PracaGrupypl.praca.dyskusje › afera o urlop - pomocy!

  • 1. Data: 2004-12-16 10:25:36
    Temat: afera o urlop - pomocy!
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Witam wszystkich serdecznie
    Mam ogromną prosbę: Czy ktos moze podać podstawe prawną (Dz.U.) na
    jakiej stazysta moze od 01.05.2004 korzystac z urlopu wypoczynkowego.
    Przez przypadek powiedziałem nie tej osobie co trzeba i wybychła afera w
    firmie i stazyści chcą urlopu.... Kadrowa mówi że sie nie nalezy a ja
    mówię że się nalezy....
    Ratujcie!

  • 2. Data: 2004-12-16 10:29:28
    Temat: Re: afera o urlop - pomocy!
    Od: "Ania" <a...@i...pl>

    Witam,
    masz rację, więcej informacji -
    http://www.1praca.gov.pl/abc.php?id_doc=3217&archiwu
    m=1
    Pozdrawiam
    Ania M.

  • 3. Data: 2004-12-16 10:30:26
    Od: "Ania" <a...@i...pl>

    Sorki to ten link http://www.1praca.gov.pl/abc.php?id_doc=3218

    Ania M.

  • 4. Data: 2004-12-16 11:21:26
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Ania napisał(a):
    > Sorki to ten link http://www.1praca.gov.pl/abc.php?id_doc=3218
    >
    > Ania M.

    dziękuję Aniu, "tegom chciał"
    pozdrawiam serdecznie
    maciek

  • 5. Data: 2004-12-16 11:28:34
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    emati napisał(a):

    > dziękuję Aniu, "tegom chciał"
    > pozdrawiam serdecznie
    > maciek

    a jeszcze jedno:
    czy za niewykorzystany urlop podczas stażu nalezy sie ekwiwalent?
    na mój gust chyba nie, ale jak ktos wie jednoznacznie to też poprosze o
    podstawę...
    dziękuję wszystkim

  • 6. Data: 2004-12-16 17:59:24
    Od: "Bert" <b...@w...pl>

> [...]
    > czy za niewykorzystany urlop podczas stażu nalezy sie ekwiwalent?
    > na mój gust chyba nie, ale jak ktos wie jednoznacznie to też poprosze

    Witam,
    Kiedyś pisałem do Ministerstwa Gospodarki i Pracy własnie w tej sprawie,
    oto co mi odpisali:

    "Dzień dobry,
    Z dniem 1 czerwca weszła w życie nowa ustawa o promocji zatrudnienia i
    instytucjach rynku pracy, w której istnieje przepis określający, iż na
    wniosek bezrobotnego odbywającego staż, pracodawca jest obowiązany do
    udzielenia stażyście dni wolnych w wymiarze 2 dni za każde 30 dni
    odbywania stażu. Artykuł ten określa także, że za dni wolne osobie,
    odbywającej staż przysługuje stypendium

    Na podstawie informacji, które uzyskaliśmy od komórki prawnej
    Departamentu Rynku Pracy informujemy, że odpłatne dni wolne
    przysługujące stażystom kumulują się. Należy natomiast je wykorzystać w
    trakcie odbywania stażu. Tzn. nie może być tak, że w razie
    niewykorzystania dni wolnych w trakcie np. 12 miesięcznego stażu, potem
    osoba stara się o 24 dni urlopu lub ekwiwalent za niewykorzystane dni
    wolne. Podkreślamy, że dni wolne należy wykorzystać w trakcie trwania
    stażu. Natomiast można je kumulować."

    Pozdrawiam,
    Bert