02-25 19:14:40
    Temat: art.52 i swiadectwo pracy
    Od: "bugaj" <r...@o...pl>

    doszlo do tego ze szef wystawil mi swiadectwo pracy z art 52(nieslusznie),
    powiedzial ze nie powiadomil zadnych innych instytucji w postaci np zusu wiec
    nikt nie wie o tym ze takie swiadectwo mam wystawione,poradzil mi zebym zaczal
    wszystko od nowa i nie przyznawal sie ze gdzies pracowalem..czy tak mozna?a co
    z urzedem pracy?czy moge to ukryc i faktycznie udawac ze tego nie bylo?prosze o
    odpowiedz...

  • 2. Data: 2005-02-25 19:38:32
    Temat: Re: art.52 i swiadectwo pracy
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-02-25 20:14, *bugaj* w te oto słowa się odzywa:
> [...]
    > z urzedem pracy?czy moge to ukryc i faktycznie udawac ze tego nie bylo?prosze o

    Masz siedem dni od daty otrzymania świadectwa na odwołanie się do
    pracodawcy. Jeśli nie zareaguje - siedem dni na wniesienie sprawy do sądu.
    W urzędzie pracy, jeśli przysługuje ci zasiłek, przez trzy miesiące
    (mogę się mylić-sprawdź to) nie będą ci go wypłacać (przepada). Przed
    przyszłym pracodawcą mógłbyś udawać, że wcześniej nie pracowałeś, ale
    dziura w cv... Nie mówię już o następnych pracodawcach, którym nie
    będziesz mógł udokumentować swojego przebiegu zatrudnienia (chyba że
    pokażesz świadectwo, ale wtedy wątpliwe, żeby chciał pracownika z
    dyscyplinarką).

    Tak z ciekawości: przeskrobałeś coś, czy miałeś takiego "fajnego" szefa?

    poczta: mwl na poczta kropka fm

  • 3. Data: 2005-02-25 19:46:22
    Od: "bugaj" <r...@o...pl>

    tzn ze moge ukryc przed przyszlym pracodawca ze pracowalem?ale z urzedem ni
    epojdzie tak latwo?nie mam prawa do zasilku...nie chce tylko zeby ktoso tym
    wiedzial-moge nie ujawniac tego swiadectwa?

    a zeby zaspokoic twoja ciekawosc:wina byla wspolna ale ja dostaje po d...on
    chce mi dokopac wystawiajac takie swiadectwo ale ze skrupulami nie podajac tego
    do jakis urzedow...
    czy mam szanse zapomniec o istnieniu tego incydentu??

  • 4. Data: 2005-02-25 20:24:26
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 25 Feb 2005 20:14:40 +0100, "bugaj"
    <r...@o...pl> zakodował:

    >doszlo do tego ze szef wystawil mi swiadectwo pracy z art 52(nieslusznie),

    Czyli co, nie zostałeś zwolniony za naruszenie podstawowych
    obowiązków? Dostałeś "zwykłe" wypowiedzenie i dopiero na świadectwie
    art. 52?

    Skoro uważasz, że na świadectwie jest błąd, to powienieneś:
    Art. 97
    § 2^1. Pracownik może w ci?gu 7 dni od otrzymania ?wiadectwa pracy
    wyst?pić z wnioskiem do pracodawcy o sprostowanie ?wiadectwa. W razie
    nieuwzględnienia wniosku pracownikowi przysługuje, w ci?gu 7 dni od
    zawiadomienia o odmowie sprostowania ?wiadectwa pracy, prawo
    wyst?pienia z ż?daniem jego sprostowania do s?du pracy.

    >powiedzial ze nie powiadomil zadnych innych instytucji w postaci np zusu wiec

    Bo niby kogo miałby powiadamiać??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2005-02-25 21:37:21
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia bugaj <r...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > a zeby zaspokoic twoja ciekawosc:wina byla wspolna ale ja dostaje po
    > d...on chce mi dokopac wystawiajac takie swiadectwo ale ze
    > skrupulami nie podajac tego do jakis urzedow...

    Pracodawca jak zwalnia kogoś to nie podaje przyczyny zwolnienia do
    urzędów. Jedynie robi wyrejestrowanie pracownika z ZUS (z przyczyną:
    ustatnie stosunku pracy), no i po dokonaniu ostatniej wypłaty dla
    ciebie, wysyła pit 11 do US (i do ciebie również, na tym picie nie ma
    podanej przyczyny).

    > czy mam szanse zapomniec o istnieniu tego incydentu??

    Zależy jak długo pracowałeś u tego pracodawcy. Jeżeli dość długo to
    szkoda by było tracić tyle okresu w cv. Jest jednak wyjście niejako
    'łagodzące' art. 52. Jak miałeś łączone umowy (podpisanych kilka umów:
    na czas próbny, określony) to do każdej z tych umów możesz zażądać
    wydania świadectwa pracy (i wtedy przyczyną rozwiązania umowy będzie 'z
    upływem czasu na jaki została zawarta'). Fakt, to że chcesz takie
    świadectwo (międzyumowami) powinieneś zgłosić najpóźniej w ostatnim dniu
    umowy, ale są opinie, że nawet jak o wiele później tego zażądasz to
    pracodawca nie może odmówić wydania świadectwa, gdyż jest to jego
    podstawowy obowiązek (nie wiem czy na to nie ma wyroku trybunału).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-02-25 22:03:08
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia 25 Feb 2005 20:14:40 +0100, bugaj <r...@o...pl> napisał:

    > powiedzial ze nie powiadomil zadnych innych instytucji w postaci np zusu

    Czyli nie odprowadzal skladek za okres gdy pracowales (bez twojej zgody) -
    jesli to dluzszy okres czasu to warto powalczyc.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 7. Data: 2005-02-25 23:58:35
    Od: "..alda.." <w...@w...pl.wytnijcyferki>

    Użytkownik "bugaj" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mozna?a co
    > z urzedem pracy?czy moge to ukryc i faktycznie udawac ze tego nie

    Nie wiem czy to dotyczy Twojego przypadku ale moze przeczytaj:
    http://www.gazetaprawna.pl/cykle/cykl.html?cykl_id=2
    &dok=1363.2.9.1.24.3.0.1.htm

    O wydaniu swiadectwa zadnego urzedu sie nie informuje, wydaje sie tylko
    papier pracownikowi.
    Przy kontroli Inspektor Pracy moze takie swiadectwo ogladac [ o ile je
    dostanie].

    Jesli sugeruje zeby nie przyznawac sie do papieru i do pracy no to moim
    zdaniem cos kreci.
    Jesli mowi ze nie powiadomil zadnych instytucji to pytanie: nie powiadomil o
    swiadectwie czy nie powiadomil o tym ze w ogole Cie zatrudnia?
    Jesli to pierwsze to sciemnia. Odpadnie Ci wtedy okres skladkowy i do
    urlopu.
    Jesli to drugie, to moze nie placil Zusu i podatkow za Ciebie, dlatego
    nalega zebys o tym zapomnial.
    Ja bym zadzwonila po porade do PIP, ale to juz sam musisz przemyslec.
    pozdrawiam
    alda