PracaGrupypl.praca.dyskusje › absolwent polonistyki - jakie szanse na znalezienie pracy?

  • 11. Data: 2002-05-21 14:21:13
    Temat: Re: absolwent polonistyki - jakie szanse na znalezienie pracy?
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Joanna <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acdkp0$81p$...@n...onet.pl...

    > Taaak, ale chyba najpierw warto zrobic porzadne badanie rynku:-) - zanim
    > wpakuje sie w kupe papierkow (ZUS, US), wole sie upewnic, ze bedzie mnie
    > stac na segregatory:-).

    Eeeee to tak zle z tymi polonistami nie jest, skoro potrafia zrobic porządne
    badanie rynku :-))))).
    Zacznij od umow o dzielo lub zlecenia, jak sie okaze ze warto to w te pedy
    dzial. gosp, bo wtedy wszystko potrzebne mozesz poodliczac :-)))).
    IMO warto zalozyc DG nawet jak masz jednego stalego solidnego klienta, ktory
    Ci zapewni przezycie. Kazdy kolejny wtedy to bonusik :-)

    Powodzenia i
    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

    PS. na poczatek jeden segregator wystarczy ;-))))))

  • 12. Data: 2002-05-21 14:38:47
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > Eeeee to tak zle z tymi polonistami nie jest, skoro potrafia zrobic
    porządne
    > badanie rynku :-))))).

    To az tak zla opinie mamy?;-)

> [...]
    ktory
    > Ci zapewni przezycie. Kazdy kolejny wtedy to bonusik :-)

    Racja. Wielkie dzieki za cenne rady.

    > Powodzenia i
    > --
    > Pozdrawiam serdecznie
    > Anyia
    >
    > PS. na poczatek jeden segregator wystarczy ;-))))))

    No to na taka inwestycje to jeszcze mnie na szczescie stac:-)))

    Pozdrawiam
    Joan

  • 13. Data: 2002-05-21 21:10:46
    Od: Paweł Pollak <p...@m...ic.com.pl>

    Użytkownik "Joanna" napisał w wiadomości:
    > A wiesz, to swietny pomysl. Komputer mam i stale lacze tez, nie musze juz
    > to inwestowac. I do korekty tez jestem uprawniona, poniewaz na studiach
    > zrobilam sobie tzw. opcje z zakresu edytorstwa, w ramach zajec byla tez
    > korekta.

    Nie wiem, jakie są tego efekty, ale chyba warto ogłosić się w portalu
    www.wirtualnywydawca.pl

    Paweł

    --
    Czy za książki trzeba przepłacać?
    www.szwedzka.pl

  • 14. Data: 2002-05-21 21:56:51
    Od: Tomasz <p...@t...na.news.pl>

    "Joanna" <d...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    > ktory
    >
    > Racja. Wielkie dzieki za cenne rady.

    > No to na taka inwestycje to jeszcze mnie na szczescie stac:-)))

    Ja mogę tylko dopisać, że korektorko/redaktorka z którą współpracuję jest
    tak zawalona, że teksty czasami czekają w kolejce.... Jak rozmawiam - nie
    są to kokosy, ale na brak zajęcia i nudę nie narzeka

    Tylko jest kilka warunków - solidność i terminowość (w drastycznych
    sytuacjach - tekst 19.00, korekta na 5.00 (w nocy)) , nie zmienianie
    znaczenia zdań (teksty techniczne), umiejętność "ujednolicania" tekstów -
    np. gdy tłumaczy kilku (szybciej)

    Paradoksalnie coraz mniej osób umie pisać po polsku.....
    Pomysły (merytorycznie) może i są, ale forma - katastrofa

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz

  • 15. Data: 2002-05-22 07:01:19
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > to inwestowac. I do korekty tez jestem uprawniona, poniewaz na studiach
    > zrobilam sobie tzw. opcje z zakresu edytorstwa, w ramach zajec byla tez
    > korekta. A co do nauczenia sie jeszcze redakcji technicznej, to masz
    swieta
    > racje, trzeba bedzie nad tym siasc i opanowac. W sumie nawet myslalam o
    tym,
    > zeby w pierwszej kolejnosci pochodzic po wydawnictwach, ale agencje
    > reklamowe jakos mi nie przyszly do glowy. "Kupuje" Twoj pomysl z prawdziwa
    > przyjemnoscia i sluze uprzejmie od zaraz jesli potrzebujesz korektora:-)

    A biedne arbuzy bedą czekały na swoją Wielka Szansę, sezon się zbliża :)

    Wojtek

  • 16. Data: 2002-05-23 12:31:13
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > Ja mogę tylko dopisać, że korektorko/redaktorka z którą współpracuję jest
    > tak zawalona, że teksty czasami czekają w kolejce.... Jak rozmawiam - nie
    > są to kokosy, ale na brak zajęcia i nudę nie narzeka

    A czy wielkim nietaktem bedzie zapytac o skonkretyzowanie tych "kokosow"?
    Chodzi mi tylko o to, ze w ogole pojecia nie mam, jaka ewentualnie cene
    swych uslug bym mogla podawac.

> [...]
    > sytuacjach - tekst 19.00, korekta na 5.00 (w nocy)) , nie zmienianie
    > znaczenia zdań (teksty techniczne), umiejętność "ujednolicania" tekstów -

    Z tym akurat by nie bylo problemu.

    > Paradoksalnie coraz mniej osób umie pisać po polsku.....
    > Pomysły (merytorycznie) może i są, ale forma - katastrofa

    Taaak, ale ludziom tez coraz mniej zalezy na kulturze jezyka, nawet w
    mediach, gdzie jezyk powinien byc wzorcowy, roi sie od bledow...

    > Pozdrawiam,
    > Tomasz

    Pozdrawiam rowniez
    Joan

  • 17. Data: 2002-05-23 12:32:40
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > Nie wiem, jakie są tego efekty, ale chyba warto ogłosić się w portalu
    > www.wirtualnywydawca.pl

    Nooo, mnogosc ogloszen juz tam zamieszczonych nie napawa wielkim
    optymizmem...
    Pozdrawiam
    Joan

  • 18. Data: 2002-05-23 12:34:31
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > A biedne arbuzy bedą czekały na swoją Wielka Szansę, sezon się zbliża :)

    I na arbuzy przyjdzie kolej...;-)))
    (moze bodaj bede miala je za co kupowac:-)
    Pozdrawiam
    Joan

  • 19. Data: 2002-05-23 12:44:03
    Od: "fotech" <u...@p...onet.pl>

    > I na arbuzy przyjdzie kolej...;-)))
    > (moze bodaj bede miala je za co kupowac:-)

    na grupie pl.praca.oferowana wczoraj bylo ogloszenie, ze wydawnictwo chce
    kupic 50 - 100 wypracowan z polskiego na rozne poziomy
    oraz w portalu www.jobpilot.pl byla oferowaba praca dla korektora, ale
    tekstow technicznych

    Wojtek

  • 20. Data: 2002-05-23 12:58:26
    Od: "Joanna" <d...@p...onet.pl>

    > na grupie pl.praca.oferowana wczoraj bylo ogloszenie, ze wydawnictwo chce
    > kupic 50 - 100 wypracowan z polskiego na rozne poziomy
> [...]
    To pierwsze znalazlam i zaraz napisalam, niestety nie otrzymalam odpowiedzi.
    Co do drugiego, juz zagladam i sprawdzam. Jestem ogromnie wdzieczna za
    zyczliwosc i pomoc.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie
    Joan