PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnic sie po miesiacu ?

  • 1. Data: 2005-04-14 18:30:31
    Temat: Zwolnic sie po miesiacu ?
    Od: "Jarod" <b...@W...gazeta.pl>

    Heyka
    Tak sie zlozylo, ze w sumie nie przepracowalem jeszcze miesiaca u jednego
    pracodawcy i mam okazje pracowac w innej bardziej interesujacej mnie firmie.
    W jaki sposob, grzecznie pozegnac obecnego pracodawce. Przepracowalem tam
    prawie 3 tygodnie i chcialbym dostac wynagrodzenie za nie, czy mi zaplaci ?
    Nie podpisalem , jeszcze umowy czy ja podpisywac wiedzac, ze ja zerwe ?
    Jarod

  • 2. Data: 2005-04-15 06:15:42
    Temat: Re: Zwolnic sie po miesiacu ?
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    > prawie 3 tygodnie i chcialbym dostac wynagrodzenie za nie, czy mi zaplaci
    ?
    > Nie podpisalem , jeszcze umowy czy ja podpisywac wiedzac, ze ja zerwe ?

    widze że dobry z ciebie pracownik za free
    Nie chesz popracować troszke u mnie ( znaczy się na mnie)?

  • 3. Data: 2005-04-15 06:35:02
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > ?
    >
    > widze że dobry z ciebie pracownik za free
    > Nie chesz popracować troszke u mnie ( znaczy się na mnie)?

    czesc
    W sumie to caly czas zakladalem, mozliwosc przeskoku do innej firmy, ale cos
    mi sie to nie ukladalo, a teraz mam juz taka powazna mozliwosc.
    Jarod

  • 4. Data: 2005-04-15 07:16:44
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarod" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ?
    > Nie podpisalem , jeszcze umowy czy ja podpisywac wiedzac, ze ja zerwe ?

    Nie podpisałeś umowy? Pracodawca powinien ją z Tobą podpisać najpóźniej do 7
    dnia od rozpoczęcia pracy. A dlaczego miałbyś jej nie podpisywać? Za darmo
    umarło... Upewnij się, że pracodawca Cię zgłosił do ZUS, natychmiast wymuś
    podpisanie umowy i złóż wypowiedzenie. Na skrupuły tu nie ma miejsca.

    Pzdr
    Akna

  • 5. Data: 2005-04-15 09:51:55
    Temat: Re: Zwolnic sie po miesiacu ? (1 dzień, a nie 7 na podpisanie umowy)
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    > Nie podpisałeś umowy? Pracodawca powinien ją z Tobą podpisać najpóźniej do 7
    > dnia od rozpoczęcia pracy.

    NIE prawda. Od 1 stycznia 2004 pracodawca ma obowiązek podpisać umowę
    najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.

  • 6. Data: 2005-04-15 09:57:52
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Anna 'Akna' Strzyżewska napisał(a):
    A dlaczego miałbyś jej nie podpisywać?

    Bo np. będzie to umowa na czas określony bez możliwości wcześniejszego
    wypowiedzenia? Albo jeśli będzie, to będzie na tyle długi, że ucieknie
    mu tamta praca? Różne są możliwości...

    Za darmo
    > umarło... Upewnij się, że pracodawca Cię zgłosił do ZUS, natychmiast wymuś
    > podpisanie umowy i złóż wypowiedzenie. Na skrupuły tu nie ma miejsca.

    Hmm, im więcej czytam tutaj wypowiedzi - domniemuję - pracowników
    najemnych, których jedynym celem jest dopieprzenie pracodawcy, tym
    bardziej rozumiem ryzyko związane z zatrunieniem nowej-nieznanej osoby.
    No cóż, niewątpliwie zaczyna wychodzić na to, że to pracodawca[1] więcej
    ryzykuje.

    pozdrawiam

    Zbyszek

    [1] pisząc pracodawca mam na myśli takiego, który przestrzega przepisów,
    a nie jakiegoś drobnego cwaniaczka.

  • 7. Data: 2005-04-15 10:08:06
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > bardziej rozumiem ryzyko związane z zatrunieniem nowej-nieznanej osoby.
    > No cóż, niewątpliwie zaczyna wychodzić na to, że to pracodawca[1] więcej

    Moim celem nie bylo zrobienie na zlosc pracodawcy po prostu okazalo sie, ze
    praca jest malo rozwojowa i ogolnie rzecz biorac slabo pasuje, do tego co
    chcialbym robic. Inna firma odezwala sie do mnie i proponuje mi prace ktora
    mi w pelni odpowiada i dlatego chce zrezygnowac. Chcialbym po prostu wziac
    wyplate za przepracowanych iles tam godzin. W zwiazku z moja osoba,
    pracodawca nie ponosil zadnych dodatkowych kosztow, nie bylem na zadnym
    szkoleniu itp. Takze, o jakims kopaniu go raczej nie ma mowy.
    Jarod

  • 8. Data: 2005-04-15 10:25:37
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jarod napisał(a):

    > Moim celem nie bylo zrobienie na zlosc pracodawcy

    Rozumiem, i nawet nie podpiąłem się pod ciebie. :)
    To była taka uwaga w przestrzeń.

    pozdrawiam

    Zbyszek

  • 9. Data: 2005-04-15 11:44:22
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "bca" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > NIE prawda. Od 1 stycznia 2004 pracodawca ma obowiązek podpisać umowę
    > najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy.

    Blah racja. Namieszałam. Zrobiłam skrót myślowy z podpisania umowy i
    poinformowania o warunkach pracy pracownika :-)

    Akna

  • 10. Data: 2005-04-15 12:16:19
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna[nospam]@gazeta.pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bo np. będzie to umowa na czas określony bez możliwości wcześniejszego
    > wypowiedzenia? Albo jeśli będzie, to będzie na tyle długi, że ucieknie mu

    Niby tak, ale nie można też korzystać z ciężkiej sytuacji na rynku pracy i
    zatrudniać ludzi bez dania im umowy. Poza tym najczęściej jest zawarta
    klauzula o terminie wypowiedzenia. Albo łudzić pracownika, że po
    przepracowaniu jakiegoś tam okresu na umowe-zlecenie dostanie umowę o pracę
    a potem ciągle odsuwa to w czasie.

> [...]
    > bardziej rozumiem ryzyko związane z zatrunieniem nowej-nieznanej osoby. No
    > cóż, niewątpliwie zaczyna wychodzić na to, że to pracodawca[1] więcej

    Skoro pracuje od 3 tygodni a nie dostał umowy to nawet nie zna szczegółów
    dotyczących swojego wynagrodzenia.
    I nie mam zamiaru dopieprzać pracodawcy, tylko chcę być uczciwie traktowanym
    pracownikiem, który ma prawo do wynagrodzenia za swoją pracę. I nie można
    zapominiać, ze tylko pracownik ma obowiązki. Pracodawca również. Niestety w
    naszym kraju kultura zarządzania zasobami ludzkimi jest daleko za murzynami
    (nie jestem rasistką ;-)) ) i większość pracodawców wychodzi z
    założenia -niech się cieszy, że w ogóle ma pracę ( najczęsciej za najniższą
    krajową)
    Z drugiej strony pracodawca może zostać pobudzony do myślenia - dlaczego
    pracownicy ode mnie odchodzą? Może powinienem im umożliwić lepsze warunki
    rozwoju i płacy. Ale po co motywować pracowników... w końcu to tylko
    pracownicy :>

    A.