PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie z pracy za porozumieniem stron ?

  • 11. Data: 2002-06-03 20:32:12
    Temat: Odp: Zwolnienie z pracy za porozumieniem stron ?
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Pablo <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adgj0o$2hl$...@n...tpi.pl...
    > Dziękuje za porady, przekażę koleżance że ma napisać pismo o niewyrażeniu
    > zgody na porozumienie stron.

    Przypominam, ze teoretycznie nic nie musi pisac. To firma MUSI pozyskac jej
    podpis, aby uczynic rozwiazanie umowy w trybie porozumienia stron skuteczn
    ym. Twoja kolezanka moze nic nie robic, bo to "zwolnienie" jest nieskutecz
    ne.

    Swoja droga, jesli dostanie juz wypowiedzenie, niech sprawdzi, czy spelnia
    ono wymogi formalne - m.in. (o ile pamietam) czy znajduje sie na nim poucz
    enie o mozliwosci zaskarzenia go do Sadu Pracy w terminie 7 dni. Bez takiej
    klauzuli wypowiedzenie jest rowniez nieskuteczne :)

    pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2002-06-04 08:45:43
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy za porozumieniem stron ?
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Pablo napisał:
    (...)

    > OK, jęśli powiadomi na piśmie pracodawcę że nie wyraża zgody na porozumienie
    > stron to co wtedy? Pracodawca moze tego nie zaakceptować i szukać "położenia
    > świni ". Bo jeśli tego nie zrobi to musi jej zapłacić odprawę i rozwiazać
    > umowę o prace podajac jako przyczynę leżacą po jego winie ? Czy dobrze myślę
    > ?

    Jeżeli szanse na pozostanie w pracy są znikome (lub nie chce się tam
    zostać) można odpowiedzieć pismem o treści nie do końca korespondującej
    z otrzymanym listem, np.:
    "W związku z wypowiedzeniem umowy o pracę z dniem.... proszę o
    zwolnienie mnie z obowiązku świadczenia pracy.
    Wnoszę również, w nawiązaniu do Art.. KP o uzupełnienie braków
    formalnych w Państwa piśmie z dnia... tj. podania przyczyny
    wypowiedzenia umowy o pracę. W przeciwnym przypadku wypowiedzenie
    zostanie uznane za nieskuteczne, a sprawa zostanie skierowana do Sądu
    Pracy, celem rozstrzygnięcia zakresu przysługujących mi uprawnień."

    Najlepiej list polecony lub sekretariat+pieczątka poświadczająca
    przyjęcie na kopii i wpis do książki podawczej.

    Można też inaczej, jeżeli lubi się taką zabawę: Warunkiem rozwiązania
    umowy o pracę "za porozumieniem stron" jest zawarcie ugody, polegającej
    na bezwarunkowym wypłaceniu mi w gotówce równowartości sześciokrotnej
    pensji, przed jej podpisaniem. Równowartość pensji ustalono w drodze
    porozumienia na .................

    Jeżeli pracodawca proponuje porozumienie stron listem poleconym, należy
    domniemywać, że kombinuje. W takiej sytuacji nie należy dawać wiary
    jakimkolwiek jego oświadczeniom, a dokumenty przed podpisaniem czytać 10
    razy.

    Dogbert

  • 13. Data: 2002-06-04 15:04:17
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Pablo <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Dziękuje za porady, przekażę koleżance że ma napisać pismo o niewyrażeniu
    > zgody na porozumienie stron.

    moze jej to zamienia na wypowiedzenie.
    tylko ze juz jest 4.06 :-) wiec wypowiedzenie moze zaczac bieg od 01.07
    (jesli ma co najmniej miesiaczne) lub od 10.06 (jesli ma dwutygodniowe)
    niech przypadkiem nie da sobie wcisnac do podpisania czegos z data 31.05!!!

    pozdrawiam

    romekk